Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[PDA] Webserver met SQL + PHP op Windows Mobile 2003 / SE?

Pagina: 1
Acties:

• FaZe
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-11 16:38
Ik ben van plan een asus A730 te kopen (maar moet nog even wachten). Ik heb momenteel een homepage en wil alvast beginnen een PDA versie ervan te maken (zodat ik hem onderweg zonder internet ook kan raadplegen). Wat ik alleen nog niet kan vinden of dit wel mogelijk is. mini Webservers voor WM heb ik wel al gevonden, maar nergens nog iets te vinden of dit met php en dergelijken werkt. Onder linux op de PDA wel, maar daar is bij mij geen sprake van.
Iemand hier ervaring mee?

• REDFISH
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-11-2024

REDFISH

beetje vreemd en niet lekker

Is het niet zo dat de pda versies van websites gewoon draaien op de apache van de main site? Het kan misschien wel, maar dan moet je dus een vrijwel continue verbinding hebben met je pda en internet. Niet zo'n probleem via wifi ofzo, maar een beetje vaag om het via je pda te willen doen, als je toch al via een pc internet krijgt.

• FaZe
Ja klopt helemaal wat je zegt, dat zou inderdaad nergens op slaan ;) Ik zal wel even kort uitleggen waarom en wat ik er precies mee wil doen. Ik heb nu een leuke e-shop met lekker wat artikelen enzo, en wil dus dat ik bijv thuis mn pda database sync met die van mn normale e-shop.
Nu wil ik dan dat ik bij klanten met mn pda langs kan gaan, en zonder internet of wat dan ook met mn pda toegang heb tot mn complete prijslijst en produktinformatie, zodat ik ter plaatse een offerte kan maken.
Nu kan ik natuurlijk ook "gewoon" met VB een soort e-shop applicatie voor mn pda maken en een sync functie maken die, als er internet is, zijn database update... maar eerlijk gezegd ben ik wat gedrevener met php e.d. Vandaar dus een mini webserver (boeit niet of ie veilig is of niet) met php en een of andere sql support. En omdat ik mn pda ook voor navigatie enzo wil gebruiken wil ik het toch bij windows mobile houden.

• FaZe
even een schopje. Dit is toch niet zo iets geks om erop te willen.???

• crazyx
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 24-11 17:47
Helemaal niet, ik heb ook al die dingen gewillen, maar ik had dat van die webserver al opgegeven :P (heb er om eerlijk te zijn ook niet echt naar gezocht)
en ik had snel een applicatie in C# gemaakt. En waarschijnlijk ben je toch ongeveer evenlang bezig om een applicatie te maken in C# (of VB of zo) dan uw php code aan te passen. Die applicatie hoeft ook niet even mooi afgewerkt te zijn dan uw website omdat het enkel maar voor prive gebruik is.

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19:44

Nakebod

Nope.

Er is wel een SQL die op Windows CE draait, namelijk SQLCE.
Geen idee waar die te halen is, weet wel dat ie bij de TVGids meegeleverd is: http://www.pocketpc-club.nl/tvgids/
En misschien is met .NET zelf wel wat in elkaar te draaien.

Een andere oplossing is misschien met AvantGo de webpagina's te cachen. Tenminste, dat was volgens mij de bedoeling van AvantGo, sites offline benaderbaar maken :P

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

• FaZe
Ah iig tnx voor de tip. Maybe kan ik toch het beste even wachten tot ik dat ding heb. Ik blijf erbij dat ik het liefst in php een ding maak (en moet ook een soort winkelwagentje hebben... dus cachen zit er helaas niet in). Op een of andere manier krijg ik helaas niks geinstalleerd op de PPC emulators die bij Windows Mobile SDK meegeleverd zijn, dus toch even wachten :) Als het me gelukt is laat ik het wel weten. Heeft misschien nog iemand er wat aan

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19:44

Nakebod

Nope.

Bedenk mij net ineens nog wat:
Via bijv phpMyAdmin de sql exporteren naar SQL, LaTeX, Microsoft Excel 2000, Microsoft Word 2000
CSV voor MS Excel data, CSV gegevens of naar XML.

CSV gegevensbestand lijkt mij misschien wel een goede, die kan je vrij goed gebruiken om te importeren in bijv MS Access. Dus dan kan je een access database maken, helaas niet standaard te openen op een PPC, wel wat software voor te vinden op http://pocketgear.com.

Het is dat je een soort winkelwagen wil, anders was export naar Excel genoeg, en die is wel standaard te openen op een PPC.

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

Pagina: 1