cusl2-c overleden?

Pagina: 1
Acties:

• cossy nl
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 06-08 14:50
Ik dacht vandaag, kom laat ik mijn oude pc weer eens in werking zetten, er zit (volgens mij) een 800mhz proc op en 64mb geheugen. Tot mijn verbasing wou hij niet meer opstarten, we de eerste bios blieb, maar daarna niks meer, ook geen beeld enz. De mammaplank maakt voor de rest geen geleiden van fout meldingen, Hij maakt wel geluid zo gauw ik de proc er uitgehaald heb, dan geeft hij dus aan de proc niet aanwezig is, maar als ik nu bijvoorbeeld het geheugen er uit-trek dan geeft hij geen fout melding meer, het zelfde geld zo gauw ik de videokaart er uit trek, daar maakt hij ook geen fout melding van. Hoe groot is de kans dat de mammaplank is overleden?

Ik kan me wel vaag herrineren dat ik de laatste keer dat ik hem gebruikte de nieuwe bios er op gezet had (een beta) maar toen heb ik hem nog wel gebruikt. Ik hoop dat iemand mij kan helpen, of dat iemand mij kan vertellen hoe ik de bios moet resetten bij een ASUS cusl2-c (en nee er zit daarvoor geen jumper op). Ik heb nog een stille hoop dat ik met de een bios reset de boot sequent terug kan zetten en dat ik dan de bios terug kan flashen.

• Tees
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Een BIOS reset zou normaal gesproken ook kunnen door de batterij er een tijdje (enkele minuten) uit te halen, zeker op deze wat oudere bordjes. Misschien dat die batterij ook het probleem is, dat deze te weinig voltage meer kan leveren om het BIOS goed door de POST heen te laten komen? Zeker als 'ie een tijdje nix heeft staan doen kan het zijn dat deze leeggelopen is.

"If we knew what it was we were doing, it would not be called research, would it?"

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Biosbatterij eruit halen EN de poortjes dan even kortsluiten zorgt er zeker voor dat je bios gereset is. Wat goed zou kunnen overigens is dat je cpu het niet meer doet. Probeer die eens op een ander bord om uit te sluiten dat het probleem daar zit.

• cossy nl
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 06-08 14:50
Ik heb net een bios reset gedaan, zonder resultaat. Ik heb nu ook 3 verschillende video planken geprobeer, ook zonder succes. Begin serieus te denk dat de proc dood is of de mammaplank, kan er nog niet achter komen welke van de 2 want kan ze beide niet los van elkaar testen |:(

Is er een manier om zonder beeld er achter te komen of de bios netjes doorstart (op het toetsen bord brand het Num-lock lampje helaas niet :(

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

cossy nl schreef op zaterdag 16 juli 2005 @ 17:53:
Ik heb net een bios reset gedaan, zonder resultaat. Ik heb nu ook 3 verschillende video planken geprobeer, ook zonder succes. Begin serieus te denk dat de proc dood is of de mammaplank, kan er nog niet achter komen welke van de 2 want kan ze beide niet los van elkaar testen |:(

Is er een manier om zonder beeld er achter te komen of de bios netjes doorstart (op het toetsen bord brand het Num-lock lampje helaas niet :(
Ja, dat kan, maar dan moet je wel een postkaart tot je beschikking hebben.