DivX DVD speler met SCART en VGA-out

Pagina: 1
Acties:
  • 1.124 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietschie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-11-2024
Ik ben op zoek naar een DVD-speler die minimaal voldoet aan de volgende eigenschappen:

Compatibiliteit:
- DVD (ook DVD+/-R)
- DivX/Xvid (liefst met ondertitel ondersteuning)
- Audio CD

Aansluitmogelijkheden:
- SCART (naar TV)
- VGA (naar beamer)
- Coaxiale digitale uitgang (naar versterker)

Overige:
- Firmwareupdates :)

Na wat zoekwerk ben ik eigenlijk alleen nog maar de Hiteker HE-950 tegengekomen. Heeft iemand ervaringen/tips wat betreft dit soort DVD-spelers? Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiG-GuY
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:26

BiG-GuY

Moderator Wonen & Mobiliteit
misschien kan je naar die van Samsung kijken (die hadden toch met HDMI? en HD support...?) je kan vast wel een kabeltje vinden met HDMI->VGA...

Gallery V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudi Vader
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-09 23:03
BiG-GuY schreef op zaterdag 16 juli 2005 @ 21:03:
misschien kan je naar die van Samsung kijken (die hadden toch met HDMI? en HD support...?) je kan vast wel een kabeltje vinden met HDMI->VGA...
Er is een merk Xoro die zoiets heeft. www.xoro.nl. Waar die dingen in Nederland te koop zijn, weet ik niet. Ze zijn ooit onder een ander merk verkocht bij de Mediamarkt.
Afbeeldingslocatie: http://www.xoro.com/staticfiles/%7B33E5BBA5-838F-4964-9911-0E8AF85DDCED%7D/xoro_page401plus.gif
Afbeeldingslocatie: http://www.xoro.com/staticfiles/%7B33E5BBA5-838F-4964-9911-0E8AF85DDCED%7D/415back.jpg
Helemaal rechts de vga uitgang

Edit: Google doet wonderen: Alternate heeft ze.

[ Voor 5% gewijzigd door Rudi Vader op 17-07-2005 08:54 ]

Ga voor alle vragen over woordblindheid naar www.dyslexie.nl (of was het nu www.dyslexi.nl of eeh www.dislexie.nl of www.dyslexy.nl of www.dysleksie.nl of www.disleksi.nl of www.dysleksi.nl of eeeehh.....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietschie
Die van Xoro zag er idd goed uit, helaas alleen geen ondertitel ondersteuning. Zelf kwam ik uit bij de Kiss 1100. Deze heeft helaas geen VGA-uitgang, maar wel een boel leuke functies en component-out. Ik ben dus even gaan kijken of mijn beamer (Nec VT560) ook component-in ondersteund -> het antwoord is ja, maar dan via de VGA-in (D-Sub).
In de handleiding staat dit aangegeven als YCbCr. Nu wordt component-out op de meeste DVD-spelers aangeduid als YPbPr. Na wat zoekwerk kwam ik erachter dat YCbCr de digitale variant is van YPbPr. Vreemd genoeg wordt in de handleiding vd beamer YCbCr (digitaal) vergeleken met RGB (analoog) :?

[ Voor 12% gewijzigd door pietschie op 17-07-2005 13:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Insanergy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 24-08 21:47
Waarom gebruik je geen scart -> vga stekker?
(zat ook bij mijn kiss 500 speler)

[ Voor 33% gewijzigd door Insanergy op 17-07-2005 13:44 ]

But I thought YOU did the backups...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietschie
Ik heb een tijd geleden een Kiss DP508 gehad, helaas zat zo'n SCART->VGA kabel er niet bij. Die heb ik toen zelf gefrabiceerd en het werkte, maar niet perfect op mijn beamer. Vandaar dat ik toch op zoek ben naar een DVD-speler met VGA-uitgang, en mocht YPbPr->YCbCr werken eentje met component uitgangen.

Edit: Een andere reden was ook dat ik de SCART-uitgang gebruikte, waardoor ik hem niet meer aan kon sluiten op de TV...

[ Voor 19% gewijzigd door pietschie op 17-07-2005 19:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudi Vader
pietschie schreef op zondag 17 juli 2005 @ 13:37:
Die van Xoro zag er idd goed uit, helaas alleen geen ondertitel ondersteuning. Zelf kwam ik uit bij de Kiss 1100. Deze heeft helaas geen VGA-uitgang, maar wel een boel leuke functies en component-out. Ik ben dus even gaan kijken of mijn beamer (Nec VT560) ook component-in ondersteund -> het antwoord is ja, maar dan via de VGA-in (D-Sub).
In de handleiding staat dit aangegeven als YCbCr. Nu wordt component-out op de meeste DVD-spelers aangeduid als YPbPr. Na wat zoekwerk kwam ik erachter dat YCbCr de digitale variant is van YPbPr. Vreemd genoeg wordt in de handleiding vd beamer YCbCr (digitaal) vergeleken met RGB (analoog) :?
Van de FAQ van de site:
15. Do I get subtitles in DivX movies and if yes, what formats?

The HSD 400plus is able to read .sub, .srt and .smi sub titles. They have to carry the same name as the divX movie. To activate them press the angle key on the remote control when you’re in the smart navi menu of the setup menu. After the start of the movie you can activate or deactivate the subtitles by pressing the “subtitles” on your remote control.
Subtitles zijn weldegelijk mogelijk.

Ga voor alle vragen over woordblindheid naar www.dyslexie.nl (of was het nu www.dyslexi.nl of eeh www.dislexie.nl of www.dyslexy.nl of www.dysleksie.nl of www.disleksi.nl of www.dysleksi.nl of eeeehh.....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartNL
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-09 21:16
RudiVader schreef op dinsdag 19 juli 2005 @ 00:34:
[...]
Van de FAQ van de site:
[...]
Subtitles zijn weldegelijk mogelijk.
helaas gaat je quote over de Plus versie terwijl alleen de Pro versie de VGA uit heeft. Overigens zal op papier elke Divx speler sutitles ondersteunen. De een doet dat alleen wat beter dan de ander ;)

<edit na je kommentaar, de plus heeft inderdaad ook VGA uit terwijl ik dit nog wel zo zeker dacht te weten... 8)7 >

[ Voor 14% gewijzigd door BartNL op 20-07-2005 01:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baslab
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Is het met zo'n DVD-speler mogelijk om de scart van de video door te lussen en zo via de tuner van de videorecorder TV / Monitor te kijken?

Heb nog een TFT staan die ik eigenlijk niet gebruik... heb je gelijk een aardige TFT TV :)

iemand ervaring?

... gebruikt fototoestel om foto's te maken ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yamaha S657

Film Mode
Video DAC: 108MHz/12Bit
CD Upsampling: 2x & 4x
DivX
Windows WMA
Kodak Picture CD
Dual Layer
Dolby-Digital
DTS Digital Surround
192 kHz/24-Bit-D/A-Convertor
Progressive Scan
SCART Terminal
Component Video Terminals
Output: -
6-Channel Audio Output
Subwoofer Uitgang
CD-R Playback
CD-RW Playback
DVD+R/RW compatible
DVD-R/RW compatible: incl. DVD-RW VR with CPRM
DVD-Audio compatible
SACD compatible
JPEG Playback Capability
MP3 Playback Capability
VCD compatible
SVCD compatible
CD-Text
On-Screen Display
Frequentiebreik: 2Hz - 44kHz (96kKz Sampling)
Signaal/ruis-afstand: 110dB
Harmonic Distortion + Noise: 0,003%
Dynamisch bereik: 100dB
Power Consumption: 14W
Standby Power Consumption: <1W
Remote Control Unit
Available Color: Black, Titan, Silver
Accessories: -
Afmetingen (B x H x D): 435x51x310mm
Gewicht: 2,6kg
Sales start: April 2005

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudi Vader
BartNL schreef op dinsdag 19 juli 2005 @ 11:01:
[...]

helaas gaat je quote over de Plus versie terwijl alleen de Pro versie de VGA uit heeft. Overigens zal op papier elke Divx speler sutitles ondersteunen. De een doet dat alleen wat beter dan de ander ;)
Tsja sorry, ik kan er toch niet meer van maken dat als ik op de site bij Xoro kijk bij de Plus versie. Dat er dan op de plaatjes echt ook een vga uitgang opzit. En verder zou het me verbazen als de Plus versie het wel ondersteund en de Pro versie niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudi Vader
Verwijderd schreef op dinsdag 19 juli 2005 @ 16:08:
Yamaha S657

Film Mode
Video DAC: 108MHz/12Bit
CD Upsampling: 2x & 4x
DivX
Windows WMA
Kodak Picture CD
Dual Layer
Dolby-Digital
DTS Digital Surround
192 kHz/24-Bit-D/A-Convertor
Progressive Scan
SCART Terminal
Component Video Terminals
Output: -
6-Channel Audio Output
Subwoofer Uitgang
CD-R Playback
CD-RW Playback
DVD+R/RW compatible
DVD-R/RW compatible: incl. DVD-RW VR with CPRM
DVD-Audio compatible
SACD compatible
JPEG Playback Capability
MP3 Playback Capability
VCD compatible
SVCD compatible
CD-Text
On-Screen Display
Frequentiebreik: 2Hz - 44kHz (96kKz Sampling)
Signaal/ruis-afstand: 110dB
Harmonic Distortion + Noise: 0,003%
Dynamisch bereik: 100dB
Power Consumption: 14W
Standby Power Consumption: <1W
Remote Control Unit
Available Color: Black, Titan, Silver
Accessories: -
Afmetingen (B x H x D): 435x51x310mm
Gewicht: 2,6kg
Sales start: April 2005
Nu kom ik onderstaand plaatje ook geen vga uitgang tegen.
Afbeeldingslocatie: http://www.yamaha-online.de/prodfotos/p1225_2.jpg

Pagina: 1