Toon posts:

[XP] Windows loopt vast bij laden, hoe documenten te redden*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik zit met een probleempje.
Nadat mijn pc 4 dagen had aangestaan wilde hij niet echt meer meewerken. Alles ging ontzettend langzaam. Normaal restart ik de pc dan en dan is er niks meer aan de hand. Maar nu popte hij steeds weer een scherm op de ie iets wou gaan installeren. Ik had er genoeg van en heb op de reset knop gedrukt.
Was nie zo slim bleek later. Als windows nu opstart dan blijft ie hangen bij het 'laadscherm'. (dat balkje blijft maar eindeloos heen en weer gaan)
Opstarten in veilige modus werkt ook niet goed, ik kan die keuze wel selecteren maar uiteindelijk start ie dan gewoon weer opnieuw op.

Nu wil ik eigenlijk gewoon windows opnieuw installeren, dat lijkt met het handigst.
Ik wil alleen wel 'mijn documenten' behouden en het bestand van outlook (outlook.pst volgensmij).
Nu heb ik 2 schijven, een met windows installatie en 1 met data. Ik wil dus de mappen mijn ducumenten en outlook.pst kopieren naar de data schijf.
Heeft iemand een idee hoe dat moet. Ik ben redelijk nieuw met dit soort dingen.
Heb al wel een beetje gezocht op internet bij de windows help site maar ben er niet veel slimmer van geworden.

Als iemand mij kan helpen?! Heel graag!

Alvast bedankt!

Steven

• Hmail
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 27-03 21:13

Hmail

Doet ook maar wat.

"Mijn Documenten" kun je volgens mij gewoon kopiëren, dat is niet zo veel werk. Het mailbestand van Outlook, dat varieert een beetje, gebruik je Outlook of Outlook Express?
Als je zoekt naar een .pst bestand kun je dat volgens mij gewoon kopiëren.

It might sound as if I have no clue what I'm doing, but I actually have a vague idea.

• TheovdS
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-03 07:05
Chip! schreef op zaterdag 16 juli 2005 @ 19:05:
"Mijn Documenten" kun je volgens mij gewoon kopiëren, dat is niet zo veel werk. Het mailbestand van Outlook, dat varieert een beetje, gebruik je Outlook of Outlook Express?
Als je zoekt naar een .pst bestand kun je dat volgens mij gewoon kopiëren.
Maar hoe doet hij dat als hij niet in Windows kan komen :? 8)7

Kun je geen NTFS-opstart flopyy gebruiken?

Verwijderd

Of gewoon een Knoppix LiveCD.

• Hmail
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 27-03 21:13

Hmail

Doet ook maar wat.

theovds schreef op zaterdag 16 juli 2005 @ 19:08:
[...]

Maar hoe doet hij dat als hij niet in Windows kan komen :? 8)7

Kun je geen NTFS-opstart flopyy gebruiken?
Er zijn toch nog zat andere opties om bji je bestanden te komen? :)
- Hang je schijf in een andere pc
- Boot van een Knoppix/whatever live-cd wat fabio-c zegt
- NTFS-bootdisk is een optie, makkelijker is gewoon van je windows-cd booten

enz.

It might sound as if I have no clue what I'm doing, but I actually have a vague idea.

Verwijderd

Boot van de xp cd. Vervolgens in plaats van setup de "R" van repairmodus indrukken.
Dan kom je in de console terecht. Daar kun je gewoon kopieren enzo.
Pagina: 1