[XP] Tijdens spelen WoW valt muis half uit

Pagina: 1
Acties:
  • 363 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Ik heb erover nagedacht om dit topic te plaatse in SG maar hier leek het me toch beter passen, aangezien ik het probleem ook in windows heb:

Het probleem: Wanneer ik world of warcraft speel, valt na verloop van tijd gewoon mijn muiscursor uit. Met andere woorden: de cursor beweegt niet meer, maar de knoppen waar ik overheen ga, lichten wel op. De cursor is dus gewoon vastgeslagen.

World of warcraft weet wel waar ik zit met de muis, want wanneer ik in de opties 'hardware cursor' uitzet, heb ik wel weer gewoon een bewegende muiscursor. Echter ook de vastgeslagen cursor, die niet van mn scherm verdwijnt maar ook niet van zijn plek komt.

Nou zou je zeggen: probleem opgelost, maar helaas. Wanneer ik WoW afsluit en terugkom in windows, staat mn cursor nog steeds vast. Ook windows weet precies waar mn cursor is, ik kan namelijk keurig 'blind' door het startmenu heengaan. Na het opnieuw opstarten is alles weer zoals het hoort te zijn O-)

Wat heb ik al gedaan:
- nieuwste versie drivers geinstalleerd
- hardware cursor uitgezet
- cursor veranderd (controlpanel>muis>aanwijzers) - geen effect

Specs etc:
- Windows xp pro 32 bit sp2 met alle updates
- Asus A8N-SLI moederbord
- AMD64 3200+
- Geforce 6600GT pci-e
- 2gb ddr400
- World of warcraft versie 1.6 (probleem had ik ook al in versie 1.5, daarvoor weet ik niet want toen had ik een andere pc en die had negens last van)

Ik heb een beetje de indruk dat het een tekenfout is van [???] die ervoor zorgt dat de cursor niet meer opnieuw getekend wordt ofzo?

[ Voor 3% gewijzigd door spone op 16-07-2005 15:23 ]

i5-14600K | 32GB DDR5-6000 | RTX 5070 - MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GGS_206
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

GGS_206

Oranje!

En je hebt nog geen andere muis geprobeerd? Tenminste als ik het zo lees..?

T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spone
  • Niet online
GGS_106 schreef op zaterdag 16 juli 2005 @ 15:24:
En je hebt nog geen andere muis geprobeerd? Tenminste als ik het zo lees..?
Heb ik wel geprobeerd, niet vermeld >:) Het lijkt me namelijk niet dat het in de muis zit aangezien de muis het dan helemaal niet zou doen, maar hij doet het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Je hebt dit in Windows ook zeg je - hoe lang duurt het voordat je dit voorhebt in Windows zelf?
Gebeurt het ook in safemodus? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spone
  • Niet online
In safe mode kan ik world of warcraft niet draaien ;) (afaik)

Het wordt veroorzaakt wanneer ik WoW speel, als ik in windows zit en wow is niet gestart dan is er niks aan de hand. Wanneer ik vervolgens wow start, en mijn muis uitvalt, doet de muis in windows het ook niet meer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 149567

Heb dit ook reeds af en toe gehad.
Muis pointer verdwijnt in het niets bij WoW.
Na het afsluiten van WoW werkte men muis onder windows wel nog.
Opnieuw WoW opstarten en terug muis pointer verdwenen.

Na een reboot was dit opgelost.
Heb het al eens voorgehad met een vorige patch van WoW en vandaag opnieuw met de 1.6 patch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Dit had ik ook, met een Logitech MX518. Mijn vriendin heeft nu dezelfde muis. Ook zij had dit probleem, en zelfs met een simpele Logitech Pilot mouse trad het probleem op. Drivers updaten e.d. helpen niet.

Sinds ik de hardware cursor heb uitgezet ingame heb ik er eigenlijk geen last meer van gehad. Mijn vriendin heeft het niet uit staan en ook zij heeft (nog) geen problemen meer. Alsof het gewoon zomaar ineens is verdwenen. Bij mij trad het namelijk ook spontaan ineens op terwijl ik er nooit eerder problemen mee heb gehad.

Heb je support van Blizzard al eens een mail gestuurd of op het forum gekeken ? Ik nog niet namelijk :)

https://discord.com/invite/tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spone
  • Niet online
Ik heb het gepost op het forum maar je kent Blizzard hè ;) Daar hoef ik niks van te verwachten... wel iedere maand dokken, maar support, ho maar :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muppet
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-09-2024

Muppet

GT: Beestig

Ik heb het probleem alleen als ik alt+tab. Niet eens elke keer kan het soms 10 keer doen zonder problemen maar af en toe hangt mijn muis.

Hangt ook alleen in Windows. Pijltje blijft gewoon vast staan maar de muis "beweegt" nog wel. Want met rechtermuis kan ik gewoon zien waar ik ongeveer ben.

WoW weet wel waar de muis is alleen zie ik een "bevroren" pijltje in mijn WoW waar mijn Windows mijn cursor vast zit.

Eerst had dat mijn muis in WoW en Windows vast zat. Bewoog nog wel alleen de cursor bewoog niet meer mee. Hardware cursor uitgezet en in WoW beweegt mijn cursor wel weer mee.

Heb een:

P4 3,2
DDR400
Asus Gf 6800
MX 510

@ WinXP Sp2

yadda yadda weet niet wat de boeit maar goed :P
Mx510

There is no art to find the minds construction in the face

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skeiron462
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 31-10-2022
Je hebt een vinkje hardware cursor of iets dergelijks als optie in WoW.. namelijk de muis werkt ook nog wel in WoW alleen is niet meer zichtbaar.. lijkt op een driver probleem.. heb nog niet getest of het vinkje weer uit kan in de nieuwste versie van WoW 1.6..

[ Voor 3% gewijzigd door Skeiron462 op 18-07-2005 15:53 ]

Ascension - Server : Bladefist - lvl 60 Mage - lvl 55 paladin - lvl 53 rogue

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spone
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iENO
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

iENO

pep

Had het zelf ook, ligt blijkbaar aan de nvidia drivers. Oplossing (werkt voor mij): disable tripple buffering in-game (onder v-sync).

http://forums.worldofwarc...=wow-tech-support&t=14432

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spone
  • Niet online
verrek, het werkt ook nog! bedankt *D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hidde
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21-07 18:41
Bij mij werd het probleem verholpen door de muis op PS2 aan te sluiten ipv USB!
Pagina: 1