Dual P3 met slotket crash

Pagina: 1
Acties:

• 1337aldi
  • Registratie: April 2004
  • Nu online
Het gaat om het volgende systeem:
Compaq proliant ML350
1 x P3 slot1 1.65 volt 933Mhz
1x P3 socket 370 1.75 volt 933Mhz in een Iwill slocket2
512Mb geheugen
Standaard compaq mobo met onboard video
Antec Truepower 550Watt
2x WD 200Gb ata hardeschijf
1x Maxtor 80Gb ata hardeschijf

Sinds ik de tweede processor(de socket370 op de Iwill slocket2) erbij heb geplaatst crasht het systeem als de tweede processor hevig word belast(torrentje starten). Het systeem valt gewoon uit zonder een foutmelding en start dan weer vanzelf op. Ik heb al met de jumpertjes op de slocket gespeelt maar niks werkt, hij blijft uitvallen. De voeding is vervangen van een Liteon naar de Antec.
Ik heb de vrm's ook al eens omgewisseld.
Als processor 1 in z'n eentje draaid dan gaat alles goed en als processor 2 in z'n eentje draaid dan crasht hij nog steeds :'( . Bois update heb ik ook al gedaan maar dat werkt ook niet.

Iemand enig idee? :?

• Kanarie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-08 23:47

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

Je hebt een dual proc systeem met 2 verschillende processors? Dit kan soms bij P3's

Je geeft aan dat proc 2 in z'n eentje al crasht, dus weet je wel waar het probleem zit.

Weet je zeker dat de slot/socket convertor het goede voltage doorgeeft aan de socket 370 P3?

Dit linkje uit de FAQ ook gelezen?

[ Voor 92% gewijzigd door Kanarie op 16-07-2005 14:55 ]

We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.

• Nvidiot
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11-01 23:32

Nvidiot

notepad!

als processor 2 in z'n eentje draaid dan crasht hij nog steeds

Mja, cpu 2 dood dus?

What a caterpillar calls the end, the rest of the world calls a butterfly. (Lao-Tze)

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

heb je uberhaupt al een memtest gedaan?

psst: er is hier een help-mijn-pc-hangt faq.

• AlterMann
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 04-08 23:58
1337aldi schreef op zaterdag 16 juli 2005 @ 14:49:
1 x P3 slot1 1.65 volt 933Mhz
1x P3 socket 370 1.75 volt 933Mhz in een Iwill slocket2
Krijgen ze dan niet beide 1.65 volt, waardoor de 2e crasht (te weinig stroom)? Sowieso is 2 verschillende processors niet slim..

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 05-08 16:01

ThunderNet

Flits!

Kijk eens naar de nummers die op je processoren staan, ga met die nummers op zoek op die intel site of ze wel samen dual kunnen draaien, maar ik denk van niet ;)

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

• Miglow
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 05:30
BobR13 schreef op zaterdag 16 juli 2005 @ 14:52:
[...]

Krijgen ze dan niet beide 1.65 volt, waardoor de 2e crasht (te weinig stroom)? Sowieso is 2 verschillende processors niet slim..
[vooruitlopend]
Is het dan niet mogelijk allebei de processoren 1,75 Volt te geven via de bios, oftewel +0,10 Volt??[/vooruitlopend]

Ik las net in de info van de Iwill Slocket2 dat je die tot iets van 2,5 Volt kan geven, dus zou ik die meer spanning geven

[ Voor 15% gewijzigd door Miglow op 16-07-2005 15:03 ]

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10:56

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Volgens mij is het soieso maar de vraag of twee verschillende steppings met elkaar gaan werken en hier wordt nogeens een slot1 processor gecombineerd met een socket processor. Het verbaasd mij niet echt dat dit niet functioneerd. In iedergeval, zoals hierboven al genoemd, ga eens op de Intel site kijken.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 05-08 16:01

ThunderNet

Flits!

Miglow schreef op zaterdag 16 juli 2005 @ 14:56:
[...]

[vooruitlopend]
Is het dan niet mogelijk allebei de processoren 1,75 Volt te geven via de bios, oftewel +0,10 Volt??[/vooruitlopend]
Nee dat kun je niet instellen in de Bios... (Heb zelf ook een ML350 namelijk)
Dat regelt de VRM dacht ik ;) als je veel verstand van electronica hebt, zou je aangepaste VRM kunnen maken, maar lijkt me niet verstandig....

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

• 1337aldi
  • Nu online
heb je uberhaupt al een memtest gedaan?
Hij crasht als ik memtest draai.
Krijgen ze dan niet beide 1.65 volt, waardoor de 2e crasht (te weinig stroom)?
Ze hebben allebij een aparte VRM dus dat lijkt me niet.

• 1337aldi
  • Nu online
Iemand enig idee of een slot1 P3 en een socket 370 P3 compitable met elkaar zijn? In de DP Platform Population Matrix table op de intel site staan alleen maar slot1 steppings en slot1 steppings bij elkaar en socket 370 steppings bij socket 370 steppings, maar geen slot1 steppings bij socket 370 steppings.

[ Voor 12% gewijzigd door 1337aldi op 16-07-2005 18:59 ]

Verwijderd

Trekt de PSU het eigenlijk wel?

• MasterMike
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 24-12-2025
Lol antec truepower 550 watt.. 8)7

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Dat hoeft niks te zeggen. Het merk Antec mag wel bekend staan om de "betere" voedingen maar ik heb een aantal computer gehad met Antec kasten die binnen 1 jaar door de voeding heen was en ik heb die vervangen door goedkopere Sweex en die werken nu nog steeds.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

• 1337aldi
  • Nu online
De voeding is net nieuw, dus ik denk het wel. Ik heb het ook met een zalman 400Watt geprobeert, maar dan valt het systeem nog steeds uit :'(

• Dr.Q
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18-07 16:21
Misschien overbodig maar heb je de cpu's al van plek gewisseld?

Die Iwill slocket, kan die ook op 100 mhz fsb? Zo ja, probeer dat eens, wellicht dat
het bord met latency problemen zit (s370 -> slot 1 én dual cpu.... toch een flinke weg naar bijvoorbeeld de memorycontroller...)

Inmiddels onderdeel van de huisraad... ;)

• johoo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-07 21:55
Compaq systeem! Uiterst precies met de cpu's die je erin moet zetten. Zorg dat je 2 gelijke cpu's erin zet. Een setje draaien zoals jij hebt is vragen om problemen.

Dell XPS 17 3D --- Synology 918+ --- Apple TV 4K

Pagina: 1