Toon posts:

CPU fan meer toeren laten maken

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Ahtlon XP-M met een Arctic copper silent 2 koeler erop. deze word 68 graden stressed op 1.85 Volt. En idle is ie zo een 54 graden. Niet zo beste koeler dus. Hij maakt ongeveer 2300 toeren.

Kan ik door middel van de rode en de zwarte draad op een molex geel en zwart aan te sluiten (12V dus) dat ding harder laten kopen? of loopt ie nu al op 12V?

• Bertus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Standaard loopt 99% van de cpukoelers op 12 volt, en de jouwe ook dus :)

Heeft ook een computer!

• Meneer aard
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10:42

Meneer aard

Porsche rulez!

Waarschijnlijk heeft die artic cooler een temp gecrontoleerde fan, er zit als het goed is een ntc tussen de koelribben, als je die gewoon er tussen uit knipt zou die @ full throttel moeten lopen.

Als de wereld vergaat; Ja dan zijn alle mussen dood:+

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:15

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Meneer aard schreef op zaterdag 16 juli 2005 @ 19:41:
Waarschijnlijk heeft die artic cooler een temp gecrontoleerde fan, er zit als het goed is een ntc tussen de koelribben, als je die gewoon er tussen uit knipt zou die @ full throttel moeten lopen.
Ja, of hij gaat juist stil staan. 8)7

Als dit zo is, moet je de twee punten juist verbinden, het is maar even dat je het weet. De temperatuur geregelde weerstand kan namelijk een PTC of een NTC zijn. Kijk gewoon even wat de fan doet dus... :)

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III/Xeon - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen$

Verwijderd

niet zo'n beste koeler..

je vermeld niet je kloksnelheid/rating

je vermeld niet of dat overclocked is..

je vermeld ook al niet wat voor koelpasta je er tussen hebt...

je vermeld ook al niet of je casefans hebt en wat voor behuzing

1.85 volt is aan de hoge kant... hoe hoger de v core hoe hoger de temp vaak..

niet gelijk een cooler slecht noemen...zonder een goede beredenering!

mijn duron 1800 Mhz met mobile mod met een v core van 1,5 volt wordt met diezelfde cooler stressed 45 graden. mijn kast is een arctic silentium t2 met 4 arctic tc casefans

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 16-07-2005 19:53 ]

• martijn_tje
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 03-02 07:31
Verwijderd schreef op zaterdag 16 juli 2005 @ 19:50:
niet zo'n beste koeler..

je vermeld niet je kloksnelheid/rating

je vermeld niet of dat overclocked is..

je vermeld ook al niet wat voor koelpasta je er tussen hebt...

je vermeld ook al niet of je casefans hebt en wat voor behuzing

1.85 volt is aan de hoge kant... hoe hoger de v core hoe hoger de temp vaak..

niet gelijk een cooler slecht noemen...zonder een goede beredenering!

mijn duron 1800 Mhz met mobile mod met een v core van 1,5 volt wordt met diezelfde cooler stressed 45 graden. mijn kast is een arctic silentium t2 met 4 arctic tc casefans
54 graden op 1,85 volt is vrij hoog voor een OCed XP-M dus hij heeft gelijk dat die cooler niet geweldig is. Hij heeft het voltage naar 1,85 volt verhoogt dus is die 1,85 volt niet te hoog en dan weet je ook meteen zeker dat de proc is overclocked. Waarschijnlijk draait ie rond de 2,5Ghz. Het enige wat je doet is commentaar hebben op de TS Terwijl de TS hier voor een oplossing is. Niet echt practisch dus.

Arctic coolers zijn niet geweldig om veel vermogen af te voeren (heb er 2 gehad). Op 2 volt werdt m'n Barton M er bijna 70 graden mee. Met een coolermaster aero 7+ (ook niet geweldig) was dat al 10 graden lager en met water koeling zit ik nu rond de 35 graden. M'n duron Aplebred werdt op 2volt en 2400Mhz ook dik boven de 60 graden met een arctic copper silent 2.

Arctic coolers zijn wel geweldig voor niet (of nouwelijks) overclockte systeemen omdat ze goedkoop, stil zijn en redelijk coolen.

Die fan hoort op ~2200 rpm te draaien dus de fan draait nu al op 12 volt. Sneller kan dus niet.
Wat de TS wel kan doen is er een sterkere 80mm fan tegen aan modden het past helaas niet netjes maar moet wel te doen zijn

[ Voor 9% gewijzigd door martijn_tje op 17-07-2005 10:40 ]

Sony A6600 + Sigma 16 f/1.4, Tamron 17-70 f/2.8, Sigma 30 f/1.4, Sigma 56 f/1.4, Tamron 70-180 f/2.8 en Meike Mk320

Verwijderd

hoe had ik kunnen weten zonder specs dr bij te pakken dat zijn xp-m overclocked is?> om dat soort info vroeg ik juist. want aan de hand daravan kun je veel beter bepalen of de proc over /under clocked/volt is. en dus ook of de temp reëel is of niet als je ook de core weet. dat soort info mis ik allemaal in zijn post.

Verwijderd

Topicstarter
Cpu loopt op 2.5ghz, heb 2 casefans.

Zit arctic thermal pasta tussen die erbij zat, heb eens silver grease gebruikt maar dat maakt geen hout uit :P

wat zou wel een goede koeler kunnen zijn voor mij dan? Of een 80-60 fan adapter erop met een dikke sunon fan ofzo ? :P
Pagina: 1