Verwijderd schreef op zaterdag 16 juli 2005 @ 19:50:
niet zo'n beste koeler..
je vermeld niet je kloksnelheid/rating
je vermeld niet of dat overclocked is..
je vermeld ook al niet wat voor koelpasta je er tussen hebt...
je vermeld ook al niet of je casefans hebt en wat voor behuzing
1.85 volt is aan de hoge kant... hoe hoger de v core hoe hoger de temp vaak..
niet gelijk een cooler slecht noemen...zonder een goede beredenering!
mijn duron 1800 Mhz met mobile mod met een v core van 1,5 volt wordt met diezelfde cooler stressed 45 graden. mijn kast is een arctic silentium t2 met 4 arctic tc casefans
54 graden op 1,85 volt is vrij hoog voor een OCed XP-M dus hij heeft gelijk dat die cooler niet geweldig is. Hij heeft het voltage naar 1,85 volt verhoogt dus is die 1,85 volt niet te hoog en dan weet je ook meteen zeker dat de proc is overclocked. Waarschijnlijk draait ie rond de 2,5Ghz. Het enige wat je doet is commentaar hebben op de TS Terwijl de TS hier voor een oplossing is. Niet echt practisch dus.
Arctic coolers zijn
niet geweldig om veel vermogen af te voeren (heb er 2 gehad). Op 2 volt werdt m'n Barton M er bijna 70 graden mee. Met een coolermaster aero 7+ (ook niet geweldig) was dat al 10 graden lager en met water koeling zit ik nu rond de 35 graden. M'n duron Aplebred werdt op 2volt en 2400Mhz ook dik boven de 60 graden met een arctic copper silent 2.
Arctic coolers zijn
wel geweldig voor niet (of nouwelijks) overclockte systeemen omdat ze goedkoop, stil zijn en redelijk coolen.
Die fan hoort op ~2200 rpm te draaien dus de fan draait nu al op 12 volt. Sneller kan dus niet.
Wat de TS wel kan doen is er een sterkere 80mm fan tegen aan modden het past helaas niet netjes maar moet wel te doen zijn
[
Voor 9% gewijzigd door
martijn_tje op 17-07-2005 10:40
]
Sony A6600 + Sigma 16 f/1.4, Tamron 17-70 f/2.8, Sigma 30 f/1.4, Sigma 56 f/1.4, Tamron 70-180 f/2.8 en Meike Mk320