Toon posts:

[XP] Lege ruimte word niet lager na verwijderen bestanden

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,
Ik zit met een erg groot probleem. En ik heb hier al een tijd last van.
Ik heb mijn harde schijven relatief volstaan. Althans, dat dacht ik. Het is nu twee weken terug dat ik mijn pc volledig heb opgeruimt. Ik kreeg namelijk steeds een ballon dat mijn D-schijf vol was.
Nu heb ik ruim 20gb aan films en 4gb aan downloads verwijderd, maar het heeft niet gedeerd. Mijn schijf zit nog steeds vol.
Dit probleem doet zich ook voor bij mijn C-Schijf.
Ik heb al vanalles geprobeerd: checkdisk, oppervlakte controle, harde schijf optimalisatie programma's, maar het wil niet deugen. Defragmenteren was geen optie aangezien daarvoor te weinig harde schrijf ruimte vrij was.

Mijn prullenbak is ook leeg.

Is er een programma die alles op de harde schijf nakijkt? Of is er een andere manier om dit probleem aan te pakken?

Alvast bedankt,
Jordi Betting

Verwijderd

heb je de verkenner op alle bestanden & mappen zichtbaar staan?
Kijk dan eens of je in de systeemmappen tijdelijke bestanden ziet staan.
Loop via de command-line ook de prullenbak even na of er niets is blijven hangen,
start -run -
cmd
cd..
cd recycled
dir (zit je in de recycled? anders even verder naar de root directory met cd..)
del *.*
deltree *.*

Er is ook nog een local settings map met jou als user
Loop daar de temp sub map die daar ergens staat eens door, idem voor temp internet map.

Verwijderd

Topicstarter
Nee, heb ik gedaan en er staat niets in recycled.

Ik heb ook alle niet belangrijke bestanden uit mijn map verwijderd netals de temp. internet files en de geopende bestanden.
Weinig resultaat na een reboot en nog een schijfcontrole.

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
zet systeemherstel eens uit

Game: i5-14600K, 32GB DDR5-6000, RTX 5070 Ti; Laptop: MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512; Server: R9-7950X, 96GB DDR5-5600; Woonkamer: Mac Mini M4 16/256

• sewer
  • Registratie: November 2000
  • Nu online
Download even treesize (van jam software), die laat je alles zien (ook hoeveel de 'system volume information' enzo bevat)

edit:
Een mogelijkheid waarom je ruimte niet kleiner wordt is norton, die heeft zo'n protected recycle bin achtig iets

[ Voor 38% gewijzigd door sewer op 16-07-2005 18:02 ]

• SilentStorm
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-03 14:45

SilentStorm

z.o.z

Heb je toevallig norton systemworks op je pc? Die installeert een of andere functie voor je prullebak voor mensen die graag prullebakken in prullebakken gebruiken.. dwz, als je de ene leeggooit staat alles nog in de norton prullebak..

anders even zien met bovengenoemd programma, of sequoiaview..

temp internet files van ie vind je onder je profiel\local settings\temporary internet files\content.ie5\
Alleen dingen verwijderen @ internet explorer zelf kan soms erg weinig ruimte opruimen

[ Voor 23% gewijzigd door SilentStorm op 16-07-2005 18:07 ]

Localhost is where the heart is

Verwijderd

Norton protected recylce-bin uitzetten, klote optie is dit.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Flance,

Heb je al eens in de mooie Windows Operating Systems FAQ gekeken? Hierin staat je vraag :)
Pagina: 1