Toon posts:

[Radeon 9800 XXL] Fan draait niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
De fan van mijn Radeon 9800XXL in mijn medion computer draait soms helemaal niet en dan is de kaart na 10 minuten te heet en knalt de computer uit. Als hij af en toe wel draait blijft de computer het doen als ik geen zware grafische dingen doe (internetten), maar als ik een spel speel knalt de computer er als nog uit na zo'n 30 minuten met een veels te hete videokaart. Misschien draait de fan dan niet hard genoeg?
Is dit probleem puur hardware matig? Of zou er ook iets met drivers aan de hand kunnen zijn?

• Sir_Killalot
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-08 10:53
Je fan is versleten en aan vervanging toe, je zou het via de garantie van Medion kunnen proberen :)

• dan0s
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18-05-2023
Of je koopt voor een tientje een 4x4 koelertje bij een of andere puterwinkel en schroeft die er zelf even op. Deze maken wel flink herrie.

Verder heb je nog de optie om een stille en goed koelende oplossing te kopen voor ongeveer 25 incl verzendkosten. Ga dan kijken bij de pricewatch en koop een ati silencer (medion gebruikt volgens mij ati kaarten). Voordat je dit doet wel de goede versie kiezen he ;)

Je zal toch rap moeten wezen want dit is nie echt bevorderlijk voor de levensduur voor je kaart.

--0--

• Speed24
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online
Een vriend van me had dit ook ... met zo'n zelfde videokaart / Aldi PC.

Ik zou erg voorzichtig zijn en de koeler zo snel mogelijk vervangen, want je videokaart gaat gegarandeerd doorfikken als je 3D spellen gaat spelen.

[ Voor 5% gewijzigd door Speed24 op 16-07-2005 14:31 ]