Toon posts:

ASUS 6600GT Extreme - BSOD / freezes / restart

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds kort een nieuw systeem en heb daarmee nogal problemen wat betreft de videokaart naar mijn idee.

Mijn probleem:

Vaak wanneer ik ga gamen (games zoals: BF2, C&C Generals, LOTR Battle for Middle Earth etc etc) kan ik 5minuten spelen en dan krijg ik een BSOD / Freeze / Restart van mijn systeem. Soms gebeurd dit ik ook wanneer ik gewoon zit te browsen op het internet. Wanneer ik een BSOD krijg is dat vaak met de melding nv4display.dll.

Wat heb ik geprobeerd:

Ik heb allerlei Nvidia drivers geprobeerd voor mijn videokaart zowel uit de 6 en 7 serie en zelfs de geleaked 80.40 driver.

Mijn systeem:

AMD Athlon 64 4000+
ASUS A8N-SLI, Nforce 4 Ultra
ASUS Nvidia 6600GT Extreme (temperatuur: 52c, er is dus geen sprake van overheating)
Corsair 1024MB DDR 400
Maxtor 200GB 7200rpm (SATA)
Windows XP pro + SP2
Directx 9.0c

Ten einde raad:

Momenteel heb ik geen idee hoe ik dit probleem moet oplossen en hoop dan ook dat jullie mij hierbij kunnen helpen, want ik begin me er nogal aan te irriteren op het moment en zit te twijfelen of ik maar een andere videokaart moet aanschaffen maar zal dat ook mijn probleem oplossen? :(

Kortom, alle hulp is welkom en zal zo goed mogelijk mijn medewerking verlenen :)

Verwijderd

Topicstarter
na weer een BSOD even rapport verzonden naar MS en daar de volgende technische info verkregen:

SYMPTOMS

You may receive one of the following Stop error messages:
STOP 0x000000EA THREAD_STUCK_IN_DEVICE_DRIVER
STOP: 0x100000EA THREAD_STUCK_IN_DEVICE_DRIVER_M

CAUSE
This issue may occur if the display driver is caught in an infinite loop while it waits for the video hardware to become idle. This issue typically indicates a problem with the video hardware or that the display driver cannot program the hardware correctly.

Dus alweer een bevestiging dat het aan de driver van me videokaart ligt... :(

Verwijderd

Ik heb ongeveer dezelfde pc als jouw pc:

asus a8n sli deluxe
amd 64 3500+
maxtor 10 200 gig
maxtor 9 80 gig
asus en 6600 gt TOP
audigy 2 zs

mijn driver voor de TOP editie van de asus en 6600 GT is 77.72 en ik speel alle nieuwe games op de hoogste settings
volgens het programma everest home edition is mijn GPU na 3 uur battlefield op high settings 67 graden :| (kan iemand me soms zeggen of dit echt te veel is en minder kan of is dit normaal, als ik 5 minuten nie speel dan staat ie wel alweer op 58 graden en na 10 minuten op 50 graden) soms heb ik wel efkes wa schockskes als ik speel, maar da is dan ook alles.
Probeer nen keer nen clean install van windows xp pro en installeer direct daarna uw drivers die meegeleverd zijn op cd en daarna de nieuwste officiele video drivers vn nvidia.
of misschien moet ge es uw bios flashen. Zelf ken ik daar niks van maar in den pcwinkel hebben ze bij mij vorige maand nog es mijn bios geflashed. Kweet wel nie welke versie ik nu heb. Weet iemand hoe ik dat trouwens kan zien?

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 16-07-2005 23:08 ]

• wiljums
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 29-07 22:47
hier hetzelfde probleem met een radeon x800gt. de pc reset zichzelf op willekeurige momenten. heb je een oplossing voor het probleem kunnen vinden?

13420 Wp 44x JA Solar / GW15KN-DT PVOutput - AIT SWCV92K3 W/W warmtepomp