WLAN en draadloos tv

Pagina: 1
Acties:

• Zynth
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16-02 15:35
Ik heb een vraag over het draadloze gebeuren. Ik heb momenteel zo'n systeem waarmee je je kabelsignaal van de tv draadloos kan versturen. Dat systeem werkt volgens mij op de 24Ghz band, volgens mij dezelfde band als wlan. Of zit ik daar al fout ;) Maargoed, mijn vraag is of dat systeem wel samengaat met wlan, ik wil namelijk geen storing etc, en het is een beetje vervelend om voor 200 euro wlan-spullen te kopen om er vervolgens achter te komen dat het niet werkt.
Verder stoort de magnetron gigantisch op dat tv-systeem; kan ik dat dan ook verwachten met wlan of valt dat mee? Het zou namelijk ook niet echt handig zijn dat een download ermee ophoudt omdat de magnetron aangaat.

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17-02 15:51

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Ik denk dat je bedoelt 2.4Ghz, op deze band zit inderdaad het WLAN gebeuren. Tenminste als ik de opschrift van mijn Linksys router mag geloven :) .

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Verwijderd

Heb zelf nooit last van magnetron, dus of je TV is er gevoeliger voor, of die van jou lekt ontzettend veel... Ik denk dat je het beste even kan proberen, wij kunnen onmogenlijk zeggen of/hoeveel het gaat storen. Ja, Wlan zit op dezelfde band..

• Klaus_1250
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18-02 22:05
Zynth schreef op zaterdag 16 juli 2005 @ 12:36:
Verder stoort de magnetron gigantisch op dat tv-systeem; kan ik dat dan ook verwachten met wlan of valt dat mee? Het zou namelijk ook niet echt handig zijn dat een download ermee ophoudt omdat de magnetron aangaat.
Tijd voor een nieuwe magentron zou ik zeggen :-) Mensen houden ook niet microwaves :+

• LeGato23
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Mijn ervaring met de combinatie van draadloos audio/video signaal en WLAN is dat het draadloze audio/video gebeuren veel meer last lijkt te hebben dan het WLAN signaal.
Wel heb ik gemerkt dat de combinatie met ook nog een DECT draadloze telefoon toch wel een beetje veel van het goede werd...

De antenne van de draadloze audio/video systeem aan de verwarmingsbuis knopen heeft voor mij wonderen verricht... het signaal werd hier duidelijk beter door.

• Zynth
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16-02 15:35
hmm, dus het gaat niet zomaar zondermeer werken samen met de draadloze audio/video?
Dat zou wel vervelend zijn; moet ik daar een kabel voor aan gaan leggen :S

• Martijn
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 18-02 21:09
Zynth schreef op zaterdag 16 juli 2005 @ 20:15:
hmm, dus het gaat niet zomaar zondermeer werken samen met de draadloze audio/video?
Dat zou wel vervelend zijn; moet ik daar een kabel voor aan gaan leggen :S
Trial and Error (of niet) ;)

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-01 20:09
Werkt hier prima samen. Al heb ik wel 't vermoeden gehad dat mijn eerdere PCMCIA kaartje bij het inschakellen van de laptop even een tik gaf in video beeld dat door de lucht gaat.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Pagina: 1