Toon posts:

46- 45°C te warm?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,
ik heb een pc die die redelijk wat lawaai maakt, en heb daarom geluidsmatten is de kast waar hij instaat gehangen. Het geluid is een serieus pak verminderd, maar hij wordt wel warmer al vroeger. cpu en case temperatuur schommelen tusse 45 -50°C, Is dit te warm?

Afbeeldingslocatie: http://home.scarlet.be/~peter669/geluidsmat_1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.scarlet.be/~peter669/geluidsmat_2.jpg

• Motrax
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Motrax

Profileert

Je vergeet belangrijke informatie mee te geven: wat voor cpu en wat voor moederbord?

In deze lijst staat in ieder geval wat de temperaturen van je cpu maximaal mag zijn:
http://balusc.xs4all.nl/ned/har-cpu.html

Overigens, zonder dit soort gegevens, is toch wel te zeggen dat het goed gaat, maar het is wel wat aan de hoge kant. De vraag is echter of het ook goed gaat als je pc dik een uur wordt belast. Probeer een aantal stresstests uit en houd je temperaturen in de gaten :)

[ Voor 22% gewijzigd door Motrax op 16-07-2005 12:19 ]

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12:52

Cyphax

Moderator LNX
Casetemp van 50 graden is wel wat veel... ik weet niet of je randapparatuur dat leuk gaat vinden. Je zou het eens moeten proberen eigenlijk maar of bijvoorbeeld je harde schijven er lekker mee werken... ik twijfel er een beetje aan :)

Saved by the buoyancy of citrus

Verwijderd

misschien is het verstandig om die 2 outtakes die je achterin hebt zitten met zo'n flexibele buis te verlengen naar de 2 gaten achterin dat schot. Op die manier gaat die hete lucht zich niet rond die kast ophopen en zal de temperatuurstijging minimaal moeten zijn.

als je verder last van lawaai hebt is het vervangen van de cpu en videokaart fan voor stille fans die nog beter koelen ook misschien een idee?

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 16-07-2005 12:19 ]

• gianada
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17-05-2007
Redelijk off topic maar waar heb je die geluidsdemper gehaald?

gianada

• Xghost
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 06-02 14:37
Motrax schreef op zaterdag 16 juli 2005 @ 12:17:
Je vergeet belangrijke informatie mee te geven: wat voor cpu en wat voor moederbord?

In deze lijst staat in ieder geval wat de temperaturen van je cpu maximaal mag zijn:

Overigens, zonder dit soort gegevens, is toch wel te zeggen dat het goed gaat, maar het is wel wat aan de hoge kant. De vraag is echter of het ook goed gaat als je pc dik een uur wordt belast. Probeer een aantal stresstests uit en houd je temperaturen in de gaten :)
Thx trouwens voor dat tabelletje. Nu weet ik dat mijn cpu ook nog minstens 50 graden hoger kan :P . (Amd Duron 1200 @ 40 graden stressed)

• Wizardtm
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06-02 00:19

Wizardtm

>>> H20 <<<

Xghost schreef op zaterdag 16 juli 2005 @ 12:46:
[...]

Thx trouwens voor dat tabelletje. Nu weet ik dat mijn cpu ook nog minstens 50 graden hoger kan :P . (Amd Duron 1200 @ 40 graden stressed)
Processor is 9 van de 10 keer echt niet het probleem. Je harddisks worden zeker een prob ! De meeste hd's hebben al een beperkte levensduur bij een temp van 45+ !!!!!

Werken? Dat doe ik morgen wel!

• NaZ-
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

NaZ-

Hoeblablahoeblabla

Motrax schreef op zaterdag 16 juli 2005 @ 12:17:

Hmm, handige site :). Ik zie nu ook dat m'n duron 90 graden mag worden, dan vallen de 69 graden van nu nog wel mee >:)

AMD Pentium 4 32+, 2056MB DDR-ROM, 60INCH HD, Logitech Muis, MS-Toeter

• Motrax
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Motrax

Profileert

Xghost schreef op zaterdag 16 juli 2005 @ 12:46:
[...]

Staat in de PMG FAQ van een forum hier. Credits gaan naar BalusC :)

Het zijn natuurlijk wel de maximumtemperaturen die zijn opgegeven door de fabrikant. Ik zelf mag tot 85 graden, maar mijn grenswaarden in de bios staan ingesteld op 65. Maar dat komt ook omdat ik op een zolderkamer zit en de temperaturen van mijn pc maar blijven stijgen als ik er niet op let. Enige tegenmaatregel bij warm weer is kast open en ventilator ertegen aan :P En ja, daar gaat mijn stille pc dan :'(

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

• AMDathlonxp
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20-06-2024
CyberDoX schreef op zaterdag 16 juli 2005 @ 12:53:
[...]

Hmm, handige site :). Ik zie nu ook dat m'n duron 90 graden mag worden, dan vallen de 69 graden van nu nog wel mee >:)
Als ie zo warm word is het echt niet gezond voor de processor ;)

Die 69 van jouw processor is niet echt gezond hoor ;)
Als je die AMD van jou gezond wilt houden dan kun je het beste de temperatuur niet boven de 60 graden uit laten komen ;)

• Creesch
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-02 22:37

Creesch

bla bla!

AMDathlonxp schreef op zaterdag 16 juli 2005 @ 14:27:
[...]

Als je die AMD van jou gezond wilt houden dan kun je het beste de temperatuur niet boven de 60 graden uit laten komen ;)
mja hangt er wel een beetje van af... veel asus moederborden geven de warmte verkeerd weer bijvoorbeeld...

maargoed lager is natuurlijk(bijna) altijd beter in dit geval

• Sprite_tm
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 30-01 01:49

Sprite_tm

Semi-Chinees

Imo meer een DOC-probleem. Schopje die kant op dus :)

Relaxen und watchen das blinkenlichten. | Laatste project: Ikea Frekvens oog

Verwijderd

Topicstarter
gianada schreef op zaterdag 16 juli 2005 @ 12:29:
Redelijk off topic maar waar heb je die geluidsdemper gehaald?
die heb ik in de gamma gehaald, ben er echt wel tevreden over

Verwijderd

Topicstarter
moederbord en cpu : asus P4C800 dlx, P4- 3GHz

bij een serieuse belasting loopt de temperatuur al gouw op tot 65°C

daarom heb ik nu een zalman 7000A Al-Cu besteld, en dacht best van ook nog twee case fans bij te zetten.

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Nu online

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

AMDathlonxp schreef op zaterdag 16 juli 2005 @ 14:27:
[...]

Waar basseer jij dit op? De processor blijft ruim beneden de door AMD maximaal opgegeven waarde, dat zou dan prima moeten kunnen. Ik weet ook wel dat een processor het niet lang zal uithouden wanneer deze op zijn max. temp draaidt, maar dat is met alles zou als je iets op zijn max. gaat belasten, dan heb je ook maximale slijtage.

Zelf heb ik twee Athlon MP 2800+ processoren in mijn systeem en maak mij absoluut geen zorgen wanneer deze rond een 60 graden komt, wat deze dagen wel gebeurd tijdens een potje World of Warcraft.

[ Voor 3% gewijzigd door _Dune_ op 16-07-2005 17:23 ]

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

• Pilske
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 27-01 08:55
Verwijderd schreef op zaterdag 16 juli 2005 @ 17:06:
moederbord en cpu : asus P4C800 dlx, P4- 3GHz

bij een serieuse belasting loopt de temperatuur al gouw op tot 65°C
das behoorlijk heet ... anders waterkoeling geen optie ? (of heb ik nou ergens overheen gelezen in t topic) *never mind je ging al n zalman bestellen .. nja*

kheb ook zon 3ghz'je drin nou overclocked naar 3,6 en maar 34 graden idle en hooguit 40 stressed (tenzij t buiten te fuckin heet wordt ..)
en anders zorgen voor 'n goeie airflow had eerst ook mn kast zo ingebouwd in mn bureau maar de temp's bleven absurd hoog (40 - 50 C idle) altijd toen 'n keer de achterwand van de kast eruit gehaald achterin de kast n paar stevige fans en de temp ging zon 5 ~ 10 graden omlaag ..

[ Voor 5% gewijzigd door Pilske op 17-07-2005 12:42 ]

• kalechinees
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 28-01 11:10
Hmm... wat maakt er eigenlijk geluid? Pak het probleem bij de bron aan ipv allerlei workarounds te verzinnen...
Misschien was het vervangen van je casefans (of CPU cooler) al genoeg geweest.
Heb je uberhaupt al wel een in- en outtake?

Verwijderd

Topicstarter
kalechinees schreef op zondag 17 juli 2005 @ 15:15:
Hmm... wat maakt er eigenlijk geluid? Pak het probleem bij de bron aan ipv allerlei workarounds te verzinnen...
Misschien was het vervangen van je casefans (of CPU cooler) al genoeg geweest.
Heb je uberhaupt al wel een in- en outtake?
nee in en in- en outtake moeten nog komen, maar mijn voeding maakt ook nog al redelijk wat lawaai, en geluidsmatten zijn een pak goedkoper als een nieuwe voeding.
Pagina: 1