Toon posts:

[98/XP] Installeren op laptop zonder cd/floppy/usb*

Pagina: 1
Acties:
  • 1.489 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Is het mogelijk om windows (98 of XP) te installeren op een laptop zonder optisch station of floppy?
De laptop heeft ook geen netwerkkaart.
De XP die er nu opstaat is geinstalleerd met de cd-rom die er op dat moment inzit. Deze drive is nu stuk.
De laptop boot ook niet van een USB device.

Iemand suggesties?

• XthinkZ
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-11-2025

XthinkZ

+3 Geniaal. :p

Dit is een probleem die al jaren bestaat.

Probeer de search maar eens.

Komt erop neer dat je een laptop hebt met alleen een harde schijf waar je dus windows op wilt installeren.

Je zou nog iets via de USB poort kunnen proberen als je partities heb.

[ Voor 17% gewijzigd door XthinkZ op 16-07-2005 11:48 ]

• Nahata
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 10-02 13:46
je kan natuurlijk ook via netwerk installeren met remote installation services(windows 2ka 2003 weet ik niet). als je windows 2000 advance zou hebben natuurlijk

-Nahata

• DinX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12:36

DinX

Motormuis

Nahata schreef op zaterdag 16 juli 2005 @ 11:51:
je kan natuurlijk ook via netwerk installeren met remote installation services(windows 2ka 2003 weet ik niet). als je windows 2000 advance zou hebben natuurlijk

-Nahata
De laptop heeft geen netwerkkaart.

Je zou een convertortje kunnen halen zodat je de harde schijf van de laptop gewoon op IDE zou kunnen hangen bij een andere pc. Dan de installatie starten zoals normaal (de "dos-installatie"). Die gaat dan de bestanden kopieren alvorens te rebooten. Als hij gaat rebooten zet je de pc uit en steek je de harde schijf terug in je laptop. De laptop booten, en hij gaat verder met de daadwerkelijke installatie.

Voor de veiligheid dan ook eerst de windows cd overkopieren op die harde schijf op de oude pc, die ga je namelijk nog nodig hebben.

Buzzfuzz :+

[ Voor 49% gewijzigd door DinX op 16-07-2005 11:57 ]

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

Verwijderd

2,5" connector naar 3,5" ATA100/133 kopen en de schijf in een desktop machine hangen, goed formateren (dus mogelijk programma van de fabrikant) en alle installatie bestanden kopieren naar de schijf.
Als je XP wilt installeren moet je dus gelijk ook SP1 en SP2 mee kopieren, en dan kan je lekker gaan activeren per telefoon, veel succes :P

• RicX
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 30-03 19:23

RicX

Het leven is geen ponypark

als hij een pcmcia slot heeft, kun je voor een €-tje of 20 al een netwerkkaartje kopen !

Honesty is the best policy, but insanity is a better defense

• Jimbolino
  • Laatst online: 30-03 15:29

Jimbolino

troep.com

of je koopt voor een paar 10tjes een laptop cdrom/dvd drive

The two basic principles of Windows system administration:
For minor problems, reboot
For major problems, reinstall

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het reeds geprobeerd met een externe usb optisch station, maar hij wil niet booten vanaf USB.

• Jimbolino
  • Laatst online: 30-03 15:29

Jimbolino

troep.com

Teac 24x, CD-224E (Slimline) € 29,-
NEC ND-6500 8x (Dual-Layer, Slimline) € 79,90

(intern dus)

[ Voor 5% gewijzigd door Jimbolino op 16-07-2005 12:06 ]

The two basic principles of Windows system administration:
For minor problems, reboot
For major problems, reinstall

• j86
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 06-08-2024

j86

Of via laplink de benodigde installatiebestanden naar je laptop overzetten! Zo heb ik het laatst ook gedaan.

Verwijderd

gewoon je hdd even in een andere laptop of in je normale pc hangen met zo'n verloopstukje.
Maak dan een extra partitie waar je je windows installatie bestanden op zet (werkt iig voor 95 met zo'n 60mb en 98 met zo'n 100-150 mb meen ik mij te herrineren) en de drivers (iig voor netwerkkaart). zodat je je laptop voortaan kaal kunt herinstalleren, zodra windows + netwerk er dan op staat kun je de rest via het netwerk erop zetten :)

als je pcmia netwerkkaartje moet hebben heb ik hier nog wel paar oude dingen liggen tegen vriendenprijsje ;)

• T-Junkie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-02 23:32

T-Junkie

user brain not connected...

HDD op 1 of andere manier dus formateren met optie startup disc aan.

off mss iets doen met dit:
Windows XP Professional Utility: Setup Disks for Floppy Boot Install

http://www.microsoft.com/...8ea73f%26DisplayLang%3den

Verwijderd

trouwens ik lees nu dat winxp er al op staat! wat je dan kunt doen is even een netwerkkaartje scoren die door winxp zelf al herkend wordt (geen extra drivers nodig). Die er in doen en dan kan je alles kopieren wat je maar wilt via het netwerk (even met partition magic oid een extra partitie aanmaken voor installatiebestanden + drivers zoals ik al eerder zei )

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Zet ik nog even het OS in je topic titel :)

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Ik heb het ook gedaan met mijn laptop waar de cdromspeler stuk van is. De schijf eruit en de schijf formateren opstartbaar en dan de hele map I386 in de root van harde schijf plaatsen. Schijf weer terugbouwen in de laptop en dan naar de map I386 en dan Winnt opstarten. Dan moet die het doen.

Ik ken het probleem. Ik heb al aan het denken hoe ik een Compaq Ipaq C500 aan de praat moet krijgen. Ik moet een floppy maken voor een bios update(maar ik heb geen floppydrive). De 80 gb moet eerst herkent worden want die wordt herkent als een 14 gb????(32 gb zou ik nog herkennen maar niet 14 gb). Ik wil WXP erop hebben maar op de schijf kan ik wel die map zetten maar de bios moet eerst geupgrade worden. USB kan de computer ook niet van booten. Echt een ramp machine maar wel heel zuinig qua stroom in gebruik en stil.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

Pagina: 1