Geld overzetten van verlopen chipknip

Pagina: 1
Acties:
  • 998 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 69767

Topicstarter
Mijn bankpas is bijna verlopen dus dat wordt een nieuwe. Nu vraag ik me af ik heb nog iets van 6 euro op mijn chipknip staan en dat chipje zit op die bankpas. Als ik nu straks een nieuwe bankpas krijg, hoe zit het dan met het geld op mijn chipknip? Want het saldo wordt toch op die chip zelf opgeslagen en niet ergens centraal...dus betekent een nieuwe bankpas + nieuwe chipknip ook weg saldo? En is het mogelijk je chipknip-saldo in dat apparaat ook over te boeken naar je rekeningnummer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Als je langsgaat bij je bankfiliaal om je pas op te halen kunnen ze dat op je rekening zetten.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peetman
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:57

Peetman

Tjah....

Je saldo kan je in zo'n apparaat terugboeken naar je rekening. Ik meen met de f2 toets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Als je je pas op gaat halen vragen ze of er nog geld op staat, dat zetten ze dan over op je rekening (iig bij Rabobank werkt dat zo).

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Stop je pinpas gewoon in het chipknipoplaadapparaat, wacht een paar seconden en dan wordt de vraag gesteld of je het geld wil terugboeken naar je rekening. Antwoord daarop bevestigend en klaar ben je :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 69767

Topicstarter
wildhagen schreef op zaterdag 16 juli 2005 @ 11:41:
Als je je pas op gaat halen vragen ze of er nog geld op staat, dat zetten ze dan over op je rekening (iig bij Rabobank werkt dat zo).
Bij de ABN sturen ze je pas gewoon op, veel klantvriendelijker dan de Rabo. Anyways, bedankt voor jullie antwoorden !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Memendo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-04 10:53

Memendo

V4-power/Team BSD

Anoniem: 69767 schreef op zaterdag 16 juli 2005 @ 11:45:
[...]

Bij de ABN sturen ze je pas gewoon op, veel klantvriendelijker dan de Rabo.
:X en fraude gevoeliger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AsBest
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-05-2024
[...]

Bij de ABN sturen ze je pas gewoon op, veel klantvriendelijker dan de Rabo. Anyways, bedankt voor jullie antwoorden !!
Maar vervolgens moet je met die pas naar het bankkantoor om de pas te laten activeren, niks klantvriendelijker dus..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanderTje!
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Rabobank heeft dat in het verleden ook eens gedaan met een pasje dat ik moest inleveren.

4 weken later moest ik weer terugkomen op het bankfiliaal omdat ergens in 'weetikveel' mijn oude bankpas was gevonden (die ik dus officieel had ingeleverd). Sta je toch even van te kijken dan, hoe 'secuur' men daarmee omgaat.

i7 10700, 32GB RAM, RTX 3080

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04 00:29
Of gewoon opmaken. Ga iets kopen in een winkel en betaal met je chipknip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maestro.mosjuh
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
peetman schreef op zaterdag 16 juli 2005 @ 11:40:
Je saldo kan je in zo'n apparaat terugboeken naar je rekening. Ik meen met de f2 toets.
klopt.

At the beginning there was nothing. So God said 'apt-get install light'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Termi
  • Laatst online: 03-05 09:11
Je moet daarna als nog langs het ABN kantoor, om hem te activeren.
De Postbank, die krijg je thuisgestuurd en kan je gelijk al aan de slag. Dat is pas fraudegevoelig :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietervl
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01:08
Termi schreef op zaterdag 16 juli 2005 @ 13:10:
[...]

Je moet daarna als nog langs het ABN kantoor, om hem te activeren.
De Postbank, die krijg je thuisgestuurd en kan je gelijk al aan de slag. Dat is pas fraudegevoelig :P.
Niet meer hoor:
Activeren pinpas
U gaf aan het lastig te vinden om naar de bankshop te gaan om uw pas te activeren. Als gevolg van technische storingen moest u soms lang wachten voordat wij uw pas konden activeren, of moest u er later voor terugkomen. Sinds kort is het niet meer nodig om bij vervanging uw nieuwe pas in de bankshop te activeren. De pas wordt automatisch geactiveerd bij gebruik in een geldautomaat, een betaalautomaat of een chipknipoplader. Dat kan ook in het buitenland!

Bron
Klinkt dus ook niet zo heel veilig; Al is TPG Post natuurlijk wel uitermate betrouwbaar (zeg ik als zaterdagpostbode :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Entity
  • Registratie: Oktober 2000
  • Nu online

Entity

9000rpm

Bij de rabo krijg je je pas ook gewoon thuis gestuurd tegenwoordig. Laatst was mijn creditcard nummer misbruikt en heb een nieuwe creditcard en bankpas gekregen via de post en ook een nieuwe pincode (apart verstuurd). Wel aangetekend met verplicht legitimatie, dus dat is wel netjes.

Overigens heb ik nu dus 2 werkende bankpassen. De oude kan ik nog alles mee, de nieuwe kan ik nog niet mee internetbankieren, dus moet alsnog ff langs de rabobank :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pino
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 28-04 12:52
Sander Prinsen schreef op zaterdag 16 juli 2005 @ 15:58:
Bij de rabo krijg je je pas ook gewoon thuis gestuurd tegenwoordig. Laatst was mijn creditcard nummer misbruikt en heb een nieuwe creditcard en bankpas gekregen via de post en ook een nieuwe pincode (apart verstuurd). Wel aangetekend met verplicht legitimatie, dus dat is wel netjes.

Overigens heb ik nu dus 2 werkende bankpassen. De oude kan ik nog alles mee, de nieuwe kan ik nog niet mee internetbankieren, dus moet alsnog ff langs de rabobank :(
Internetbankieren kun je gewoon telefonisch oplossen hoor.

"If you don't know where you are going, any road will take you there"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rey Nemaattori
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-07-2024
peetman schreef op zaterdag 16 juli 2005 @ 11:40:
Inmiddels kan ik een niuw kb aanschaffen want ik zit nu al een paar uur op die f2 toets te rammen...maar er staat nogsteeds €2,10 op me chipknip.... :(

Speks:The Hexagon Iks Twee Servertje

"When everything is allright,there is nothing left."Rey_Nemaattori

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Entity
  • Nu online

Entity

9000rpm

THEF_Pino schreef op zaterdag 16 juli 2005 @ 16:15:
[...]

Internetbankieren kun je gewoon telefonisch oplossen hoor.
Is dat zo? Dat is mooi, vandeweek eerst eens bellen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowLord
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15:50
Sander: Ik neem aan dat ze je geld van je credid-card al hebben terug gestort? Bij m'n vader hadden ze in Malijsie even voor het gemak een kopietje gemaakt van z'n CC. Bij het eerste gebruik van die kopie (ergens in Japan) was tie gelijk geblokkeerd en het geld meteen terug geboekt.

Om terug to komen op de chipknip: Zorg er voor dat je hem leeglaad VOOR je de nieuwe pas gaat gebruiken. Anders kun je nog best hebben dat dat automaat je pas niet meer OK vind en je geld dan 'weg' is (alhowel je dat bij de bank dan wel weer terug kan krijgen lijkt me, maar dan is het hele gemak van 'pas thuisgestuurd' weer weg).

BTW. Persoonlijk vind ik TPG niet echt zo heel erg betrouwbaar. Een pin pas kan me niet zoveel interesseren (kunnen ze in principe niets mee zonder code) maar toen ze van de Rabobank ook m'n CC thuisstuurden voreg ik me toch wel even af hoe slim dat nou wel niet was.

You see things; and you say, "Why?" But I dream things that never were; and I say, "Why not?"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MasterMaceMichu
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 19:34
pietervl schreef op zaterdag 16 juli 2005 @ 13:20:
[...]

Niet meer hoor:

Activeren pinpas
U gaf aan het lastig te vinden om naar de bankshop te gaan om uw pas te activeren. Als gevolg van technische storingen moest u soms lang wachten voordat wij uw pas konden activeren, of moest u er later voor terugkomen. Sinds kort is het niet meer nodig om bij vervanging uw nieuwe pas in de bankshop te activeren. De pas wordt automatisch geactiveerd bij gebruik in een geldautomaat, een betaalautomaat of een chipknipoplader. Dat kan ook in het buitenland!
[...]

Klinkt dus ook niet zo heel veilig; Al is TPG Post natuurlijk wel uitermate betrouwbaar (zeg ik als zaterdagpostbode :P)
Tja......uiteraard moet je dan wel de juiste pin-code intikken, want anders zegt de automaat hap-slik-weg.......

Overigens altijd mooi om te lezen hoe ' onveilig' de banken met allerlei zaken omgaan, terwijl er maar heel weinig berichten zijn dat het ook daadwerkelijk fout gaat.......hoe zou dat nou komen???? Juist.........

3D Print Service || Activated Carbon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Initial G
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:47

Initial G

f.k.a. GKLQuake

[...]

Bij de Rabo doen ze dat ook wel, als je in het kantoor erom vraagt :) Ik sloop oude kaarten gewoon zelf hoor, niet dat ze nog werken, maar goed.

Ik heb zowel een rekening bij de ABN als bij de Rabo en ik kan toch echt zeggen dat de Rabo klantvriendelijker is over het algemeen, voor mijn toepassingen in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 51964

geef het gewoon uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baumans
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 02-05 13:57
Rey Nemaattori schreef op zaterdag 16 juli 2005 @ 16:38:
[...]

[...]

Inmiddels kan ik een niuw kb aanschaffen want ik zit nu al een paar uur op die f2 toets te rammen...maar er staat nogsteeds €2,10 op me chipknip.... :(
Moest dat niet met de F4 toets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15:54

SmartDoDo

Woeptiedoe

Ik verander de titel even want "Chipknip" zelf zegt niet zoveel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Entity
  • Nu online

Entity

9000rpm

ShadowLord schreef op zondag 17 juli 2005 @ 11:10:
Sander: Ik neem aan dat ze je geld van je credid-card al hebben terug gestort? Bij m'n vader hadden ze in Malijsie even voor het gemak een kopietje gemaakt van z'n CC. Bij het eerste gebruik van die kopie (ergens in Japan) was tie gelijk geblokkeerd en het geld meteen terug geboekt.
[...]
Ja, is allemaal snel en goed afgehandeld gelukkig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 24-04 17:56

curry684

left part of the evil twins

Professionele website nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maestro.mosjuh
  • Niet online
Baumans schreef op zondag 17 juli 2005 @ 13:41:
[...]

dat was 'een grappig grapje'
hij zegt dat hij op de f2 toets van zijn toetsenbord drukt en dat die niet werkt (nee, je moet het idd ook bij een chipknip automaat doen)

erg grappig... 8)7

At the beginning there was nothing. So God said 'apt-get install light'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 14953

Baumans schreef op zondag 17 juli 2005 @ 13:41:
[...]

Als je je pas erin doet en je drukt op "1", daarna op "Ja" krijg je het zo weer op je rekening bijgeschreven.
Sander Prinsen schreef op zaterdag 16 juli 2005 @ 15:58:

De oude pas blijft na het vervangen nog 2 maanden werken zodat je de tijd hebt om "om te switchen" naar de nieuwe pas (zeg maar het oude pasje uit je portemonaille halen en de nieuwe erin doen :p)
Het activeren van de pas voor internetbankieren kan inderdaad gewoon telefonisch.

[ Voor 64% gewijzigd door Anoniem: 14953 op 20-07-2005 18:32 ]

Pagina: 1