[XP] Welkomstscherm in XP gaat niet uit!*

Pagina: 1
Acties:

• dieter87
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 29-07-2023
Ik krijg nog steeds het welkomscherm in XP? (kwam wellicht door SP 2 te installeren
In Windows FAQ staat;
Na het rebooten krijg je opeens het welkomst scherm van Windows XP terwijl je geen wachtwoord hebt ingesteld, en maar een enkele account hebt. Dit probleem doet zich voor doordat je (misschien tijdens het draaien van Windows Update) het zogenaamde .NET Framework 1.1 hebt geinstalleerd. Dit programma maakt een onzichtbare gebruiker aan, ASPNET genaamd, Windows ziet deze gebruiker als een tweede gebruiker en toont hierdoor het welkomst scherm, er geen rekening mee houdende dat deze tweede account onzichtbaar is en dus niet getoond wordt op het welkomstscherm.

Om Windows deze speciale account te laten negeren voor het welkomstscherm moet je de volgende wijziging doorvoeren:

Start 'REGEDIT' op
Navigeer naar 'HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Winlogon\SpecialAccounts\Userlist'
Voeg een nieuwe 'DWORD' waarde toe met de naam ASPNET
Sluit REGEDIT en herstart je computer
Hierna zal je computer weer normaal opstarten zonder om een gebruiker te vragen
Afbeeldingslocatie: http://i14.photobucket.com/albums/a311/dieter87/probleem8.jpg

Dit doe ik allemaal maar toch krijg ik nog steeds dit irritante welkomstscherm!

Verwijderd

Heb je .Net geinstalleerd?? Zo ja haal dan de ASP.NET account weg.

• dieter87
Verwijderd schreef op zaterdag 16 juli 2005 @ 11:11:
Heb je .Net geinstalleerd?? Zo ja haal dan de ASP.NET account weg.
Hoe bedoel je? Ik heb alleen die ASPNET toegevoegd. Dit is het enige wat ik in het register heb veranderd.

Verwijderd

start -> uitvoeren -> control userpasswords2

Daar het vinkje uitzetten onder gebruikers, en op OK klikken.

• RicX
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 30-03 19:23

RicX

Het leven is geen ponypark

thx mijndert... ik zocht al lang naar die feature !!

Honesty is the best policy, but insanity is a better defense

• BachW
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 27-07-2025

BachW

Tweaker in Noorwegen

Verwijderd schreef op zaterdag 16 juli 2005 @ 11:27:
start -> uitvoeren -> control userpasswords2

Daar het vinkje uitzetten onder gebruikers, en op OK klikken.
Inderdaad. Maar als je de rest van de updates installeert wordt dit dacht ik ook gefixed...

BOINC stats

Verwijderd

RicX schreef op zaterdag 16 juli 2005 @ 11:35:
thx mijndert... ik zocht al lang naar die feature !!
np :)
Inderdaad. Maar als je de rest van de updates installeert wordt dit dacht ik ook gefixed...
Dat zou kunnen, hier heb ik verder geen weet van. Zelf gebruik in userpasswords2 erg vaak voor dit soort dingen.

• dieter87
Verwijderd schreef op zaterdag 16 juli 2005 @ 11:38:
[...]

np :)

[...]

Dat zou kunnen, hier heb ik verder geen weet van. Zelf gebruik in userpasswords2 erg vaak voor dit soort dingen.
Inderdaad dat inlogscherm is weg, maar nu ben ik ingelogd onder een andere administrator
Ik wil me kunnen inloggen onder' jp veck' en niet onder die 2de nieuwe administrator die er nu bijgekomen is!
Die nieuwe administrator mag volledig weg (dus ook de mappen die ik in verkenner heb bijgekregen)
Hoe doe je dit?

Afbeeldingslocatie: http://i14.photobucket.com/albums/a311/dieter87/inlogschermprobleem.jpg

[ Voor 37% gewijzigd door dieter87 op 16-07-2005 22:32 ]

Verwijderd

dieter87 schreef op zaterdag 16 juli 2005 @ 21:34:
[...]

Inderdaad dat inlogscherm is weg, maar nu ben ik ingelogd onder een andere administrator
Ik wil me kunnen inloggen onder' jp veck' en niet onder die 2de nieuwe administrator die er nu bijgekomen is!
Die nieuwe administrator mag volledig weg (dus ook de mappen die ik in verkenner heb bijgekregen)
Hoe doe je dit?

[afbeelding]
Het vinkje uitzetten, en dan op OK klikken. Als het goed is krijg je dan een schermpje waar je de gebruikersnaam (en eventueel wachtwoord) van de gebruiker die je automatisch wil laten inloggen opgeven.
Pagina: 1