[ A7N8X-E Deluxe ] Raid controller start niet meer op

Pagina: 1
Acties:

• Emerge
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 03-03 07:35

Emerge

Bifidus schmifidus

Topicstarter
Sinds vanmorgen krijg ik mijn pc niet meer opgestart. Normaal gesproken kreeg ik na de systeem-bios de bios van mijn s-ata raidcontroller te zien, maar in plaats daarvan krijg ik de bios te zien van de geïntegreerde 3com netwerkkaart op mijn moederbord. Het gekke is dat ik die netwerkkaart niet eens heb ge-enabled! Hierna krijg ik de bekende melding te zien dat er geen boot-device aanwezig is.

Ik heb de instellingen in de systeem-bios al gereset maar dit mocht niet baten. De raid-controller waar het om gaat is een Silicon Image Sil 3112A RAID Controller die geïntegreerd zit op mijn moederbord.

Wat zou ik kunnen doen om mijn raid-controller weer aan de gang te krijgen? Ik kan nu helemaal niks meer. :'(

Hoe is het met jóuw opgeblazen gevoel vandaag?

• Emerge

Emerge

Bifidus schmifidus

Topicstarter
Ik merk dat de controller het nu de ene keer bij het opstarten wél doet, en de andere keer weer niet! Inmiddels heb ik al een aantal pogingen gedaan de systeem bios te flashen waarbij ik hoopte dat de bios van de raid-controller ook mee zo worden geflashed, maar 't is er niet beter op geworden.

Zodra de raid-controller wel een keer opstart, hangt mijn pc in windows op willekeurige tijden, dan kan ik niks dan de pc helemaal te resetten. Iemand enig idee of zo'n controller chip kapot kan gaan en wat een oplossing hiervoor zou kunnen zijn? Of zou ik dan echt mijn moederbord moeten vervangen?

Het gaat trouwens om een Asus A7N8X-Deluxe moederbord met daarop bovenstaande raid-controller waaraan twee WD 120GB harde schijven hangen in RAID 0.

• Emerge

Emerge

Bifidus schmifidus

Topicstarter
Echt helemaal niemand die dit mogelijk bekend voorkomt? Zou die raid controller chip misschien te heet worden op de een of andere manier?