Ik ben bezig met een site voor een basisschool. De (x)html-code is in principe erg simpel:
Er is een linkermenu, daarnaast moet de inhoud komen en daarnaast een rechtermenu (3 kolommen). Dit is omgeven door een header en een footer. Bij deze pagina gebruik ik deze csscode:
De div#container moet zo groot zijn dat alle 3 de kolommen erin passen, helaas past het zich alleen maar aan aan de div#inhoud. Het heeft iets te maken met dat div#kolom_links en div#kolom_rechts een absolute positie hebben. div#inhoud daarintegen zit gewoon in de flow van de pagina.
Hoe krijg ik de div#container zo groot dat alle kolommen erin passen? De layout is te zien op: www.kabas.nl.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
| ...
<div id="header">
</div>
<div id="container">
<div id="menu_links">
<div id="kolom_links"><!-- LINKERMENU --></div>
<div id="kolom_rechts"><!-- RECHTERMENU --></div>
<div id="inhoud"><!-- INHOUD --></div>
</div>
</div>
<div id="footer">
</div>
... |
Er is een linkermenu, daarnaast moet de inhoud komen en daarnaast een rechtermenu (3 kolommen). Dit is omgeven door een header en een footer. Bij deze pagina gebruik ik deze csscode:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
| ...
#header, #footer {
height: 20px;
background-color: #FFCE00;
}
#container {
margin: 0px 20px;
background-color: #FFF;
border-left-style: solid;
border-left-width: 1px;
border-right-style: solid;
border-right-width: 1px;
height: 100%;
}
#kolom_links {
width: 100px;
padding: 5px;
position: absolute;
left: 20px;
}
#kolom_rechts {
width: 100px;
padding: 5px;
position: absolute;
right: 20px;
}
#inhoud {
margin: 10px 110px 0px 110px;
}
... |
De div#container moet zo groot zijn dat alle 3 de kolommen erin passen, helaas past het zich alleen maar aan aan de div#inhoud. Het heeft iets te maken met dat div#kolom_links en div#kolom_rechts een absolute positie hebben. div#inhoud daarintegen zit gewoon in de flow van de pagina.
Hoe krijg ik de div#container zo groot dat alle kolommen erin passen? De layout is te zien op: www.kabas.nl.