Toon posts:

Systeem schakelt niet uit (reboot in plaats daarvan)

Pagina: 1
Acties:
  • 825 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hoi mensen,

M'n computer schakelt niet uit als ik hem softwarematig (win xp sp2) probeer uit te schakelen.
Hij schakelt wel uit, en aan het eind hoor ik ook het relaistje in de voeding klikken van "en dan ga ik nu uit", maar dan lijkt het wel of dat hardwarematig mislukt, want ipv uit te gaan, begint hij weer opnieuw op te starten!

Voor de rest werkt alle hierop lijkende functionaliteit precies zoals het moet (suspend, reboot, enz.) en ook kan ik het systeem met de powerknop in 1x uitschakelen zodra hij gaat rebooten (hoef ik geen 7 seconden vast te houden)

Computerwinkel gebeld en die zeggen: probeer er eens een ongeaard verlengsnoer tussen te zetten.
Ik dacht: ja hoor, maar toch maar gedaan, zodat ik tegen ze kan zeggen dat ik het geprobeerd heb.
Maakte uiteraard geen verschil.
Straks zeggen ze nog: probeer het eens bij volle maan

Even alle settings in het bios gecheckt, maar daar staat niks vreemds bij met betrekking tot dit.

Weet iemand wat hier een oplossing voor kan zijn? Nieuwe voeding of is er een mooiere manier om dit te fiksen?

• SYQ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

SYQ

Verwijderd schreef op zaterdag 16 juli 2005 @ 01:42:
Straks zeggen ze nog: probeer het eens bij volle maan
:D

• Nilco
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-02 15:03
Heb je misschien WOL (Wake-up On Lan) aanstaan in je bios?

• MRic3
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-02 23:17

MRic3

Of praat ik weer poep?

Computer gaat afsluiten maar tijdens afsluiten gaat er wat fout.. en dan herstart windows.
Kijk in de logfile naar foutmeldingen, zet herstart bij error uit.

If the world didn't suck, we would all fall off!!!

Verwijderd

Heb je in de bios misschien bij de 'Restore on AC Powerloss' de optie 'Last State' ipv 'Power off' gekozen?

Dat was bij mij de oorzaak van hetzelfde probleem (met een Asus A7V880 moederbord).

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 16-07-2005 09:49 ]

Verwijderd

Topicstarter
OPGELOST

Restore on AC power loss was het probleem niet, Wake up on LAN evenmin.

Cache en shadow copies kon ik nergens uitzetten in het BIOS :? :? :? ik was helemaal verbaasd

Ik kwam verder door de tip dat het kan zijn dat Windows een fout aantreft terwijl hij aan het afsluiten is, en als reactie daarop het systeem reboot.

Dat is namelijk een optie die je in je systeemconfiguratie aan kunt passen. Je kunt ook zeggen: "Nee, bij het aantreffen van een fout NIET rebooten".

Dat deed ik dus, en toen zag ik het blue screen of death waar de fout in werd genoemd

het was iets van (even niet bij de hand) IRQL_NOT_EQUAL_OR_LESS_THAN

In elk geval, er was een programma wat bij het afsluiten een verkeerde waarde op de stack zette en daardoor het systeem van slag bracht.

Toen ik ging zoeken op shutdown+de foutmelding zag ik een boel reacties van mensen die dachten dat het met drivers of verkeerd geinstalleerde software te maken had.
Ik zag mezelf al alles weer met de hand uninstallen en 1 voor 1 weer installeren.

Tot ik een reactie zag van iemand die had vastgesteld dat Roxio cd creator 5 deze fout genereert bij het afsluiten.
En die had ik er ook op staan!

Programma eraf gegooid en zie daar:
Probleem Opgelost.

Bedankt voor de reacties iedereen.

• MRic3
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-02 23:17

MRic3

Of praat ik weer poep?

wieeeeeeeeee .... weer pluspunten voor mijn tip :)

If the world didn't suck, we would all fall off!!!

Pagina: 1