Toon posts:

6800LE mod mogelijk met betere koeling?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heb vandaag een XFX 6800LE gekregen, maar krijg artifacts als ik extra pixel pipelines open zet, heeft iemand een idee of ze het misschien wel doen met bv. waterkoeling of op een lagere clock of dat ze echt *kapot* zijn en dus never nooit gaan werken?

Verwijderd

Als je over de koeling twijfelt, check je temps dan even.

Als je over je clock twijfelft, probeer het dan even.

Had je denk ik zelf ook wel even kunnen verzinnen :(

Verwijderd

Als ze het niet doen, doen ze het niet! Dus die van jou zijn kapot, helaas...
Betere koeling zal niet helpen! Het probleem zit hem namelijk niet in de warmte..

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 16-07-2005 02:31 ]

• KatirZan
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-07 14:40

KatirZan

Wandelende orgaanzak

helaas....

probeer eens 1 voor 1 je pipelines uit, meestal zijn er wel 2 open te zetten (heb sinds een weekje een asus 6800LE (v9999) met zalman koeling + fan).

bij mij loopt deze op 12v1 / 6,1 dus ik mis 1 pipeline ;) deze gaf bij mij artifacts.....

enne, zelfs na een overclock liep het perfect.....400mhz gpu, 850mhz geheugen....

8228 3dmarks...in 3dmark 2003...

ik denk eerder dat je het gewoon nog even verder moet testen en zo niet....die zalman koeler aanschaffen + fan, deze monteren (20 minuutjes werk) en dan overclocken to the max ;)

met standaard kaart zat ik trouwens op 6500 3dmarks ;)

Wabbawabbawabbawabba

Verwijderd

je mist dan dus 4 pipelines

• intuliegend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15-04-2024

intuliegend

Wist ik wel....

Ik gooi hier maar even m'n probleempje neer aangezien het over een 6800LE gaat en niet echt topic waardig is..

Ik heb namelijk een probleempje met m'n performance, ik haal in 3DMark 05 een geweldige score van 1050...(( gpu niet overgeclocked)), en als ik alles overclock haal ik maximaal 1300...
Dit vond ik niet echt denderend dus heb ik even win2000 op een partitie geknald en alleen nieuwste drivers erop gezet (71.74 als ik me niet vergis, ook nieuwste ms updates en mobo drivers).
Daarna gpu beetje ge-oc'ed; standaard = 300\700 nu 370\850, en dan nog haal ik maar 1320..en dat is dus op een kale installatie zonder firewall of a-virus op de achtergrond..

Als ik dit vergelijk met de 3DMark tabellen zit ik echt behoorlijk laag..en als ik kijk naar het bericht op de frontpage (( nieuws: Moderne AGP-videokaarten op een rij gezet )) dan haalt een radeon 9800Pro een 2x zo hoge score als ik ! :? (test systeem daar is sneller maar met een AMD3200+ en 1,5 gig ram pc3200 +sata disk moet je toch ook een end kunnen komen..)

Ik heb ook al oudere drivers geprobeerd en zoals gezegt al op kale installatie gedraait..en nee m'n kaart draait ook niet in low power mode :)
Ik ben nu al een paar dagen bezig om erachter te komen wat ik over het hoofd zie maar kan echt niks meer bedenken..

Voor de volledige intell nog even full specs:
AMD 2500 @ 3200 ( fsb 190 vcore 1.750 volt)
A7N8X deluxe plank met 1006 bios
1.5 gig ram pc 3200 kingston ( draait makkelijk mee op 190 )
Asus 6800LE ( alle vertex units open en 1 pixel unit erbij(12 pipelines dus), oc: 370\850mhz)
2xhitachi 7k250 sata schijven ( niet in raid btw)
WinXP + SP2 + alle updates
DX9C, laatste nforce drivers, 71.74
CPU/GPU/chipset passief water gekoeld, cpu @ stress: 42C

Alle tips zijn welkom !

En nog even On-topic: je kunt in je 6800LE tabblad op je desktop precies zien hoe warm je kaartje word, als hij echt te warm is, is het te proberen maar als hij onder de 60 graden blijft en het lukt niet dan heeft die extra koeling ook niet zoveel zin ben ik bang..
Bij mij gaat ook niet alles open, ik moet ook 1 van de 4 pixel units dicht laten zitten anders krijg ik zware artifacts ( alleen met nieuw shader model denk ik want heb er alleen last van met HL2 engine en 3DMark 05 )

specs: AMD 8 core+Cryorig Ultimate @ 5,2Ghz - 16GB - 2x R9 290 met wc - HyperX Fury SSD - 2x1TB Raid1

• Zeus
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 01:49
KatirZan schreef op dinsdag 26 juli 2005 @ 22:53:
helaas....

probeer eens 1 voor 1 je pipelines uit, meestal zijn er wel 2 open te zetten (heb sinds een weekje een asus 6800LE (v9999) met zalman koeling + fan).

bij mij loopt deze op 12v1 / 6,1 dus ik mis 1 pipeline ;) deze gaf bij mij artifacts.....

enne, zelfs na een overclock liep het perfect.....400mhz gpu, 850mhz geheugen....

ik denk eerder dat je het gewoon nog even verder moet testen en zo niet....die zalman koeler aanschaffen + fan, deze monteren (20 minuutjes werk) en dan overclocken to the max ;)

Jij haalt een te lage score voor die overclock. Ik zit met 380 en 850 over de 10000 op dezelfde pijpconfiguratie.
intuliegend schreef op donderdag 28 juli 2005 @ 00:36:
Ik gooi hier maar even m'n probleempje neer aangezien het over een 6800LE gaat en niet echt topic waardig is..

Ik heb namelijk een probleempje met m'n performance, ik haal in 3DMark 05 een geweldige score van 1050...(( gpu niet overgeclocked)), en als ik alles overclock haal ik maximaal 1300...
Dit vond ik niet echt denderend dus heb ik even win2000 op een partitie geknald en alleen nieuwste drivers erop gezet (71.74 als ik me niet vergis, ook nieuwste ms updates en mobo drivers).
Daarna gpu beetje ge-oc'ed; standaard = 300\700 nu 370\850, en dan nog haal ik maar 1320..en dat is dus op een kale installatie zonder firewall of a-virus op de achtergrond..

Als ik dit vergelijk met de 3DMark tabellen zit ik echt behoorlijk laag..en als ik kijk naar het bericht op de frontpage (( nieuws: Moderne AGP-videokaarten op een rij gezet )) dan haalt een radeon 9800Pro een 2x zo hoge score als ik ! :? (test systeem daar is sneller maar met een AMD3200+ en 1,5 gig ram pc3200 +sata disk moet je toch ook een end kunnen komen..)

Ik heb ook al oudere drivers geprobeerd en zoals gezegt al op kale installatie gedraait..en nee m'n kaart draait ook niet in low power mode :)
Ik ben nu al een paar dagen bezig om erachter te komen wat ik over het hoofd zie maar kan echt niks meer bedenken..

Voor de volledige intell nog even full specs:
AMD 2500 @ 3200 ( fsb 190 vcore 1.750 volt)
A7N8X deluxe plank met 1006 bios
1.5 gig ram pc 3200 kingston ( draait makkelijk mee op 190 )
Asus 6800LE ( alle vertex units open en 1 pixel unit erbij(12 pipelines dus), oc: 370\850mhz)
2xhitachi 7k250 sata schijven ( niet in raid btw)
WinXP + SP2 + alle updates
DX9C, laatste nforce drivers, 71.74
CPU/GPU/chipset passief water gekoeld, cpu @ stress: 42C

Alle tips zijn welkom !

En nog even On-topic: je kunt in je 6800LE tabblad op je desktop precies zien hoe warm je kaartje word, als hij echt te warm is, is het te proberen maar als hij onder de 60 graden blijft en het lukt niet dan heeft die extra koeling ook niet zoveel zin ben ik bang..
Bij mij gaat ook niet alles open, ik moet ook 1 van de 4 pixel units dicht laten zitten anders krijg ik zware artifacts ( alleen met nieuw shader model denk ik want heb er alleen last van met HL2 engine en 3DMark 05 )
Is die score met unlockde pipelines? Als je nou alles op standaard snelheden zet (dus ook cpu e.d.), heb je het dan ook nog? Misschien staat antialiasing geforceerd aan in de drivers?
Zo niet dan zou ik je kaart rma'en.

"Zeus was so enamored by Europa that he decided to seduce and ravage her. "

• intuliegend

intuliegend

Wist ik wel....

Ja die 1350 haal ik met 12 pipelines en ge-oc'ed naar 370\850..
Antialiasing staat op program controled dus moet imho ook goed zjn..
En rma is denk ik niet echt een optie want heb er geen bonnetje meer van, kwam ooit ergens uit een ia geloof ik...

specs: AMD 8 core+Cryorig Ultimate @ 5,2Ghz - 16GB - 2x R9 290 met wc - HyperX Fury SSD - 2x1TB Raid1

• Bever!
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 15:58

Bever!

3

voeding aangesloten?

• intuliegend

intuliegend

Wist ik wel....

Ja voeding zit erop, staat ook in post.

Heb even eenzelfde topic als dit aangemaakt op ia.net en daar kwam iemand erachter dat de leverancier vi computers is, en ook de naam van de ia organisator is inmiddels bekend dus heb ik gelijk even gebeld. Ik kan hem in den bosch af komen leveren en dan bestellen zij een nieuwe voor me.
Maar ik ben net de hele zooi bij elkaar aan het zoeken en kom er nu achter dat ik het originele koelblok niet meer heb |:( |:( |:(
Nu zoek ik dus een origineel goudkleurig koelblok voor de Leadtek WinFast A400 LE (aka 6800LE)
Als iemand er nog 1 heeft liggen of iemand kent die er wel eens 1 zou kunnen hebben hoor ik het graag!

Verwijderd

intuliegend schreef op donderdag 28 juli 2005 @ 17:11:
Ja voeding zit erop, staat ook in post.

Heb even eenzelfde topic als dit aangemaakt op ia.net en daar kwam iemand erachter dat de leverancier vi computers is, en ook de naam van de ia organisator is inmiddels bekend dus heb ik gelijk even gebeld. Ik kan hem in den bosch af komen leveren en dan bestellen zij een nieuwe voor me.
Maar ik ben net de hele zooi bij elkaar aan het zoeken en kom er nu achter dat ik het originele koelblok niet meer heb |:( |:( |:(
Nu zoek ik dus een origineel goudkleurig koelblok voor de Leadtek WinFast A400 LE (aka 6800LE)
Als iemand er nog 1 heeft liggen of iemand kent die er wel eens 1 zou kunnen hebben hoor ik het graag!
Welke nforce drivers heb je geinstalleerd?

• stevenP
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 05-08 20:01
KatirZan schreef op dinsdag 26 juli 2005 @ 22:53:
helaas....

Hoe doe je dat? De pipelines 1 voor 1 aanzetten/uitzetten? Mijn radeon 9800SE wilde ook niet op 8 pipelines draaien maar hij gaf alleen artifacts op grafisch zwaar werkt, op wat minder zwaar werk deed hij het prima... Dus het lijkt wel of maar 1 of 2 pipelines niet willen..

Gasloos! 3100Wp Z, 2150Wp W, Panasonic 5J monoblock, Panasonic 150L WPB

• intuliegend

intuliegend

Wist ik wel....

stevenP schreef op donderdag 28 juli 2005 @ 17:31:
[...]

Hoe doe je dat? De pipelines 1 voor 1 aanzetten/uitzetten? Mijn radeon 9800SE wilde ook niet op 8 pipelines draaien maar hij gaf alleen artifacts op grafisch zwaar werkt, op wat minder zwaar werk deed hij het prima... Dus het lijkt wel of maar 1 of 2 pipelines niet willen..
Ok kleine typo, ik bedoel natuurlijk pixel units, er zitten 4 pixel units op waarvan er standaard 2 geactiveerd zijn, 8 pipelines dus. Ik kan dus 1 extra pixel unit openen waardoor ik uitkom op 12 pipelines, als ik de 4e open krijg ik zware artifacts in games die draaien op de HL2 engine, en in 3DMark05. Ik kan dus niet 1 voor 1 de pipelines openen, maar per 4.

• intuliegend

intuliegend

Wist ik wel....

Verwijderd schreef op donderdag 28 juli 2005 @ 17:17:
[...]

Welke nforce drivers heb je geinstalleerd?
Ik heb de volgende drivers geprobeerd:
77.76
77.72
71.84
66.81

Bij allemaal een score van rond de 1000-1100, kleine verschillen tussen de verschillende versies, beste waren de 77.72.

Verwijderd

Ik heb een Aopen 6800LE rev3 zonder temp uitlezing..

Kan ik met nibitor de optie 6600gt trick temp... blabla aanvinken en erin flahsen? Kan dit zomaar en leest ie dan de temps wel uit??

en mijn aopen koelblok blijft koel en bij stressen een beetje lauw. Is dat normaal? slecht contact ofzo?? loopt op 12x6 370/900mhz.
Ik heb wel de fan op 80% draaien ipv standaard 53 :P

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

intuliegend schreef op donderdag 28 juli 2005 @ 22:21:
[...]

Ok kleine typo, ik bedoel natuurlijk pixel units, er zitten 4 pixel units op waarvan er standaard 2 geactiveerd zijn, 8 pipelines dus. Ik kan dus 1 extra pixel unit openen waardoor ik uitkom op 12 pipelines, als ik de 4e open krijg ik zware artifacts in games die draaien op de HL2 engine, en in 3DMark05. Ik kan dus niet 1 voor 1 de pipelines openen, maar per 4.
Ik heb hetzelfde, maar gelukkig blijft het bij vrij lichte artifacts die maar sporadisch voorkomen (2 scenes bij 3dmark en soms op doorzichtige ramen bij HL2). Vanwege de grote performancewinst en het feit dat ik verder nooit artifacts zie heb ik gewoon alles open staan.

Voor mensen die meer info willen over pipelines aanzetten enzo: er zijn in het verleden een aantal topics speciaal over de 6800LE geweest. Doe eens zoeken ;)

🖥️ | 🏎️ | 🚙

Pagina: 1