[XP] Scandisk is geannuleerd?

Pagina: 1
Acties:
  • 238 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• cornelixnootje1
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17-01-2022
Ik heb zojuist windows opnieuw geinstalleerd, en tot mijn stomme verbazing geeft hij dezelfde foutmelding als bij mijn oude installatie (op een andere schijf).

Wanneer ik een schijfcontrole plan voor het opniew opstarten krijg ik heel even het scherm dat hij gaat beginnen, en meteen beweert hij dat de controle geannuleerd is! Alsof ik op een toets heb gedrukt... :(

Hoe fix ik dit? :?

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Staat er in je eventlog niets leuks?
Heb je je harddisk hardware matig al eens op fouten laten checken (zie de Opslagmedia & I/O Controllers faq) ?
Heb je je harddisk geformatteerd toen je je Windows herisntalleerde?
Wat zegt een chkdsk op een commandprompt? :)

• cornelixnootje1
elevator schreef op zaterdag 16 juli 2005 @ 09:40:
Staat er in je eventlog niets leuks?
Geen idee waar ik die kan vinden. Ik ga op zoek.
Heb je je harddisk hardware matig al eens op fouten laten checken (zie de Opslagmedia & I/O Controllers faq) ?
Yes.MAxtor powermax diagnostic tool zegt dat de schijf (itt de vorige goed is)
Heb je je harddisk geformatteerd toen je je Windows herisntalleerde?
Alleen de C partitie in NTFS (snel)
Wat zegt een chkdsk op een commandprompt? :)
Dat hij dit pas kan uitvoeren bij een herstart. Net als bij "deze computer" dus. Of is er een manier hem in dos uit te voeren?

(Zonder /f zegt hij wel dat er fouten geconstateerd zijn die te fixen zijn met /f. Doe je dat volgt bovenstaand probleem. )

[ Voor 9% gewijzigd door cornelixnootje1 op 16-07-2005 11:18 ]

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

een chkdsk op een mounted bootvolume kan natuurlijk nooit met /f gedaan worden met een draaiend OS.
Je kan overwegen er een 2e disk met een minimale install naast te hangen als bootschijf en dan chkdsk uit te voeren op die verdachte schijf.
Of je gebruikt een bootable windows CD a la bartPE (goh, gaat dit op spam lijken?)...

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• cornelixnootje1
bartPE heeft met een chkdsk de problemen op de schijf gefixt. :)

Echter, ik kan nog steeds niet op de normale manier een chkdsk uitvoeren. Hij blijft roepen dat het geannuleerd is. :(

Ik heb via cmd -> eventvwr de logs gevonden. Ik zie alleen niet welke bij scandisk hoort, het zijn er erg veel. :?

• cornelixnootje1
in het eventlog staan wel veel van deze waarschuwingen:

code:
1
2
3
4
5
Windows heeft het register van gebruiker PCNIEK\Niek opgeslagen hoewel een toepassing of service tijdens de afmelding van het register gebruikmaakte. Het geheugen voor het register is niet volledig beschikbaar. Het register wordt uit het register verwijderd wanneer het niet langer in gebruik is. 

Dit wordt mogelijk veroorzaakt door services die als een gebruikersaccount actief zijn. Probeer om de services zodanig te configureren dat deze als LocalService- of NetworkService-account worden gestart.

Zie Help en ondersteuning op http://go.microsoft.com/fwlink/events.asp

• felixk
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 15-06-2022
Laate reactie, problemen hier zullen al wel op gelost zijn, maar aangezien ik met hetzelfde probleem worstelde en ook hier zocht naar een oplossing, vermeldt ik dan hier ook maar wat bij mij de truc was.
Ik heb de volgende register toevoeging gedownload, ingevoegd in het register en na herstart werd er wel een chkdsk uitgevoerd en functioneerd ook defragmentatie weer.
link: http://www.kellys-korner-...dits/disablecheckdisk.reg
Pagina: 1