Gisteren kwam ik thuis, en helaas was mijn systeem gecrashed. 1 HD uit de Raid 10 config bleek niet meer te werken. PC even uitgezet, kabels gecontroleerd, opgestart en de schijf ging weer werken.
In de bios van de silicon image controller stonden weer keurig 4 schijven en de raid 10 array. Ik was heel even blij.
Na het booten crashed windows alleen vrijwel direct, ook in safe mode etc.
Dus maar een extra installatie op de losse 250 GB die ook in het systeem zit, en vanuit die installatie eens kijken wat er met de raid schijven aan de hand is.
Helaas zie ik de raid schijven niet in windows diskmanager/explorer
. SAM ziet 3 orphans en 1 schijf available, terwijl het bios 4 schijven in Raid 10 ziet
.
Uit de handleiding en zoeken op Got is me nu niet echt duidelijk waar het probleem zit, toch de schijf die in eerste instantie het probleem gaf vervangen en het array rebuilden ??!!
Erg leuk raid 10, maar voorlopig zie ik niet hoe ik weer aan mijn data moet komen. Schijf 0-1-2-3 en poort 1-2-3-4 op het mobo. Schijf 1 heeft/had het probleem, 0 en 1 uitpluggen, en vormen 2 en 3 dan een stripe ?
In de bios van de silicon image controller stonden weer keurig 4 schijven en de raid 10 array. Ik was heel even blij.
Na het booten crashed windows alleen vrijwel direct, ook in safe mode etc.
Dus maar een extra installatie op de losse 250 GB die ook in het systeem zit, en vanuit die installatie eens kijken wat er met de raid schijven aan de hand is.
Helaas zie ik de raid schijven niet in windows diskmanager/explorer
Uit de handleiding en zoeken op Got is me nu niet echt duidelijk waar het probleem zit, toch de schijf die in eerste instantie het probleem gaf vervangen en het array rebuilden ??!!
Erg leuk raid 10, maar voorlopig zie ik niet hoe ik weer aan mijn data moet komen. Schijf 0-1-2-3 en poort 1-2-3-4 op het mobo. Schijf 1 heeft/had het probleem, 0 en 1 uitpluggen, en vormen 2 en 3 dan een stripe ?
edit:
Te snel een topic gemaakt (ondanks een avondje tobben)
.
Ik kwam er achter dat op de een of ander manier (windows update ?!) de softraid 5 driver had geinstalleerd.
Erg handig dus
.
Te snel een topic gemaakt (ondanks een avondje tobben)
Ik kwam er achter dat op de een of ander manier (windows update ?!) de softraid 5 driver had geinstalleerd.
Erg handig dus
[ Voor 12% gewijzigd door mrknowitall op 16-07-2005 00:33 ]
One of the animals has left its cage today.