Toon posts:

[2000 sp2] Kan file niet deleten.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Eerst en vooral vermelden dat mijn ict kennis wat beperkt is, mijn excuses voor het eventuele noob gehalte van deze post.

Onlangs installeerde ik de volgende file: Mame32v.98_Binary.exe
Bij het downloaden liep er echter iets mis (grootte bestand blijkbaar 0kb).
Nu wil ik deze file deleten en opnieuw installeren maar daar gaat er iets mee fout.

ik krijg de melding cannot delete file: .......... file sharing violation
source or destination file might be in use

Het volgende heb ik geprobeerd zonder succes:
-nagekeken dat read-only niet aanstond
-geprobeerd met norton cleansweep te deleten
-in veilige modus opgestart en van daaruit proberen te deleten

Dank bij voorbaat

• FastBunny
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 27-03 09:56

FastBunny

Give it the Works !

Heb je een virusscanner? Het kan ook een virus zijn geweest welke zich nu ook gestart heeft. Daarnaast waarom gebruik je SP2 voor Windows 2000 en niet SP4 ?

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

Verwijderd

Topicstarter
FastBunny schreef op vrijdag 15 juli 2005 @ 23:36:
Heb je een virusscanner? Het kan ook een virus zijn geweest welke zich nu ook gestart heeft. Daarnaast waarom gebruik je SP2 voor Windows 2000 en niet SP4 ?
Virusscanner is ook al wat overtijd: nav2001
Het bestand zelf is alvast volgens die virusscanner niet geinfecteerd ik doe nu een volledige scan

• Rival24
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:54

Rival24

I'll Be Back

Wat je kunt proberen is om in taakbeheer het proces 'explorer.exe' af te sluiten. Vervolgens start je met taakbeheer 'cmd.exe' en navigeer je naar de map waar je niet te verwijderen bestand staat en verwijder je het. Daarna explorer.exe weer opstarten.

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
Verwijderd schreef op vrijdag 15 juli 2005 @ 23:46:
[...]

Virusscanner is ook al wat overtijd: nav2001
Het bestand zelf is alvast volgens die virusscanner niet geinfecteerd ik doe nu een volledige scan
welk elk jaar je licentie verlengd neem ik aan :? anders heb je ook 4 jaar oude av definities :o

A wise man's life is based around fuck you

Verwijderd

Staat die Mame32v.98_Binary.exe niet als een process op de achtergrond te draaien? Check je task manager, het kan een process zijn die niet Mame32v.98_Binary.exe heet, maar een andere naam heeft.

Verwijderd

Topicstarter
Rival24 schreef op vrijdag 15 juli 2005 @ 23:49:
Wat je kunt proberen is om in taakbeheer het proces 'explorer.exe' af te sluiten. Vervolgens start je met taakbeheer 'cmd.exe' en navigeer je naar de map waar je niet te verwijderen bestand staat en verwijder je het. Daarna explorer.exe weer opstarten.
mss dom maar welk commando gebruikt ge voor te deleten

edit: Bedankt voor de hulp via cmd.exe is het inderdaad gelukt.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 16-07-2005 00:17 ]

Verwijderd

Daar hebben we hier ook een hele mooie FAQ voor waar dit onder andere ook in uitgelegd staat:
Windows Operating Systems - FAQ :) Het is belangrijk dat je, voordat je een topic opent eerst alle stickies en andere informatie doorleest en ook duidelijk laat zien in je topic wat je allemaal al geprobeerd hebt. :)
Verder zou ik toch echt overwegen om sp4 te installeren want voor sp2 worden geen beveiligingsupdates meer gemaakt.....

welkom op GoT trouwens :)
Pagina: 1