Toon posts:

Kyro II drivers

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey,

Ik heb net mijn (oude) computer eens geformatteerd. Alles aan de praat incl. geluid (Audio Video Forum), maar Call of Duty wilde niet draaien met dit systeem:
AMD Athlon 1800+
PowerVR Kyro II 64 MB
256 RAM
Dit zou ruim voldoende moeten zijn voor min. benodigdheden. Opstarten lukte ook wel, maar zodra hij klaar was met het laden, brak hij af en kreeg ik de welbekende foutmelding van Windows en de vraag het "Rapport te verzenden".

Ik heb nieuwe drivers voor de videokaart geprobeerd, want volgens mij ligt het probleem bij de DirectX compatibiliteit. Ik weet nl. niet zeker of de huidige driver uit 2001 wel samen gaat met het benodigde DirextX 9.0b. Nieuwste driver en driver 1.6 (nieuwste non-beta) van PowerVR's website geprobeerd (klik), maar ik kreeg standaard de foutmelding dat ik oude drivers eerst moest verwijderen (dus ook als ik dat gedaan had), opnieuw moest opstarten en opnieuw moest installeren.
Het rare was dat als je op OK klikte, hij door ging en even later kreeg ik de melding van "installation has been completed succesfully".
Ondanks alles draait hij nu slechter als tevoren. Windowtjes (raampjes) gaan niet eens meer soepel over mijn beeldscherm als ik ze sleep met mijn muis, maar schoksgewijs.

Kan iemand me helpen aan de driver die ik moet hebben, hopelijk zonder rare meldingen tijdens installatie?

Alvast hartelijk bedankt

Verwijderd

Heb je je chipset drivers geïnstalleerd?
misschien kun je een iets oudere versie van de drivers proberen.
een aantal zijn te vinden op deze site

Verwijderd

probeer dit eens:

http://www.kyroworld.de/index.php?section=downloads
kyro 2 reference driver 2.1 (lijkt me stukken nieuwer).
Doe eerst even winxp opnieuw erop (god weet wat er nu vernaggelt is), dan eerst updaten naar sp2 + directx9, dan chipset drivers (in TS staat niet welke chipset) en dan pas je videodrivers

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 16-07-2005 11:18 ]

Verwijderd

Topicstarter
hmm, chipset (SiS735) heb ik idd niet gedaan. Geen uitroeptekens bij Apparaatbeheer namelijk, dus ik dacht, dat zit wel in orde.

Bereikt de videodriver eraf halen, chipset driver erop en vervolgens de videodriver die je net noemt erop zetten niet (ongeveer) hetzelfde effect als winxp er helemaal opnieuw opzetten. Ik zie er een beetje tegenop namelijk :P

Verwijderd

als het lukt dan lukt het he? kortom: probeer het .. als het niet lukt zou ik het een keer proberen met een schone winxp installatie (zo erg is dat toch niet? effe aanzetten.. buiten zitten.. half uur later weer naar binnen :p)

probeer dan even alle drivers eraf te gooien, eerst naar sp2 up te daten (ivm nieuwe agp driver die daar in zit, mijn via drivers hebben die liever dan hun eigen drivers lijkt het en ik weet niet hoe dat met sis zit), dan chipset drivers (daar zitten wss ook agp drivers bij.. als ie die wil installeren doe dat dan) en dan pas videodrivers

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 16-07-2005 12:27 ]

Verwijderd

Topicstarter
K, overduidelijk, maar nog wel twee vraagjes:

- Hoe weet ik of sis liever zijn eigen drivers of die met sp2 meekomen heeft? :P
- Wat bedoel je met "als ie die wil installeren"? Ik heb dus een beetje verkeerde volgorde gedaan (winxp - virusscanner - videodriver - sp2 - nieuwe videodrivers (zie TS) - en dan zou ik nu chipset drivers kunnen installeren), maar ben bij het installeren van sp2 nergens iets over chipsets tegen gekomen.
Bovendien leek alles prima te draaien toen ik sp2 had geïnstalleerd en gooide mn pc Call of Duty er alleen uit zodra het level geladen was. Het ligt daarom denk ik ergens aan de video performance en dus zo'n drivertje.

Zoals het er nu voorstaat moet ik dus chipset en vervolgens nieuwe videodriver installeren, tenzij sp2 de chipset al voor me heeft gedaan...

Verwijderd

nee.. sp2 doet de chipset niet voor je (naja.. misschien bij oude 440bx stuff enzo dat de windows drivers net zo goed zijn als de chipset drivers).
Chipset drivers hebben meestal meerdere dingen (bijv via 4-in-1 = chipset, agp, en nog 2 dingen :p) vaak krijg je bij het installatie scherm dan ook de optie wat je wilt installeren ( chipset drivers, agp drivers, sata drvires bijv.) Bij mijn via 4-in-1 kan ik na het installeren van sp2 de agp drivers niet installeren (omdat via blijkbaar vind dat die beter zijn dan hun eigen drivers).
Mochten de agp drivers nog gewoon in het rijtje bij de setup staan, dan kan je ze gewoon installeren :)

Je moet het zo zien: windows xp heeft standaard drivers voor vanalles (daarom zie je ook geen vraagtekens in je hardwarelijst), maar deze zijn vaak slechter dan de drivers die de fabrikant van bijv. de chipset zelf uit geeft. In service pack 2 zijn sommige van deze windows drivers vernieuwd zodat ze misschien zelfs beter zijn dan de drivers van de fabrikant (bijv. in geval van via, maar mijn nforce2 dan weer niet ;)). Ik weet niet hoe dat bij sis zit, dus de kans bestaat dat als jij SP2 al geinstalleerd hebt dat het setupprogramma van sis dan zoiets heeft van "ey.. hier staan al betere AGP drivers op" zodat je die dan niet meer hoeft te installeren.

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 16-07-2005 13:05 ]

Pagina: 1