probleem met USB-headset en geluidskaart

Pagina: 1
Acties:

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 19:08
Hallo,

Ik heb vandaag een USB-headset aangeschaft (de logitech USB-headset 350). Dit omdat ik het zat was telkens plugjes te moeten omzetten.

Echter nu heb ik het volgende probleem:

Sinds in de headset ingeplugd heb gaat alle geluid over de headset en geeft de normale onboard geluidskaart geen geluid meer door (Nforce4 onboard kaartje).

Mijn vraag dus:

Hoe krijg ik het voor elkaar dat het geluid over beide bronnen komt, zodat ik als de headset op gaat alleen mijn versterker hoef uit te zetten.de versterker is analoog verbonden met de geluidskaart ik gebruik dus geen digitale geluidsuitgangen.

Alvast bedankt!

Verwijderd

Ik heb het zelfde probleem.

misschien iemand die weet hoe we t kunnen oplossen ?

• martijnve
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 19:37
Verwijderd schreef op vrijdag 16 maart 2007 @ 17:41:
Ik heb het zelfde probleem.

misschien iemand die weet hoe we t kunnen oplossen ?
Misschien niet direct een antwoord op je vraag maar een usb headset registreert zichzelf als geluidskaart, darom komt er geen geluid meer uit je boxen, je geluidskaart wordt gewoon niet meer gebruikt.

Ik neem aan dat het geluid uit je boxen terug komt als je de headset er uit trekt? (wel eerst programma opnieuw opstarten) Dan zou je misschien een schakerlaartje tussen de usbplug kunnen maken. of gewoon in een front aansluiting stoppen en er uithalen als je hem niet gebruikt.

Je kunt waarsschijnlijk ook gewoon in het control pannel de primaire geluidkaart steeds wisselen maar dat lijkt me niet zo handig.

edit: ik kan het hier niet testen, maar als je geen microfoon gebruikt op je geluidskaart kun je misschien bij de settings in het controllpannel record op "what u hear" zetten en dan bij de afspeel settings microphone aanzetten.

[ Voor 12% gewijzigd door martijnve op 16-03-2007 17:48 ]

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 10:41

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Je kan in Windows instellen wat je default geluidsbron is. In de meeste programma's die gebruik maken van geluid, kan je ook instellen wat de voorkeursgeluidsbron is. Zo heb ik Windows een tijdje standaard op de USB-headset gehad, maar Winamp en Mediaplayer op de onboard geluidskaart. Zo kon ik games en Teamspeak via de headset gebruiken, maar bij muziek en films kwam het geluid uit mijn speakers.

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done