Na enige ellende met Windows en applicaties die maar problemen blijft geven (je herkent het vast wel) besloot ik vanmiddag maar mijn PC te gaan formatteren om aan een nieuwe start te beginnen.
Ik heb 2 Harde Schijven in mijn Computer, namelijk:
C:\ 200GB \Windows Schijf
D:\ 80GB \ Overige Schijf
Beide hebben nooit echt problemen gegeven.
Mijn plan was dus verder om de 'overige schijf' te backuppen naar mijn 200GB schijf en op de overige schijf dus Windows erop te zetten.
Ik heb dus de backup verder gedaan zonder enige problemen.
Maar het begon toen ik Windows wilde installeren!
Ik deed de XP cd erin en startte de Windows Setup.
Ik koos dus om de 80GB schijf te formatteren naar NTFS en Windows erop te zetten.
Tijdens het formatteren ben ik weggelopen, aangezien ik weet dat het een flinke tijd kost om te formatteren en de eerste files te kopieren.
Toen ik dus terug kwam was op een zeer onbekende reden mijn PC uit.
Ik heb em aangezet en moest alles opnieuw doen (de pc bootte mijn oude Windows installatie).
Nou hier komt het!
Ik deed de setup dus opnieuw.
Toen ik bij de partitie beheer aankwam stond er dat mijn 200GB schijn unallocated was (ofzo, dat er dus geen partitie was).
Ik dacht dit maar te negeren en gewoon verder te gaan met mijn plan om de 80GB schijf te formatteren en installeren, op de 1 of andere manier was de 80GB schijf C:\ geworden.
Naja, kan gebeuren dacht ik.
Ik bleef deze keer ook zitten om te kijken wat er gebeurd.
Alles ging zonder problemen totdat mijn pc de eerste keer opnieuw moest opstarten.
Hij gaf ineens aan dat de Boot Disk niet kon booten.
En dat deed hij dus bij beide schijven (hoewel ze allebei dus hoorde te booten).
Mijn Bios geeft gerust aan dat de 2 schijven in orde zijn.
Maar toch werken ze allebei niet.
Ik heb dus beide schijven van mijn pc verwijderd en een oude 40GB schijf in mijn pc gedaan en daarop een schone Windows installatie gezet.
Alles werkt goed nu.
En heb mijn 200GB schijf er ook op aangesloten.
Windows detecteerd de harde schijf zelf wel, maar maakt geen extra schijf aan in Deze Computer, ook niet na opnieuw opstarten.
Hij is dus aangesloten en ik zou graag mijn 200GB schijf willen terughalen naar de staat dat ik al mijn gegevens nog heb en het kan gebruiken in Windows.
De 80GB schijf interesseerd niet veel omdat daar niets bijzonder or gewoon niets op staat en dat ik deze later nog kan repareren.
Checklist*
- Jumpers, IDE kabels in orde
- Windows installatie schoon, alles werkt (behalve de schijven)
- Bios vind alles prima
- 200GB schijf in andere PC geprobeerd, zonder succes
Ik zoek dus een applicatie of een andere manier op mijn schijf terug te halen uit zijn "slaap/dood".
Ik heb 2 Harde Schijven in mijn Computer, namelijk:
C:\ 200GB \Windows Schijf
D:\ 80GB \ Overige Schijf
Beide hebben nooit echt problemen gegeven.
Mijn plan was dus verder om de 'overige schijf' te backuppen naar mijn 200GB schijf en op de overige schijf dus Windows erop te zetten.
Ik heb dus de backup verder gedaan zonder enige problemen.
Maar het begon toen ik Windows wilde installeren!
Ik deed de XP cd erin en startte de Windows Setup.
Ik koos dus om de 80GB schijf te formatteren naar NTFS en Windows erop te zetten.
Tijdens het formatteren ben ik weggelopen, aangezien ik weet dat het een flinke tijd kost om te formatteren en de eerste files te kopieren.
Toen ik dus terug kwam was op een zeer onbekende reden mijn PC uit.
Ik heb em aangezet en moest alles opnieuw doen (de pc bootte mijn oude Windows installatie).
Nou hier komt het!
Ik deed de setup dus opnieuw.
Toen ik bij de partitie beheer aankwam stond er dat mijn 200GB schijn unallocated was (ofzo, dat er dus geen partitie was).
Ik dacht dit maar te negeren en gewoon verder te gaan met mijn plan om de 80GB schijf te formatteren en installeren, op de 1 of andere manier was de 80GB schijf C:\ geworden.
Naja, kan gebeuren dacht ik.
Ik bleef deze keer ook zitten om te kijken wat er gebeurd.
Alles ging zonder problemen totdat mijn pc de eerste keer opnieuw moest opstarten.
Hij gaf ineens aan dat de Boot Disk niet kon booten.
En dat deed hij dus bij beide schijven (hoewel ze allebei dus hoorde te booten).
Mijn Bios geeft gerust aan dat de 2 schijven in orde zijn.
Maar toch werken ze allebei niet.
Ik heb dus beide schijven van mijn pc verwijderd en een oude 40GB schijf in mijn pc gedaan en daarop een schone Windows installatie gezet.
Alles werkt goed nu.
En heb mijn 200GB schijf er ook op aangesloten.
Windows detecteerd de harde schijf zelf wel, maar maakt geen extra schijf aan in Deze Computer, ook niet na opnieuw opstarten.
Hij is dus aangesloten en ik zou graag mijn 200GB schijf willen terughalen naar de staat dat ik al mijn gegevens nog heb en het kan gebruiken in Windows.
De 80GB schijf interesseerd niet veel omdat daar niets bijzonder or gewoon niets op staat en dat ik deze later nog kan repareren.
Checklist*
- Jumpers, IDE kabels in orde
- Windows installatie schoon, alles werkt (behalve de schijven)
- Bios vind alles prima
- 200GB schijf in andere PC geprobeerd, zonder succes
Ik zoek dus een applicatie of een andere manier op mijn schijf terug te halen uit zijn "slaap/dood".