Beste bezoekers,
Mijn Combi DVD/CDRW SBW-242B is kapot en heb ik vandaag vervangen
met een DVDROM GDR-8081N.
Alles i precies het zelfde de aansluiting, de grote past ook erin.
als ik de laptop start doet de dvdrom het gewoon en kan ik ook dvd erin stoppen
etc etc maar het scherm van de laptop blijft zwart. haal ik de DVDROM eruit "compleet"
dan doet die het wel gewoon en start windows xp op. Duw ik de DVDROM erweer in dan
doet die het weer niet "zwart beeld" terwijl gewoon alles stroom krijgt.
Nu heb ik geprobeerd eerst windows opstarten en als hij windows opstart de dvdrom erin duwen
dat gedaan werkt de DVDROM wel gewoon in windows en leest ook cd's en dvds.
als ik de laptop aanduw en 2 sec wacht snel de DVDROM Erin duw en dan bios laad kan hij hem vinden onder secondary geeft ook complete naam aan, sla ik de bios op en start opnieuw op dan blijft het gewoon weer bij zwart beeld. ook als ik in windows weer opnieuw opsrart blijft het beeld zwart.
Zou iemand mij kunnen helpen.
Bijde zijn gewoon 5 V en model is ook precies het zelfde, heb deze dvdrom van een vriend.
MVG
Ron
Mijn Combi DVD/CDRW SBW-242B is kapot en heb ik vandaag vervangen
met een DVDROM GDR-8081N.
Alles i precies het zelfde de aansluiting, de grote past ook erin.
als ik de laptop start doet de dvdrom het gewoon en kan ik ook dvd erin stoppen
etc etc maar het scherm van de laptop blijft zwart. haal ik de DVDROM eruit "compleet"
dan doet die het wel gewoon en start windows xp op. Duw ik de DVDROM erweer in dan
doet die het weer niet "zwart beeld" terwijl gewoon alles stroom krijgt.
Nu heb ik geprobeerd eerst windows opstarten en als hij windows opstart de dvdrom erin duwen
dat gedaan werkt de DVDROM wel gewoon in windows en leest ook cd's en dvds.
als ik de laptop aanduw en 2 sec wacht snel de DVDROM Erin duw en dan bios laad kan hij hem vinden onder secondary geeft ook complete naam aan, sla ik de bios op en start opnieuw op dan blijft het gewoon weer bij zwart beeld. ook als ik in windows weer opnieuw opsrart blijft het beeld zwart.
Zou iemand mij kunnen helpen.
Bijde zijn gewoon 5 V en model is ook precies het zelfde, heb deze dvdrom van een vriend.
MVG
Ron