Toon posts:

Boxen aan, maar geen geluid.

Pagina: 1
Acties:
  • 3.098 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hey,

Computer zojuist geformatteerd, windows erop, alles loopt weer soepeler dan gister, behalve het geluid. Foutmelding van WMP als ik muziekbestanden probeer af te spelen:
Windows Media Player kan het bestand niet afspelen omdat er een probleem met uw geluidsapparaat is geconstateerd. Misschien is er geen geluidsapparaat op de computer geïnstalleerd, wordt het geluidsapparaat gebruikt door een ander programma of functioneert het niet op de juiste wijze.
Boxen staan aan, uiteraard en in het goede gaatje :P. Ik heb samen met SP2 WMP9 meekregen, met alle codecs, etc.
Het rare is dat ik bij Aparaatbeheer mijn boxen ook niet kan vinden. Ik ben vergeten wat hun exacte naam is, maar "Legacy-audiostuurprogramma's" zal het wel niet zijn. Daarom kan de Windows Probleemoplosser me ook niet helpen, want de stappen die ze beschrijven, bevatten bijna allemaal "rechtermuisklik op audioapparaat".

Het ziet er dus naar uit dat mijn pc mn boxen niet herkend, maar ik heb geen idee hoe ik het kan oplossen. Iemand die me kan helpen of verwijzen naar een of andere site die dit probleem bespreekt. Gooogle gaf me ook geen resultaat...

Alvast bedankt

• Yellowneck
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yellowneck

Dure hobby....:\

Boxen worden ook nooit herkend door windows, laat staan geinstalleerd
De geluidskaart of geluidschip wel, en die bedoel je waarschijnelijk.
Heb je de output settings goed staan?

Maar ik ben toch ewl benieuwd hoe je systeem eruit ziet, met name je moederbord/geluidskaart

Fotogear: Canon EOS RP | Canon 400D + BG-E3 | RF 24-105mm F4.0L | 50mm F1.8 | 17-40mm F4.0L | 70-200mm F4.0L | 100mm F2.8L Macro | 430EX II

Verwijderd

Topicstarter
Sorry, me = noob. Wat bedoel je precies met "output settings"? (vooral waar die staan ;))

Moederbord: ECS K7S5A
Geluidschip/kaart: SiS 7012 Audio Device
Dat van geluid zou ik ook ergens mij "Eigenschappen voor geluid en audioapparaten" en/of bij Apparaatbeheer moeten tegenkomen; niet dus.

(Dit heb ik van Everest Home Edition; handig programmaatje voor n00bs :P)

Hopelijk heb je hier wat aan

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Rechtermuisknop op 'Deze Computer' -> eigenschappen -> hardware -> apparaatbeheer

Geen uitroeptekens? (drivers wel geïnstalleerd?)

-edit-
whoops, slow thinker :X
Nou ja, eigenlijk belde mijn vader dat hij een probleem had met de TV :P

Bij je systemtray, bij volumeregeling alles goed ingesteld? (dus geen vinkje bij dempen?)

-edit2-
whehe, er zijn mensen nog trager :P

[ Voor 77% gewijzigd door Resistor op 15-07-2005 20:57 ]

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

• TheovdS
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10-12-2025
Staat er niks bij apparaatbeheer met een geel uitroepteken?Kwas te langzaam.... :+

Probeer anders eens nieuwe drivers voor je geluidskaart te downloaden + installeren.

Klik voor driver

[ Voor 40% gewijzigd door TheovdS op 15-07-2005 20:59 ]

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de snelle replies.

Er zijn geen uitroeptekens, maar volgens mij staat de geluidskaart/chip er überhaupt niet bij.
Onder "besturing voor geluid, video en spelletjes":
- Audiocodecs
- Legacy-audiostuurprogramma's
- Legacy-videovastlegapparaten
- Mediabeheerapparaten
- Met MPU-401 compatibel MIDI-apparaat
- Standaardspelpoort
- Videocodecs

Over het dempen: ik kan überhaupt niets afspelen met WMP omdat ergens iets niet herkend wordt. Bovendien, als ik naar volumeregeling wil, krijg ik de foutmelding: "er zijn geen actieve mixapparaten beschikbaar." Ik word er steeds meer zeker van dat mijn geluidskaart niet herkend wordt en daarom ben ik nu bezig met geluidsdriver...

• TheovdS
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10-12-2025
Is het een onboard geluidskaart, of is het een losse geluidskaart?
Ik word er steeds meer zeker van dat mijn geluidskaart niet herkend wordt en daarom ben ik nu bezig met geluidsdriver...
Hebbie al geprobeerd om de drivers te installeren. (zie m'n vorige post) 8)7 Sorry, niet goed gelezen

[ Voor 40% gewijzigd door TheovdS op 15-07-2005 21:33 ]

Verwijderd

Ben je al in je bios geweest ??
Het kan zijn dat de onboardsoundchippie uit staat ?

Verwijderd

Topicstarter
Opgelost. Was idd de driver en daarna deed plots alles het weer :D Thx allemaal

Verwijderd

Hallo Tweakers, Ik heb het probleem ook, en ik denk dat het ook aan de driver ligt. Alleen Nu is er de vraag: Hoe doe je dat met die driver??

Nick

• Andros
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09:50
Je gaat naar de site van de fabrikant van je geluidschip/chipset/moederbord en zoekt daar de drivertjes op (T.net meuktracker is ook een goede optie). Je download de driver naar keuze, installeert em et voila, geluid :)

• SmidsY
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:15

SmidsY

hallo!?.............

Verwijderd schreef op zaterdag 31 maart 2007 @ 20:04:
Hallo Tweakers, Ik heb het probleem ook, en ik denk dat het ook aan de driver ligt. Alleen Nu is er de vraag: Hoe doe je dat met die driver??

Nick
Dat noem ik nog eens een topic kick.

Verder Cubefanatic's tip gebruiken, en mocht je niet direct weten wie/wat/waar je geluidskaart(chip) is misschien handig een tooltje als sisoft sandra te raadplegen

Het probleem is gelokaliseerd, het bevindt zich tussen het keyboard en de rugleuning.

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-02 23:22

JvS

Ik heb hem zelf ook

Dit is wel een HEEL oud topic. En "hoe doe je dat met een driver" :? Beetje vage algemene vraag.

Hoe je een driver installeert, staat in de handleiding die bij prodcuten gegeven wordt

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.