[MCE 2005] Ruis in TV-beeld

Pagina: 1
Acties:
  • 168 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• maikel
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23-03 16:08
Ik heb sinds begin deze week ineens een heel erg slecht TV-signaal. Elke zender is haast niet te zien door de ruis.
Hiervoor was het signaal gewoon goed. Op elke zender.

Het enige wat ik gedaan heb, is m'n PC verplaatsen (wel dezelfde TV-kabel).
Ik heb al een gewone TV aangesloten op die kabel en toen was het beeld gewoon goed, dus het moet aan mijn PC liggen, maar daar is niets aan veranderd.

Waar zou dit aan kunnen liggen?

• Elektronicanet
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-03 16:39

Elektronicanet

Leds do it!

Laat 'm eens opnieuw naar zenders zoeken? Blijft ie dan ruisen?
Check het contact kabel > tvkaartje. Dit is iets wat vóór je tvkaartje zit, kan me echt niet voorstellen dat die ruis er softwarematig in komt :)

Nederlander in België

• PeterEs
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 20-02 18:28
Een tv heeft een minder sterk signaal nodig dan een tv kaart. Dit zegt dus weinig.

Denk dat bij het verplaatsen de connector is verschoven of de kabel beschadigd is geraakt. Probeer eens een andere kabel van goede kwaliteit.

• StanTheMan
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14-02 21:09
connector even bekijken..

• maikel
Elektronicanet schreef op zaterdag 16 juli 2005 @ 00:43:
Laat 'm eens opnieuw naar zenders zoeken? Blijft ie dan ruisen?
Check het contact kabel > tvkaartje. Dit is iets wat vóór je tvkaartje zit, kan me echt niet voorstellen dat die ruis er softwarematig in komt :)
Opnieuw naar zender laten zoeken heb ik al gedaan, maar dat maakte ook niets uit.
Ik heb de kabel al een eindje ingekort en daarbij dus ook het stekkertje er opnieuw aan gezet.

Het enige wat ik me kon bedenken was inderdaad dat de kabel beschadigd is, maar ik vind het wel raar dat het verschil zo gigantisch is tussen PC en TV (zelfs al heeft een TV een minder sterk signaal nodig).

Ik zal nog wel eens proberen met een nieuwe kabel, maar dat zal wel lastig worden aangezien die andere helemaal netjes is weggewerkt.

• PeterEs
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 20-02 18:28
Misschien dat je eerst de connectors kunt nakijken? hoef je hem niet helemaal los te halen enzo. Als je nou een andere koopt of leent ergens van, indien de afstand het toelaat gewoon even aansluiten en kijken of het beeld goed is. Is het beeld goed, kun je de oude kabel weghalen en de nieuwe neerleggen, zo niet, kan de nieuwe kabel terug en zul je het toch ergens anders in moetten zoeken.

• maikel
Ik heb zojuist de connectors nagekeken en een andere kabel geprobeerd (vanuit een andere kamer) maar het beeld bleef slecht. :(

• Sjaak_Afhaak
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19:34

Sjaak_Afhaak

Bleh!

heb je je pc verplaatst als in naar een ander stopcontact (zonder aarde)? Mijn PC heeft een stuk beter TV beeld als ie geaard is :)

Hier staat tekst

• maikel
Nee, zelfde stopcontact. Wel zonder aarde, maar ik heb ook al eens in een geaard stopcontact geprobeerd.
Ik denk dat ik 'm morgen maar eens beneden ga proberen. :/

[ Voor 24% gewijzigd door maikel op 20-07-2005 00:36 ]

• maikel
Zelfs beneden in de huiskamer, op 1 meter vanaf de voeding geeft ie nog slecht beeld.
Het is wel wat beter dan boven, maar nog steeds heel veel ruis.

:(

• maikel
Ik heb de kaart nu in een ander slot gezet, maar het beeld is nog steeds even slecht.
Wel viel het me op dat, wanneer ik een andere MPEG2-codec instel, de kwaliteit wijzigt. Het wordt echter met geen enkele codec van dezelfde kwaliteit als voordat ik de PC 20cm verplaatste. :?

• Mr. Bondt
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 10:25
maikel schreef op zaterdag 23 juli 2005 @ 21:27:
Ik heb de kaart nu in een ander slot gezet, maar het beeld is nog steeds even slecht.
Wel viel het me op dat, wanneer ik een andere MPEG2-codec instel, de kwaliteit wijzigt. Het wordt echter met geen enkele codec van dezelfde kwaliteit als voordat ik de PC 20cm verplaatste. :?
Zet hem eens terug? En kijk wat er dan gebeurd?

• maikel
Mr. Bondt schreef op zaterdag 23 juli 2005 @ 21:34:
[...]

Zet hem eens terug? En kijk wat er dan gebeurd?
Wat moet ik terug zetten? Die kaart in z'n oude slot of die PC op z'n oude plaats?

Maar zou het misschien iets softwarematigs kunnen zijn?
De 'prefered' codec wijzigen helpt wel een beetje, maar het lijkt me sterk dat die codecs allemaal zulke slechte kwaliteit leveren. Daar ligt het probleem dus niet volgens mij.

Ik hoop niet dat het de kaart zelf is....

• maikel
Ik heb vanmorgen nog een antenneversterker tussen de voeding en m'n PC (afstand: 1m) gehangen, maar ook dat hielp niets.

Is het mogelijk dat de kaart niet meer in orde is? Het lijkt me sterk, maar je weet maar nooit.

Verwijderd

Blijft er iets anders over? Stop de kaart in een andere PC en zie wat er gebeurt. Slecht beeld = kaart dood, goed beeld = PC-probleem

• themaxter
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-03 17:00

themaxter

Bugged..

Na een search ook bij dit topic terecht gekomen.
Ik heb sinds kort ditzelfde probleem. Na een keer de tv kabel eruit te hebben gehad, krijg ik ook alleen nog maar ruis. Terwijl de tv zelf met dezelfde kabel wel signaal heeft. Heb al van alles geprobeerd:
- kaart verplaatsen
- preferred decoder veranderen (nvdvd/powerdvd)
- andere capturekaart drivers
- reinstall van mce
- andere tv kabel
- handmatig laten scannen
- zonder/met versterker

Ik begin steeds meer het idee te krijgen dat mijn tv-kaart de geest heeft gegeven :'(

Specs van de pc:
xp 2600+
512 mb ram
hauppauge pvr mce 500
windows mce 2005
Pagina: 1