[XP]Nieuw moederbord en cpu

Pagina: 1
Acties:

• Flying
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21:30
Hallo tweakers

Toen ik vorige twee weken opreis was heeft het hier in de regio flink gebliksemt. De bliksem was zo vriendelijk om even binnen te springen en mijn moederbord en monitor te vernietigen. Dus ter vervanging van het moederbord ben ik overgestapt op 64-Bit en natuurlijk is dat niet hetzelfde moederbord. Morgen krijg ik mijn pc terug met daarin een Asus A8N-E en een AMD 64 3500+.

D.m.v. de search was ik er al achter gekomen dat je je windows moet formateren wanneer je een nieuw moederbord plaats, om eventuele instabiliteit o.i.d. te voorkomen. Het is nu zo dat mijn C schijf, waarop windows staat, nog bestanden en gegevens bevat die ik nodig heb (ik denk vooral aan configuraties van verschillende programma's en aan mijn e-mails).

Is het veilig om mijn pc morgen te laten opstarten in mijn oude windows installatie om files te back-uppen zonder dat ik mijn nieuwe hardware o.i.d. beschadig?

Alvast bedankt

• Snippertje
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 21:49

Snippertje

Light up your life

Ja dat kan :)

Discord kanaal: https://discord.gg/X3CqdTKd

• Shuisman
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 28-03 20:13
Je zou ook ff een knoppix kunnen branden ;) (bootable linux distributie)

• Flying
SHuisman schreef op vrijdag 15 juli 2005 @ 19:32:
Je zou ook ff een knoppix kunnen branden ;) (bootable linux distributie)
Die heb ik al liggen maar dan moet ik die drives toch eerst mounten? Ben er niet echt een krak in. Kubuntu heb ik trouwens ook installed op de tweede schijf.

• Visgek82
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 19:41
Ja, natuurlijk kan dat :) er zal heus niks met je hardware gebeuren, dat is volgens mij onmogelijk.

Enige wat er kan gebeuren is dat je windows niet in komt, of vette crashes krijgt.

• Shuisman
Flying schreef op vrijdag 15 juli 2005 @ 19:38:
[...]

Die heb ik al liggen maar dan moet ik die drives toch eerst mounten? Ben er niet echt een krak in. Kubuntu heb ik trouwens ook installed op de tweede schijf.
Mounten doet knoppix volgens mij automatisch anders is het vrij simpel
code:
1
mount /dev/hd?-? /mnt/<maak ff een dir>

Dacht ook eerst dat het nogal moeilijk in ingewikkeld was, valt allemaal reuze mee :D

[ Voor 14% gewijzigd door Shuisman op 15-07-2005 19:42 ]

• Flying
SHuisman schreef op vrijdag 15 juli 2005 @ 19:41:
[...]

Mounten doet knoppix volgens mij automatisch anders is het vrij simpel
code:
1
mount /dev/hd?-? /mnt/<maak ff een dir>

Dacht ook eerst dat het nogal moeilijk in ingewikkeld was, valt allemaal reuze mee :D
Ja ik dacht ook "Wat? Zo'n simpel lijntje?". Tot ik erachter kwam dat ik nog wa dingen erbij moest zetten, wat letters en cijfers.

• Shuisman
Flying schreef op vrijdag 15 juli 2005 @ 22:36:
[...]

Ja ik dacht ook "Wat? Zo'n simpel lijntje?". Tot ik erachter kwam dat ik nog wa dingen erbij moest zetten, wat letters en cijfers.
Hangt er beetje van af wat voor filesystem het is volgens mij <mount --help> of <man mount> doet de klus :Y)

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Je pc gaat waarschijnlijk windows niet eens opstarten, want hij zal geen processordriver vinden enzo :). Dus je kan proberen, maar ik geef je weinig kans. Ooit es als n00b gedacht dat ik een image van een AMD-pc op een PIII-pc kon zetten en dat het daarmee rond was, maar dat heeft jammerlijk gefaald :).

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Als je linux-based te ingewikkeld vind kan je ook nog kijken naar BartPE.

Windows vanaf CD, net als Knoppix.

Screenie van eigen BartPE in VMware

[ Voor 28% gewijzigd door alt-92 op 16-07-2005 00:16 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• PeterEs
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 20-02 18:28
98% kans dat het niet gaat werken, je zult een inaccessable_boot_disk error krijgen.

Om te backuppen voor je gaat installeren, lijkt het me het simpelst als je die schijf even als slave bij een bestaands systeem hangt.

Ik heb hier de I have the password rescue disk, dit is een bootable cd met windows xp omgeving, werkt uitstekent, starten en laden van progjes duurt alleen een beetje lang...

• Flying
Ik zal maar hopen dat windows het wel doet en anders knoppix erin pleuren. Meer nieuws vanavond nadat ik terug ben van mijn werk.
Pagina: 1