Toon posts:

Novell: uit domein, inoggen op laptop lukt niet meer

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik ben geloof ik iets te enthousiast 'aan het netwerken' geweest:

Thuis een draadloos netwerkje aangelegd, 3 van de 4 computers toegevoegd aan dezelfde werkgroep en 't werk zoals 't moet werken... Maar toen kwam nummer vier...

Deze laptop wordt ook gebruikt om 'op het werk' in te loggen op het Novell netwerk. Wil je thuis aan het werk, dan vink je dus 'Workstation only' aan en kun je gewoon werken (Windows 2000).

De laptop is lid van het domein van 'de zaak'. Om deze in mijn thuisnetwerkje op te nemen, heb ik 'm toegevoegd aan de thuis-werkgroep. Toen kreeg ik echter de melding: Deze computer is niet meer lid van domein XXXX'. Goed, ik dacht: zetten we straks wel weer goed.

Computer opnieuw opstarten, 'Work station only', username, password, nothing!? Wat ik ook probeer, ik kan niet meer op mijn eigen laptop inloggen.

Is er een mogelijkheid om gewoon in Windows in te loggen en deze fout ongedaan te maken?

Alvast bedankt! :-)

• matinez
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
In safe mode booten :?

Verwijderd

Topicstarter
Nope... Dan vraagt'ie om de Windows inlognaam en wachtwoord (was 't zelfde om bij Novell in te loggen). Hier is niks aan veranderd, maar inloggen wil nog steeds niet.

• Nulnulnix
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-09-2025

Nulnulnix

BOFH

Verwijderd schreef op vrijdag 15 juli 2005 @ 18:40:
Hallo,

Ik ben geloof ik iets te enthousiast 'aan het netwerken' geweest:

Thuis een draadloos netwerkje aangelegd, 3 van de 4 computers toegevoegd aan dezelfde werkgroep en 't werk zoals 't moet werken... Maar toen kwam nummer vier...

Deze laptop wordt ook gebruikt om 'op het werk' in te loggen op het Novell netwerk. Wil je thuis aan het werk, dan vink je dus 'Workstation only' aan en kun je gewoon werken (Windows 2000).

De laptop is lid van het domein van 'de zaak'. Om deze in mijn thuisnetwerkje op te nemen, heb ik 'm toegevoegd aan de thuis-werkgroep. Toen kreeg ik echter de melding: Deze computer is niet meer lid van domein XXXX'. Goed, ik dacht: zetten we straks wel weer goed.

Computer opnieuw opstarten, 'Work station only', username, password, nothing!? Wat ik ook probeer, ik kan niet meer op mijn eigen laptop inloggen.

Is er een mogelijkheid om gewoon in Windows in te loggen en deze fout ongedaan te maken?

Alvast bedankt! :-)

We have just one world, but we live in different ones...

• Nulnulnix
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-09-2025

Nulnulnix

BOFH

Als je niet op het netwerk van "de zaak" inlogt. log je in met de "cached cresentials".
Je hebt de instellingen van het domein gewijzigd en daarmee zijn de cached credentials vervallen.

Tenzij je het wachtwoord van de lokale administrator weet wordt het wel heel erg lastig om nog in te loggen.

Wellicht met knoppix CD het admin wachtwoord wijzigen/?

We have just one world, but we live in different ones...

Verwijderd

Topicstarter
Administrator wachtwoord opgevraagd, nieuwe gebruiker aangemaakt en kom er weer in, thx!
Pagina: 1