[XP] Twee lanpoorten; 1 werkt in x86 en de andere in x64

Pagina: 1
Acties:
  • 45 views sinds 30-01-2008

• tjmv
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 14-02 19:40
Ik ben bezitter van de DFI LanParty Ultra-D. Ik heb vanmorgen de 64-bit edtitie van Windows XP nog eens geinstalleerd en daarbij werkte het netwerk niet: ik kreeg de melding dat er een netwerkkabel niet was aangesloten. Dus ik m'n kabel omsteken naar de andere poort. Toen ik daarna de 32-bit versie opstartte, kwam er dezelfde melding, dus ik m'n kabel weer omsteken..

Dit is dus best wel lastig, ik wil namelijk m'n 64-bit versie ook wel gebruiken, maar ik ga niet elke keer achter m'n PC kruipen en m'n lan kabel omsteken, en ik wil er ook geen extra geld aan gaan uitgeven. Dus, ik wil dit graag opgelost hebben.

Toen ik net naar de specs van m'n mobo keek, zag ik dit:
Dual Gigabit LAN - Vitesse VSC8201 Gigabit Phy and Marvell 88E8001 Gigabit PCI
Betekent dit dat er dus twee verschillende poorten op m'n mobo zitten? En er wordt er maar 1 herkent in windows (lees eerste alinea).

Op google kon ik helaas geen nuttige informatie vinden, tja, wie heeft er nou ook dit probleem :X, en als er iemand is, ik heb geen idee op welke trefwoorden ik zou moeten zoeken, als ik iets met lan probeer, krijg ik alleen maar reviews en specificaties te zien.. |:(

Iemand een idee / oplossing?

edit:
offtopic:
Toch wel in de goede categorie geplaatst he? 't Is een hard- en software probleem, maar ik denk toch meer dat Windows de schuldige is in dit geval..

[ Voor 9% gewijzigd door tjmv op 15-07-2005 18:19 ]

• Nibbz
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10:57

Nibbz

Postmaster General

Lijkt me een driver probleem in x64..

andere drivers geprobeerd te installeren?

13:37

• Gwaihir
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
Heb je gekeken of Win32 ook met die andere poort overweg kan? Waarschijnlijk stond die nog ingesteld op die eerste.

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19:54

Klippy

Still Game

Je hebt inderdaad meestal 2 verschillende soorten poorten.
tenminste bij mijn Nforce2 bord wordt 1 poort aangestuurd door de Nvidia chipset en de ander heeft een aparte 3Com controller.

Dus ik denk dat je gewoon even je driver Cd moet raaplegen. In de 32-bit versie zouden ze alletwee moeten werken, dus ik denk dat het het simplest is om daar van poort (NIC) te veranderen zodat je hem in de aansluiting hebt die ook bij de 64-bit wordt gebruikt.
Kan namelijk best zijn dat die andere geen 64-bit ondersteuning heeft, dus dan zou het onzinnig zijn om dat aan het werk te krijgen.
Dus even met je drivers in de 32-bit prutsen om die poort te laten werken. Eventueel kan je die ander ook nog uitschakelen in de BIOS of Windows, dan weet je zeker dat hij altijd naar de goede kijkt.

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

• tjmv
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 14-02 19:40
Birdie schreef op vrijdag 15 juli 2005 @ 18:35:
Heb je gekeken of Win32 ook met die andere poort overweg kan? Waarschijnlijk stond die nog ingesteld op die eerste.
Hmm.. Zal straks wel ff gaan kloten daarmee.. O-)

edit:
't Lijkt erop dat 't met de drivers te maken heeft. Nu werkt de poort die 't deed ineens niet meer maar de andere weer wel |:(. Ik kom er wel uit denk ik.. :)

[ Voor 25% gewijzigd door tjmv op 15-07-2005 21:34 ]

Verwijderd

Kan alleen melden dat zelfde probleem heb met x64. straks maar is normale xp installen.

Ik heb nog een probleem ik heb front speaker ingang aangesloten op het bord. Is dan normaal dat ik achter geen output meer krijg? Lijkt me toch niet.

Dus front doet goed. maar speak out achter doet niks. Weet niet of dat al zo was.

Ga maar weer veder worstelen :P

• Pim.
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 16-08-2025

Pim.

Aut viam inveniam, aut faciam

Of je zet er een switch tussen en steekt twee kabels achter in je bak :P

"The trouble with quotes from the Internet is that you can never know if they are genuine." - Elvis Presley | Niet met me eens ? DM ME

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Verwijderd schreef op donderdag 11 augustus 2005 @ 15:58:
Kan alleen melden dat zelfde probleem heb met x64. straks maar is normale xp installen.

Ik heb nog een probleem ik heb front speaker ingang aangesloten op het bord. Is dan normaal dat ik achter geen output meer krijg? Lijkt me toch niet.

Dus front doet goed. maar speak out achter doet niks. Weet niet of dat al zo was.

Ga maar weer veder worstelen :P
Denk dat jij een heel ander probleem hebt dan topicstarter, aangezien dit over iets heel anders lijkt te gaan. Open even een eigen topic. Vergeet daarin ook niet even zoveel mogelijk relevante info zoals hardware en software te vermelden. Eveneens willen we graag zien wat je allemaal al hebt geprobeerd. Om even te voorkomen dat mensen gaan reageren op topicstarter, die er inmiddels vast al uit is, sluit ik deze even. Mocht DaDevil39 het zelf uiteraard nog niet hebben opgelost, ondanks de inactiviteit, verneem ik dat graag :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.