Toon posts:

[Speakerset] AV2030 werkt niet

Pagina: 1
Acties:
  • 201 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb laatst een CCB (?) speakerset gekocht, en ik heb een probleem.

De speakerset werkt zo: 5 boxen gaan in subwoofer, subwoofer heeft 3 draden met een rood/witte, een blauw/grijze en een paars/groene, en die gaan in mijn Yamada 6700.

Als ik de rood/witte aansluit doen ze het wel, maar dan doen de andere boxen het niet.
Het geluid komt nu alleen uit 2 boxen, en niet uit de subwoofer.

Verwijderd

Zet in windows even bij de eigenschappen van het audioapparaat op 6 speakers...
Verder worden de 6 speakers alleen gebruikt als er softwarematig dit wordt toegepast. (bijvoorbeeld bij het audioprogramma foobar2000 en bij dvd's als windvd, ook daar moet je weer het aantal speakers op 6 zetten).

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online

Shunt

Boe

Verwijderd schreef op vrijdag 15 juli 2005 @ 17:56:
Zet in windows even bij de eigenschappen van het audioapparaat op 6 speakers...
Verder worden de 6 speakers alleen gebruikt als er softwarematig dit wordt toegepast. (bijvoorbeeld bij het audioprogramma foobar2000 en bij dvd's als windvd, ook daar moet je weer het aantal speakers op 6 zetten).
als je even goed leest staat er dat hij ze in zijn yamada dvd/divix speler stopt.
en niet in zijn pc.
maar het klopt volgens mij wel dat de dvd speler ook nog even op 5.1 sound gezet moet worden volgens mij.

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

• The big J
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 05-02 08:00
Verwijderd schreef op vrijdag 15 juli 2005 @ 17:52:
De speakerset werkt zo: 5 boxen gaan in subwoofer, subwoofer heeft 3 draden met een rood/witte, een blauw/grijze en een paars/groene, en die gaan in mijn Yamada 6700.
Als ik dat zo lees moeten de speakers apart aangestuurd worden... rood/wit voor links en rechts front, blauw/grijs links en rechts surround en paars/groen center en subwoofer (bijvoorbeeld)
Wanneer je alleen rood/wit aansluit krijg je dus alleen geluid uit de frontspeakers.
Om alle speakers aan te kunnen sturen heb je een dvd speler met Dolby Digital en/of DTS decoder nodig. Deze heeft wel de benodigde aansluitingen.

Heb nog even een plaatje (van de aansluitingen) van de Yamada opgezocht en hij heeft wel de benodigde aansluitingen. Je moet de gekleurde draden op de 5.1 channel output aansluiten(zie afbeelding) Moet je alleen even uitzoeken welke kleur stekker aan de draden overeenkomt met welke speaker.

Afbeeldingslocatie: http://www.divx-xvid-players.co.uk/images/yamada-dvx-6700-rearview-large.jpg

[ Voor 24% gewijzigd door The big J op 15-07-2005 20:39 ]

Verwijderd

Ik heb een dolby suround van het zelfde merk en typenummer BCC? AV2030.
Bij mij is de afstandsbediening er mee op gehouden.

Is er iemand die mij aan het adres van het betreffende merk kan helpen?
_/-\o_

• StaarTT
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01-07-2023

StaarTT

Android for Life.

Verwijderd schreef op zondag 14 augustus 2005 @ 16:07:
Ik heb een dolby suround van het zelfde merk en typenummer BCC? AV2030.
Bij mij is de afstandsbediening er mee op gehouden.

Is er iemand die mij aan het adres van het betreffende merk kan helpen?
_/-\o_
Ja bij ons ook... water vind hij schijnbaar niet zo fijn..
Heb je inmiddels al een andere weten tebemachtigen? En zoja waar en hoe??

--- HTC Desire HD: ROM: Stock ---10.2" Android ePad 2.1 --- Motorola Milestone: ROM: CyanogenMod 6.1.2 --- ASUS G60VX ---

Pagina: 1