Aan mij is door een startend reclamebureau gevraagd om eens na te denken over hun pc's. Hierbij gaat het volgens hem om psd files van ruim 1gb soms zelf wel 2 gb.
Nu zat ik dus een beetje te denken wat kan ik hier het beste voor kan nemen.
Heb het volgende bedacht:
Xeon (omdat dit toch het gebied van pentium is volgens mij) 3,6
4 gb mem (2 is dus duidelijk te weinig)
raptor schijven (10.000 rpm is natuurlijk wel prettig met zulke files)
Verder natuurlijk een 21/22 inch scherm, maar ja TFT is bij mij weten niet geschikt voor web design ivm de kleuren dus lijkt me dat hierbij ook niet handig.
Verder wil hij een backup server, dus daar dacht ik aan een RAID5 opstelling 5/6x250 gb ofzo (hier waarschijnlijk Xeon hangt van de overige server taken af). Verder komt er een huurlijn tussen zijn 2 kantoren, maar hier kom ik later nog wel eens op terug.
Verder wil hij perse aan de pc, dus geen apple.
Verder moet het er zeer gelikt uit komen te zien, maar goed dat is niet echt het probleem.
Ik meende z'n topic wel eens voorbij te hebben zien komen maar kreeg hem niet omhoog uit de search.
Wil graag weten hoe jullie hier over denken.
Nu zat ik dus een beetje te denken wat kan ik hier het beste voor kan nemen.
Heb het volgende bedacht:
Xeon (omdat dit toch het gebied van pentium is volgens mij) 3,6
4 gb mem (2 is dus duidelijk te weinig)
raptor schijven (10.000 rpm is natuurlijk wel prettig met zulke files)
Verder natuurlijk een 21/22 inch scherm, maar ja TFT is bij mij weten niet geschikt voor web design ivm de kleuren dus lijkt me dat hierbij ook niet handig.
Verder wil hij een backup server, dus daar dacht ik aan een RAID5 opstelling 5/6x250 gb ofzo (hier waarschijnlijk Xeon hangt van de overige server taken af). Verder komt er een huurlijn tussen zijn 2 kantoren, maar hier kom ik later nog wel eens op terug.
Verder wil hij perse aan de pc, dus geen apple.
Verder moet het er zeer gelikt uit komen te zien, maar goed dat is niet echt het probleem.
Ik meende z'n topic wel eens voorbij te hebben zien komen maar kreeg hem niet omhoog uit de search.
Wil graag weten hoe jullie hier over denken.
[ Voor 15% gewijzigd door Operations op 15-07-2005 18:12 ]
PC1: ASUS B850-Plus WiFi -- 9900X incl. X72 -- 64GB DDR5-6000Mhz -- Kingston Fury Renegade G5 2TB -- HP Z43 | Servers: 2x DELL R730 -- E5-2660 v4 -- 256GB -- Synology DS3617xs: 4x1,92TB SSD RAID F1 -- 6x8TB WD Purple RAID5