Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Verwijderd

Topicstarter
Wie-o-wie.

Voor de navigatiesoftware op mijn PC (AND Route 2005) is het nodig mijn Leadtek 9537 Bluetooth GPS via een COM-poort aan te sluiten. De Leadtek 9537 'supports serial port profile' dus het klinkt alsof het zou moeten kunnen... maar hoe!

Wat ik heb gedaan is het volgende.
Ik heb in de Bluetooth manager op mijn PC een service gemaakt: Bluetooth Serial Port op COM9. Vervolgens gezocht naar Bluetooth-apparaten in de buurt en de GPS-muis gevonden en gepaired. Dan gaat-ie de services discoveren, maar daar kan hij er geen van vinden...

Wat doe ik verkeerd? Is er een andere manier om zoiets te doen?
Overigens werkt de GPS op mijn PDA prima. Nu nog op mijn PC...

Verwijderd

Topicstarter
Zou het misschien zo kunnen zijn dat de Bluetooth-software op mijn PC Serial Port Profile niet ondersteund? Ik kan wel 'Bluetooth Serial Port' als service configureren, maar misschien is dat toch iets anders dan SPP?

In ieder geval: ik zie SPP niet als service op mijn GPS-muis, terwijl die er wel zou moeten zijn.

Ik heb WIDCOMM Bluetooth Software 1.3.2.7, Bluetooth HCI 1.1, Bluetooth LMP 1.1.

• Wodde2
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 18-09-2021
Ik heb met de Widcomm drivers mijn bt-muis op de pc (bij mij com:4)
Verder niets proberen te doen, gewoon die verbindig gemaakt met de pc.
Vervolgens heb ik AutoRoute 2005 verteld dat er en GPS-muis aan com:4 hangt.
En de boel werkt gewoon.

Ik denk dus dat jij veel te inhewikkeld doet.
Volgens mij moet je jouw Nav-software lekker laten uizoeken of die iets aan die virtuele compoort heeft.
Sommige software-paketten kunnen echter niet overweg met virtuele compoorten, en dan heb je natuurlijk pech.

Verwijderd

Topicstarter
De oorspronkelijke software van mijn interne BT-donge was te oud om SPP te ondersteunen. Ik heb een nieuwe USB BT-dongle gekocht en daarmee kan ik WEL via Serial Port Profile connecten. Hij krijgt dan COM16 toegewezen.

Maar het werkt nog steeds niet... Zojuist op een andere PC geprobeerd, waarbij de GPS-ding COM5 kreeg toegewezen. En dan ging het PRIMA.

Is er een manier om het signaal op COM16 te 'kopieren' naar COM5? Dus dat die poorten aan elkaar gelijk worden / gekoppeld zijn?

• Frogmen
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Je moet ook nog even kijken met welk protocol je GPS communiceert NEMEA is dacht ik de standaard in deze.

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.