Toon posts:

[XP] Hoe maak ik mijn over-installatie van XP ongedaan ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heyhoi,

Ik bezit een Dell Dimension 8400 met 160GB Maxtor harde schijf en een 3.0 intel P4. Hierop is windows XP ge-installeerd, of liever was. Door stroomuitval was er een gedeelte van het besturingssysteem beschadigd geraakt. Scandisk (uit win98 geplukt) en CHKDSK (van de XP-cd) konden alletwee dit probleem niet oplossen. Onder andere cluster 2 (waar command.com zich bevind was beschadigd.

Hierop besloot ik opnieuw de windows xp installatie te draaien. Ik dacht dat de corrupte files overschreven zouden worden en de rest zo gelaten zou worden als het was. Nee dus, de hele windows map werd er afgepleurd en er werd een nieuwe fresh install opgezet. Erg jammer, mijn vorige installatie was vrij gemodificeerd en ik wil deze graag terug om op een andere manier te proberen deze te redden.

Is het mogelijk om op de 1 of andere manier deze stap (van verrot systeem naar een nieuw fresh systeem,w aarbij het oude systeem is verwijderd) terug te draaien? Ik heb geen programma's als Partition Magic of Norton Ghost ge-installeerd staan. Het lijkt er niet op dat de windows setup een backup van het oude OS heeft gemaakt, dus dat werkt ook al niet.

Hopelijk weten jullie wat :?

• GambitRS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-06-2013

GambitRS

w00t

Nee, als windows alles erafgooit en vervolgens nieuwe bestanden op je harde schijf gaat zetten dan kan je er vanuit gaan dat je je informatie kwijt bent.

MechWarrior || Monsters Game

Verwijderd

Topicstarter
GambitRS schreef op vrijdag 15 juli 2005 @ 16:55:
Nee, als windows alles erafgooit en vervolgens nieuwe bestanden op je harde schijf gaat zetten dan kan je er vanuit gaan dat je je informatie kwijt bent.
Bij de windows 98 setup worden alle corrupte bestanden overschreven, en ik ging d'r dus vanuit dat het bij de windows xp install ook zo zou werken. Niet dus. En mocht er geen huis-tuin-en-keuken-trucje zijn zijn er toch wel bepaalde "rescue"-programma's die geen image vereissen ?

• Flapp
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 02-01 20:16
het probleem is , gewoonlijk als je iets weg gooit dan ziet de computer de weggegooide bestanden als data die overschreven mag worden , daarom word het ook als vrije ruimte gezien , als het nog niet door andere data overschreven is kan je met bepaalde programmas nog terug halen wat er eerst stond , maar nu is die data overschreven met andere dus ben je het 'zo goed als' kwijt

"Stilte, een gat in het geluid...."

Verwijderd

Topicstarter
Flapietoetoe schreef op vrijdag 15 juli 2005 @ 17:07:
het probleem is , gewoonlijk als je iets weg gooit dan ziet de computer de weggegooide bestanden als data die overschreven mag worden , daarom word het ook als vrije ruimte gezien , als het nog niet door andere data overschreven is kan je met bepaalde programmas nog terug halen wat er eerst stond , maar nu is die data overschreven met andere dus ben je het 'zo goed als' kwijt
*krabt eens achter zijn oor* Dat sjukkert.... Over het algemeen heeft Dell toch geen Rescue-cd's ?

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Een rescue cd zou hetzelfde doen als nu gebeurd is denk ik. Misschien dat die alleen repareert maar lijkt me dat het gewoon een schil om de Windows cd heen zou zijn.

Nu eerst alle tweakes en software doen en dan een ghost maken. Als het dan mis gaat kan je die zo terug zetten :Y)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Pagina: 1