Toon posts:

[DVD-speler] Sony DVP-NS33 - probleem met ondertiteling.

Pagina: 1
Acties:
  • 239 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb vlak voor mijn vakantie, twee weken geleden, een bovengenoemde Sony DVD-speler aangeschaft omdat mij oude Philips kuren kreeg. De Sony DVP-NS33 is een mooi apparaat, maar hij geeft bij mij problemen met de ondertiteling. Deze gaan op sommige momenten trillen (alsof ze heel snel een paar rijden pixels op en neer bewegen), of soms is een hele rij pixels in de ondertiteling "verschoven".
Ik kijk originele regio 2 DVD's. Verder heb ik het apparaat al op advies van Sony met een andere SCART-kabel en een andere TV geprobeerd. Tevens ben ik hem vanmiddag wezen ruilen in de winkel (Expert). De man achter de balie zei dat hij er al een hele lading van verkocht had, en er nog geen een terug had gehad, dus hij dacht dat het een fabricagefout was. Maar niet dus, want de vervangende speler geeft precies hetzelfde probleem.
Op internet heb ik al gezocht naar mogelijke oplossingen, maar kan absoluut niets vinden. Waarschijnlijk omdat deze speler vrij nieuw is.
Ikzelf denk dat het een probleem in de firmware is, maar ik kan geen nieuwe firmware vinden. En ik heb nog nachtmerries van het flashen van mijn Philips, dus ga hier liever niet zelf mee aan de slag.

Heeft iemand hier ervaring met dit probleem en de mogelijk oplossing?

• -d-
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20:33

-d-

Staat je TV toevallig op NTSC voor het scart kanaal ?

Verwijderd

Topicstarter
Voor zover ik kan zien kan dit niet ingesteld worden op mijn TV. Ik heb een Sony KV-28FQ86. Deze heeft 3 scart-aansluitingen.

Van de site van Sony:
Scart 1 AV-In/Uit; RGB In
Scart 2 AV-In/Uit; RGB In
Scart 3 AV-In/Uit; S-Video In

Hij zit op Scart 2, en de DVD-speler zelf staat op RGB ingesteld.

EDIT:
Ik heb hem ook nog even op de S-Video geprobeerd, maar ook hierbij treed het probleem op. Ik denk toch echt dat het aan de speler zelf ligt ergens. Verder is alles goed: beeld/geluid. Alleen doet de ondertiteling af en toe raar.

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 16-07-2005 00:46 ]

• Naboo
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 31-01 17:42

Naboo

#WINNING!! DUH!

heb je al meerdere dvd-jes geprobeerd?

en nog belangrijker, is het een "legaal" dvd-tje? ;)

Lovers, they will leave you
A thief will rob you blind
And good friends are awful hard to find

Verwijderd

Topicstarter
Yep, originele regio 2 DVD's. Probleem is tot nu toe bij alle DVD's die ik gekeken heb.

Verwijderd

Hallo,

heb sinds drie dagen de sony RDR-GX210 en heb dezelfde problemen met de ondertitels. De ondertitels lopen niet gelijk, blijven "hangen" of verschuiven naar een hoek van het beeld.
De DVD "Der Untergang" had dat even aan het begin maar deed het een keer herstarten uitstekend. De DVD "Bridget Jones 2" bljft het probleem houden...Het gaat in beide gevallen om legale (gehuurde) DVD's! Een aantal andere DVD's die ik zelf al had ("Back to the Future" en "Fahrenheit 9/11") hebben het probleem niet zelfs naar meerdere keren opstarten.
Een illigale copie geeft ook geen problemen.....

Resumé: Sommige schijfjes akkederen dus niet met SONY....maar waar het aan ligt en wat er tegen te doen is........??
Pagina: 1