Philips CD951 tweaken; ik zoek adressen.

Pagina: 1
Acties:
  • 692 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• deBennie
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 20:21
Misschien kan iemand me hier helpen.
Ik ben in het bezit van een philips CD951, en wil deze graag opwaarderen door hem te laten tweaken. Ik heb niet de kennis om het zelf te doen, dus ben ik benieuwd of iemand een adres weet waar ik deze specifieke cd speler kan laten opwaarderen.
Alvast bedankt! :)

• Ejorne
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17-08-2024

Ejorne

Twisted Pairs

jk acoustics doet modificaties...
Ik weet niet of dat is wat je zoekt...

Maar wat wil je er precies mee bereiken... Ik weet er niet veel vanaf, maar heb mij meer malen laten vertellen dat dergelijke modificaties nonsens zijn...

[ Voor 14% gewijzigd door Ejorne op 15-07-2005 16:29 ]

Twist each pair of letters and you'll know at least something of me...

• deBennie
Ejorne schreef op vrijdag 15 juli 2005 @ 16:24:
jk acoustics doet modificaties...
Ik weet niet of dat is wat je zoekt...

Maar wat wil je er precies mee bereiken... Ik weet er niet veel vanaf, maar heb mij meer malen laten vertellen dat dergelijke modificaties nonsens zijn...
Die 951 heb ik al een tijd, en ben erg tevreden met die cdspeler. Ik heb 2 jaar geleden een marantz dvd6200 gekocht waarvan de verkoper me vertelde dat die dvdspeler m'n philips cd951 qua audio overtrof, en heb sinds ik die dvdspeler heb gekocht m'n cdspeler niet meer gebruikt, tot ik een maand geleden m'n cdspeler weer een keer aansloot en me verbaasde over het klankbeeldje wat die cdspeler neerzet. Ik ben nu dus van mening dat die dvdspeler niet beter is dan de cdspeler.
Nu heb ik dus qua verhouding een best goede cdspeler, ben gechameerd van het uiterlijk van die cdspeler en z'n klank, maar ben toch benieuwd of er meer uit te halen is.
Ik kan dus kiezen voor het vervangen van deze cdspeler voor een duurdere nieuwe, of ik kan deze die ik heb wellicht modificeren, met als resultaat en zeer goede cdspeler.

Op het linkje wat je postte staat een recentie over een modificatie van een cd931 van philips, waar de modificatie goede resultaten laat zien. ( http://www.jkacoustics.nl/ReviewCDfilterDekkerHVT.htm ).
Als zo'n 931 al een goed resultaat kan laten zien met een modificatie, dan ben ik helemaal benieuwd wat zo'n modificatie bij een 951 doet.

Al met al ben ik dus erg benieuwd. Met een relatief goedkope ingreep een relatief goede cdspeler nog beter maken, ik heb er wel oren na.

• deBennie
Ik zie trouwens dat die test over de cd930 hier staat:
http://acv.hifi.nl/verslag2005.htm

Ze hebben het daar over de jitter. Ik heb begrepen dat in de tijd toen de cd950 en cd951 op de markt waren, het jitter gedeelte meer onderbelicht was dan nu. Cd en dvd spelers van nu hebben een stabielere klok. Misschien dat iemand mij daar meer over kan vertellen, maar ik ben benieuwd of dat voor mijn cd speler ook veel goeds zal brengen.

• Seers
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12-10-2025
www.vanmedevoort.nl
www.soundevolution.nl

En nog meer uiteraard.

Wellicht is het zelf al interssant om de cd-speler van binnen te beplakken met loodbitumen?

• deBennie
Seers schreef op zaterdag 16 juli 2005 @ 16:51:
www.vanmedevoort.nl
www.soundevolution.nl

En nog meer uiteraard.

Wellicht is het zelf al interssant om de cd-speler van binnen te beplakken met loodbitumen?
Thx voor de links!

Ik las al wat over dat loodbitumen. Wat voor invloed heeft het beplakken van loodbitumen op het klankbeeld?

• Ejorne

Ejorne

Twisted Pairs

deBennie schreef op zaterdag 16 juli 2005 @ 20:20:

Ik las al wat over dat loodbitumen. Wat voor invloed heeft het beplakken van loodbitumen op het klankbeeld?
Geen... het is alleen om trillingen van buitenaf te verminderen, daar waar de cd-speler over het algemeen toch al geen last van zal hebben... althans, dat is wat ik erover gehoord/gelezen heb

Lees eens een stukje op breem. Hoewel hij mogelijk wel erg sceptisch is over het hi-end wereldje, geloof ik dat hij voor meer dan 90% bij het rechte eind heeft...
onder de begrippenlijst, onder de m (modificatie) schrijft hij ook een stukje algemeen over modificaties, maar de rest is ook erg interessant leesvoer, althans dat vond ik...

• deBennie
Ejorne schreef op zondag 17 juli 2005 @ 21:52:
Geen... het is alleen om trillingen van buitenaf te verminderen, daar waar de cd-speler over het algemeen toch al geen last van zal hebben... althans, dat is wat ik erover gehoord/gelezen heb

Lees eens een stukje op breem. Hoewel hij mogelijk wel erg sceptisch is over het hi-end wereldje, geloof ik dat hij voor meer dan 90% bij het rechte eind heeft...
onder de begrippenlijst, onder de m (modificatie) schrijft hij ook een stukje algemeen over modificaties, maar de rest is ook erg interessant leesvoer, althans dat vond ik...
Ik heb globaal een aantal punten doorgelezen, en kom bij mezelf tot een conclusie dat jitter, loodbitumen en andere modificaties eigenlijk weinig tot niks uithalen.
Maar op die manier kun je toch eigenlijk het verbeteren van een cdspeler (of ander component) doodredeneren?

bijvoorbeeld, ik lees op dit forum in de 4de post van onderen dat de OPAs het geluid 'verminken'.
http://www.diyaudio.com/forums/showthread/t-20133.html
Er zijn toch altijd wel verbeteringen mogelijk voor in dit geval een cdspeler?

Ik denk namelijk dat ik als basis een goede cdspeler heb, maar dat er een aantal zaken verbeterd kunnen worden om tot een nog betere cdspeler te komen. Maar het is iets waar ik sinds kort aan het denken ben dus echt concrete conclusies erover heb ik nog niet. De verhouding prijs/verbetering vind ik in dit verhaal wel belangrijk. :)

[ Voor 23% gewijzigd door deBennie op 18-07-2005 12:20 ]

• Ejorne

Ejorne

Twisted Pairs

deBennie schreef op maandag 18 juli 2005 @ 12:16:
[...]
bijvoorbeeld, ik lees op dit forum in de 4de post van onderen dat de OPAs het geluid 'verminken'.
...

De verhouding prijs/verbetering vind ik in dit verhaal wel belangrijk. :)
'verminken' met recht tussen quotes... Immers je zegt zelf al verbaasd te staan over de verbetering van het geluid met die philips speler tov de marantz dvd. Je hebt dus al met het aansluiten van de philips een goede verbetering van je geluid te pakken... De vraag is, hoeveel beter wordt het nog na de eventuele modificatie? Nofi, maar je hebt er nu al een half jaar over gedaan om erachter te komen dat die philips toch wel beter speelde, maw toen je de marantz nieuw kreeg had je het gemis niet in de gaten... (je vetrouwde kennelijk de verkoper op zijn woord en je oren hebben die leugen niet zo snel weten te achterhalen...)

Kom je inderdaad terrecht op de verhouding tussen prijs en verbetering. Ik zou niet weten hoeveel een dergelijke modificatie kost. Mogelijk als je het zelf kunt is het nog het proberen waard. Moet je het laten doen, dan vraag ik mij het nut van de mod af... Immers, je vond de marantz al lekker genoeg klinken (wat ik mij ook goed kan voorstellen) maar de philips klinkt zelfs nog beter...
Dan moet de modificatie wel binnnen enkele tientjes blijven, zou ik de modificatie de prijs/geluidsbeleving de moeite waard vinden...

Maar ik ben benieuwd naar het eventuele resultaat mocht je toch voor de modificatie gaan, je weet immers nooit... Misschien is het wel met enkele tientjes gepiept en dan is het toch wel weer het proberen waard, want het lijkt me wel een interessante ervaring... En mogelijk heb jij wel meer dan een paar tientjes over voor die ervaring...

• deBennie
Die dvd speler klinkt gewoon erg goed. Die dvd speler heb ik nu een jaar en in die tijd heb ik de 951 cdspeler niet meer geluisterd. Het geluid van de dvd speler klonk en klinkt zoals gezegt erg goed, alleen ik sloot 2 weken geleden weer een keer m'n cdspeler aan, en verbaasde me over het geluid wat die gaf. Ten eerste klinkt hij veel harder bij een lager volume, ten tweede klinken de instrumenten en geluiden wat beter geplaatster. Dus inderdaad is dat al een hele verbetering in m'n geluid.

Ik denk niet dat het een kwestie is van niets in de gaten hebben. Ik denk eerder dat het een kwestie is van -wennen aan ander geluid, en na een poos achter het verschil tussen 2 spelers komen-. :)

Maar afgezien die verbetering ben ik gewoon benieuwd naar een modificatie, omdat ik ben gaan zoeken op internet en ik verhalen zoals het verminken van geluid door opas aan. Dus ik ben gewoon aan het rondkijken wat daarmee de mogelijkheden zijn, en niet onbelangrijk, de prijzen.

Verwijderd

Deze link is ook interessant....http://www.verber.com/mark/cables.html

• deBennie
Thx, ik zal het doorlezen. :)
Pagina: 1