iPod probleem

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MYST
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 04-04-2024
Ik zit met een probleem met mijn iPod 20gb, 4th gen, hij is ongeveer 3maand oud. 2weken geleden was mijn harde schijf gecrashed, dus had ik garantie aangevraagd. Vorige maandag aangevraagd, en deze maandag stonden ze er met een nieuwe.
Nu is deze nieuwe echter ook weer kapot... Sinds deze morgen is het clickwheel er mee opgehouden, de knopjes werken nog maar de toutchpad zelf niet meer. Ik heb eens geprobeerd met een restore omdat ik dacht dat het mss softwarematig was, maar dat heeft niets uitgehaald. Heeft iemand nog tips, of kan ik beter weer garantie claimen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emos
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 12-10 21:32
Uiteraard moet je meteen garantie claimen. Je koopt toch niet voor niets een Apple iPod? Anders had je net zo goed de Medion MP3 speler kunnen kopen. En het lijkt mij dat de speler niet doet wat je er kan en van mag verwachten. Dus hup meteen bellen en vragen om een andere.

ff off topic:

Sorry voor jou, maar het is ook wel eens goed om te lezen dat die iPod dus helemaal niet zo super deluxe is, aangezien die Medion speler altijd afgezeken wordt en ze daar in GOT altijd de ipod de hemel in prijzen.

Hopelijk heb je snel een werkende speler.

Emos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxi
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-11-2022

Oxi

Elk apparaat kan kapot, en je hebt gewoon erg veel pech. :/

Weer upsturen dan maar. :(

I wouldn't give his troubles to a monkey on a rock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jammer dat er niet een soort 'iPod problemen' topic is :P aangezien veel mensen een iPod hebben.
Ik heb namelijk ook een 'probleempje'. Ik denk niet dat het een probleem is want volgens mij is mijn batterij gewoon overleden.

Ik heb mijn iPod nu bijna 2 jaar, en nu gaat de iPod maar zo'n 2 uur mee. Opzich is dit niet raar als het gelijkmatig afneemt. Maar 10 weken geleden (weet ik precies want dat was het begin van dat ik kranten ging lopen) kon ik hem gewoon de hele tijd laten afspelen en hij deed het de hele dag gewoon mooi.

Nu (10 weken later dus) gaat hij maar zo'n 2 uur mee, de batterij-meter geeft nog gewoon de helft aan, maar dan flikkert die uit zonder de melding te geven: 'de batterij is bijna leeg, sluit de iPod aan op een stroombron'. als ik hem dan weer opstart is de batterij meter helemaal leeg en krijg ik wel die melding.

Ik denk niet dat dit meer te verhelpen is, maar ik heb wel een programa gebruikt waardoor de meter van een balkje naar cijfers worden veranderd. Ik heb dit inmiddels weer terug gezet maar hij valt nog steeds na 2 uur uit.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 15-07-2005 21:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nietzman
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11-10 11:40

Nietzman

Woei!

Zet er gewoon een nieuwe accu in Twest, het is mij ook gelukt en mijn 3rd gen iPod haalt nu 16 uur op zijn sloffen. :7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• macnerd
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:43

macnerd

No Apples please :-)

Twest1: een soortgelijk probleem heb ik ook met mijn laptop. Eerst kon ik zo'n 3 uur op accu, nu is het minder dan 10 minuten. Reden hiervoor: ik sluit 'm vrijwel altijd aan op het lichtnet. Hierdoor ontlaadt de accu niet meer en uiteindelijk kan de accu dan ook niet goed meer opgeladen worden.
Dezelfde problemen heb je met oplaadbare batterijen die je bijvoorbeeld voor de digicam gebruikt, maar hiervoor is tegenwoordig een mooie oplossing: opladers die ook ontladen (zoals de GP PowerBank). Voor andere apparaten zoals iPods en laptops is dit helaas niet zo, dus: alleen aan stroom als accu vrijwel leeg is!

Maar zoals altijd met computers en verwante apparatuur: het kan ook een andere reden hebben :+

MacNerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarin
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07:07

Tarin

Just plain weird.

macnerd schreef op zaterdag 16 juli 2005 @ 00:51:
[...] Hierdoor ontlaadt de accu niet meer en uiteindelijk kan de accu dan ook niet goed meer opgeladen worden.
Dezelfde problemen heb je met oplaadbare batterijen die je bijvoorbeeld voor de digicam gebruikt, maar hiervoor is tegenwoordig een mooie oplossing: opladers die ook ontladen (zoals de GP PowerBank). Voor andere apparaten zoals iPods en laptops is dit helaas niet zo, dus: alleen aan stroom als accu vrijwel leeg is!
[...]
offtopic:
Bedenk wel dat iPods, laptops, telefoons en PDA's enzo een ander type accu hebben dan jouw GP camerabatterijtjes: LiION vs NiMH. Deze hebben verschillende eigenschappen/wensen/reakties mbt ontladen en opladen, maar daar heb ik zoveel verschillende verhalen over gehoord dat ik niet meer zeker weet wat ik moet geloven. Hier een verhaaltje over LiION en NiMH.

Ik fiets op de accu van m'n iPod :) | Specs | Pics | Elektro: NL / EN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MYST
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 04-04-2024
Ok, kleine update van mijn kant. Ik heb gisteren nog wat geprobeerd met mijn iPod om het toutchwheel werkende te krijgen. Als ik de hold knop aan en uit zet, werkt de rechterhelft van het toutchpad nagenoeg perfect, maar na een paar minuten valt het terug uit, en moet ik weer hold aan en uit zetten.
Hij speelt nog steeds perfect, maar bladeren gaat nu wel heel moeilijk, dus hij gaat wss een dezer dagen terug naar Apple, tenzij iemand nog een ideetje heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik snap wel dat een batterij achteruit gaat door het ontladen en opladen maar ik vind het rare eraan dat het zo snel is gegaan binnen 10 weken.
Wel een goed idee trouwens die batterij ook niet echt heel duur en het lijkt me makkelijk om er in te zetten.
Pagina: 1