Inhoud : 40% cynisme, 50% sarcasme en 10% caffeine.
Ik kan me niet voorstellen dat dat het enige verschil is.
Hoe kleiner de responsetijd, hoe beter het scherm is voor gamen. Een lagere responsetijd betekent dat een pixel sneller aan en uit kan gaan, waardoor er minder een sleep-effect optreed. Dat sleep-effect, ghosting, is te vergelijken met de muis van windows. Die kan je op twee instellingen zetten: Normaal en met zo'n hele zwaai aanwijzers erachteraan. Die tweede is sterk overdreven de 24ms, de normale de 12ms. Ik heb zelf ook een 12ms scherm en die speelt ook echt veel lekkerder dan het 25ms scherm van een vriend van me.
Maar voor normaal gebruik, dus internet en Word en af en toe een filmpje, dan is die 24ms ook goed. Misschien kun je ze naast elkaar zetten en kijken wat je fijner vindt.
Maar voor normaal gebruik, dus internet en Word en af en toe een filmpje, dan is die 24ms ook goed. Misschien kun je ze naast elkaar zetten en kijken wat je fijner vindt.
[ Voor 15% gewijzigd door The__Virus op 15-07-2005 15:32 ]
Ik gebruik mijn PC thuis meestal voor games en internet .
Dus jij zegt dat ´k best wel voor die Benq kan kijken
(die ghosting is mij trouwens nooit echt opgevallen op die medion)
Dus jij zegt dat ´k best wel voor die Benq kan kijken
(die ghosting is mij trouwens nooit echt opgevallen op die medion)
Inhoud : 40% cynisme, 50% sarcasme en 10% caffeine.
GoT Huisregels
en
FAQ Videoplanken & Beeldkanonnen
Er zijn vast meer verschillen die je evt WEL zou merken, maar dat kunnen we aan jouw topicstart niet ruiken...
en
FAQ Videoplanken & Beeldkanonnen
De FAQ is er niet voor niets. Het is de bedoeling dat je hem doorneemt voor je hier een topic post. Verder mag beetje logisch nadenken ook wel. Als enig verschil is refresh rate, en je nu al geen problemen hebt met jouw tragere scherm ga je exact 0.0 verschil merken.Refreshrate
De refreshrate bij TFT schermen heeft een iets andere betekenis dan bij CRT monitoren. Bij CRT monitoren is de refreshrate het aantal keren dat het beeld per seconde geschreven kan worden door het aanwezige elektronenkanon. Het is dus een maat voor het ‘flikkeren’ van het beeld.
Bij TFT schermen staat het beeld (mits een goede achtergrondverlichting is ingebouwd) stil. De aanduiding in Hz is dan een maat voor het kunnen omschakelen van de transistoren tussen de twee polarisatiefilters. Het is een maat voor de tijd die het scherm nodig heeft om bijvoorbeeld van een zwarte pixel over te gaan in een witte pixel en weer terug! Om bijvoorbeeld een refreshrate van 50 Hz te behalen moeten de pixels in 20 ms om kunnen schakelen, iets wat alleen voor de allerbeste TFT schermen haalbaar is!
TFT schermen met een omschakeltijd (ook wel response time genoemd) van 50 ms (en daar zijn er voldoende van!) zijn niet goed voor sommige veeleisende 3D spellen. Dit laatste is dus afhankelijk van de gebruiker en het spel, want de omschakeltijd is de tijd voor omschakelen van 100% zwart naar 100% wit. Indien een kleur op het scherm gevraagd wordt die ten opzichte van de huidige toestand niet veel afwijkt (qua samenstelling uit de drie basiskleuren rood, groen en blauw), dan is de omschakeltijd veel korter.
Over het algemeen kan gesteld worden dat indien men bijvoorbeeld 25 frames per seconde op het scherm wil hebben, een response time van 1/25 = 40 ms vereist is.
Voor de standaard office toepassingen zijn schermen met een omschakeltijd van 50 ms in ieder geval wel geschikt. Doorgaans verandert bij die toepassingen het beeld niet zo snel. Opgemerkt moet worden dat de waarde van deze omschakeltijd, die een fabrikant opgeeft, niet altijd correct is. Er zijn namelijk fabrikanten die de tijd om van een zwarte pixel naar een witte pixel te komen, opgeven als omschakeltijd. Het moge duidelijk zijn dat een tijd van slechts 25 ms dan heel goed lijkt, maar in ware 50 ms is!
Er zijn vast meer verschillen die je evt WEL zou merken, maar dat kunnen we aan jouw topicstart niet ruiken...
Oslik blyat! Oslik!
Dit topic is gesloten.
![]()