Toon posts:

Ik heb een HP kant-en-klaar bak gekocht ...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
... voor m'n oom dan :)

HP Pavilion 8740 plus 'n All-In-One HP PCS 500 Inkjet/Flatbed. ISDN modempje er bij, en bij de lokale PC-boer nog FF een extra 64 MB Dimmetje + CDR's

Celly667, 64 MB PC100 (strax dus 128), 20 Gb, 17", en wazig maar waar : 11 (elluf) Mb shared video.
8/4/32 HP fikker er in, Win ME er op.

Die vent heeft nog nooit Windows van dichtbij gezien. Het zal me benieuwen. Ik ga vandeweek Reepje + ISDN nog inbouwen.

Helaas geen }:O er op waarschijnlijk.

Het is niet als bij Compaq dat het speciale hardware is .. wel standaard onderdelen er in.

Me oom gaan boekhouden/internetten. Dat moet op een Celly 667 wel lukken dacht ik zo.

Nou wil ik weten of dit toch wel een redelijke keus is. Gamen doet ie niet. OC'en ook niet :(

Verder : heeft iemand nog tips voor hoe ik een oom een beetje wegwijs maak op z'n 1e Windows bak?

Verwijderd

HP geeft goede garantie, dus dat is in ieder geval al goed.
;)

• Thefirstikke
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Leen wat geld van 'm en koop het boek widows voor senioren voor je oom. Schijnt het goed te doen bij de wat oudere volwassenen (40+) :)
succes

Verwijderd

Windows CD erin en dan die rondleiding starten die erbij zit :D
tenzij hij nog nie om kan gaan met een muis (net als me pa |:() :)

Verwijderd

Topicstarter
Muis is nieuw voor 'm ja.

Verwijderd

Op zaterdag 13 januari 2001 18:40 schreef HlpDsK het volgende:
Hmmmm.....

Succes

(zie o.a. Wim Kok |:()

• straat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-08 18:54
Op zaterdag 13 januari 2001 17:39 schreef thefirstikke het volgende:
Leen wat geld van 'm en koop het boek widows voor senioren voor je oom. Schijnt het goed te doen bij de wat oudere volwassenen (40+) :)
succes
Is dat van de schrijver van "Windows voor kinderen"? Die heeft mijn moeder ook voor mijn opa gehaald, hij doet elke dag iets en zegt dat hij er veel van leert (hij heeft net een nieuwe compu en kon alleen WP 5.1 ;)). Al kan ik zelf natuurlijk niet bepalen of een boek goed is want met windows vergeet je altijd wel iets uit te leggen wat je fout kan doen :(

Verwijderd

"klik op deze computer"
"waar moet ik precies kloppen dan?"

:)

Maar sterkte iig.
Muis....goh dat moet ie denk ik vanzelf wel kunnen leren. Ik zou gwoon zoveel mogelijk shortcuts maken met DUIDELIJKE BESCHRIJVINGEN erbij. Werkte voor m'n zusje ook perfect :) (neit meer elke keer van dat gezeur van gerlo hoe start ik icq op??? hij doet het niet!!! kom nou helpen .... etc |:( )

• Speedy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14:45
Op zaterdag 13 januari 2001 18:40 schreef HlpDsK het volgende:
2e hands prutsbak kopen voor erg weinig, daar mee laten klooien is mijn id, kijken of ie het uberhaupt wel leuk vindt.

Flickr | Lego collectie

• ronaz
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 11-04 19:13

ronaz

Wishmaster

Hoe fanatiek gaat ie boekhouden? Als ie grote speadsheets moet gaan lopen doorrekenen is ie toch wat beter af met een proc met wat meer cache?

"Endure.... In enduring, grow strong." (Dak'kon)

Verwijderd

Die snelheid maakt toch helemaal niet uit voor zo'n man
mijn pa doet nog steeds alles op z'n
pentium 100
en zegt steeds
dat het nog altijd sneller is dan waarmee hij vroeger gewerkt heeft
en hij dit al heel snel vindt
( 20 sec totdat NOTEPAD start ) :z

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 13 januari 2001 21:07 schreef ronaz het volgende:
Hoe fanatiek gaat ie boekhouden? Als ie grote speadsheets moet gaan lopen doorrekenen is ie toch wat beter af met een proc met wat meer cache?
Als ik dacht dat het zo serieus was had ik 'm wel een Dual aangeraden :)

Gewoon licht boekhoudwerk. Geen 100.000 datapoints of zo.

Verwijderd

Hmmm op het werk heb ik ook van die ^%%*@#$ HP's. OK ik geef toe dat ze minder erg zijn dan Komprakken maar ik blijft het rotbakken vinden. Geef mij maar mijn tweak PC :)

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 13 januari 2001 23:28 schreef Dee-ehn het volgende:
Hmmm op het werk heb ik ook van die ^%%*@#$ HP's. OK ik geef toe dat ze minder erg zijn dan Komprakken maar ik blijft het rotbakken vinden. Geef mij maar mijn tweak PC :)
Zie me sig. Ik moet er zelf ook niet aan denken, maar voor zo iemand is het toch niet zo verkeerd hoor.
Pagina: 1