Toon posts:

nVidia chipset op MB dus nVidia videokaart?

Pagina: 1
Acties:
  • 66 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik heb 2 vragen/Discussie punten.

1:Als jij een MB met nforce chipset hebt en jij wilt het maximaale prestaties halen, is het dan verstandig om ook een nVidia videokaart te gebruiken? Denk aan drivers in combinatie met elkaar etc.

2:Zou de fabrikanten die zowel MBs als videokaarten maaken het zou doen dat hun videokaarten beter werken op hun eigen MBs? Dus een MSI MB met een MSI videokaart beter dan MSI met Asus bijv.

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 15 juli 2005 @ 13:30:
Hoi,

1:Als jij een MB met nforce chipset hebt en jij wilt het maximaale prestaties halen, is het dan verstandig om ook een nVidia videokaart te gebruiken? Denk aan drivers in combinatie met elkaar etc.

2:Zou de fabrikanten die zowel MBs als videokaarten maaken het zou doen dat hun videokaarten beter werken op hun eigen MBs? Dus een MSI MB met een MSI videokaart beter dan MSI met Asus bijv.
1. Nforce + Nvidia kaart = performance boost
2. Maakt geen hol uit ..lijkt mij

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 15-07-2005 13:46 . Reden: even iets aangepast ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 15 juli 2005 @ 13:33:
[...]

1. Nforce + Nvidia kaart = meer prestaties dan bij een NB die niet van Nvidia is.

2. Maakt geen hol uit ..lijkt mij
Sinds waneer? Ik denk dat de nForce gewoon sneller is dan een VIA,.. Of dat nou aan de combinatie ligt?

• Gaming247
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19-05 21:06
Sinds de GeforceFX en nForce2 serie, stond destijds ook op de frontpage zal het bericht even zoeken.

[Updated spec's]

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 15 juli 2005 @ 13:36:
[...]

Sinds waneer? Ik denk dat de nForce gewoon sneller is dan een VIA,.. Of dat nou aan de combinatie ligt?
Ik had ergens gelezen dat Nforce + een nvidia kaart, een soort van performance boost geeft. Ik kan het ook verkeerd hebben?

• FDMK
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 15:36
Verwijderd schreef op vrijdag 15 juli 2005 @ 13:45:
[...]

Ik had ergens gelezen dat Nforce + een nvidia kaart, een soort van performance boost geeft. Ik kan het ook verkeerd hebben?
HEt is toch zo dat een Nforce chipset je cpu minder belast dan een Via. Dat zou de performance boost kunnen verklaren in vergelijking met elkaar.

Any job you can do in your pajamas is not the hardest job in the world.

• nwagenaar
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17:57

nwagenaar

God, root. What's the differen

Hoi,

1. Vanwege 'optimalisaties' zullen videokaarten gebaseerd op nVidia GPU's betere performance geven op nForce borden. Dit heeft te maken met nVidia 'optimalisaties' binnen de BIOS waarbij de BIOS automatisch de core en geheugen snelheid met een paar procenten (standaard is 3~5 meen ik) verhogen met als resultaat iets betere performance dan reguliere nVidia kaarten op andere moederborden zonder nVidia chipsets.

2. Voor zover ik weet, zijn er nog geen moederbordfabrikanten die specifiek hun eigen merk videokaarten beter laten presteren. Er zijn wel nVidia varianten beschikbaar met tweetal dezelfde grafische chipsets (bijvoorbeeld : 2 x 6600GT op één kaart) die alleen functioneren op specifieke moederborden van hetzelfde merk.

*) Toevoeging 2 -> De enige reden waarom je zou willen kiezen voor hetzelfde merk, is dat de moederfabrikant vaak dezelfde PCB kleur gebruikt voor hun videokaarten en moederborden. Het oogt op dat moment wat mooier, zeker icm een Window aan de zijkant van je kast en neon verlichting.

Mijn Neo Geo MVS collectie

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Hoi,

1: dat is minimaal, ee nForce Chip met een Ati kaart werkt prima, en de optimalisaties met en Geforce er in zijn minimaal, dat merk je amper tot niet
2: nee ditis niet het geval

Bikemounts.nl Zelf ontworpen & op maat gemaakte houders voor bikeradars & fietscomputers.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt jongens!

Dus, een verhoging van de geheugen-snelheid tussen 3 en 5% zou de enige voordeel zijn van een Nvidia viodeokaart op een nVidia MB, Hmmm das beter dan nix toch. Maar is het genoeg om nVidia ipv ATI te gebruiken? <retorische vraag, behoeft geen reply tenzij jij een uitgesproken mening hierover hebt>

En vanwege de passende kleurtjes zou jij een MB en videokaart van dezelfde fabrikant kiezen. Hmm, toch wel gek dat ze hieraan nooit hebben bdacht.

• Frigolamptje
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 01-05 11:20
...waarbij de BIOS automatisch de core en geheugen snelheid met een paar procenten (standaard is 3~5 meen ik) verhogen...
Dit kan je natuurlijk ook zelf doen met je ATI kaart, dacht dat dit fenomeen overclocken heette. :+

Verwijderd

Tja, ik gebruik zelf een nforce pro plank en hiervoor schijnt het dat je met ati kaarten allerlij vreemde zaken kunt krijgen.

• Yofresh
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 27-05 21:13
Verwijderd schreef op vrijdag 15 juli 2005 @ 16:34:
Bedankt jongens!

Dus, een verhoging van de geheugen-snelheid tussen 3 en 5% zou de enige voordeel zijn van een Nvidia viodeokaart op een nVidia MB, Hmmm das beter dan nix toch. Maar is het genoeg om nVidia ipv ATI te gebruiken? <retorische vraag, behoeft geen reply tenzij jij een uitgesproken mening hierover hebt>

En vanwege de passende kleurtjes zou jij een MB en videokaart van dezelfde fabrikant kiezen. Hmm, toch wel gek dat ze hieraan nooit hebben bdacht.
Ik denk dat het verschil kleiner is dan dat je gewoon een snellere videokaart van de 2 kiest (Ati/Nvidia)

"Aliena vitia in oculis habemus, a tergo nostra sunt", Seneca

Verwijderd

Ik sta op het punt om een ASUS A8N-SLI Deluxe (nVidia nForce 4 SLI) icm een ATI X800XT te kopen, dus hoop dat ze het een beetje met elkaar kunnen vinden.

Ik zou me kunnen voorstellen dat nVidia met nForce haar eigen kaarten een boost geeft, maar als ze andere fabrikanten zouden "uitsluiten" dan worden ze er niet bepaald polulairder op lijkt me.

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 30-08-2005 20:00 ]

• Piggen
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 17-05 21:50

Piggen

Lekker bakkie

Tuurlijk gaat dat prima werken. NVidia zou zichzelf lelijk in de vingers snijden als ze haar chipsets niet goed met ATI-kaarten samen zou laten werken, hetzelfde geldt voor ATI als ze hun kaarten niet goed met nVidia-kaarten samen zou laten werken.

Verder geloof ik ook niet dat je een noemenswaardig snelheidsvoordeel behaald als je een nVidia kaart op een nForce-bord gebruikt in plaats van een ATI-kaart.

• TetsuoShima
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 21-03 11:00

TetsuoShima

low energy output

1+2 maakt allebei niets uit.

Als je de snelste chipset wil voor AMD dan is nVidia nForce4 de snelste, voor Intel is dat de 955.

Optimalisaties... Niet de moeite om over te spreken als de twee types GPU/VPU's vergelijkbaar zijn!

7800 is momenteel duidelijk de snelste GPU, maar daar komt over een maand of 2 verandering in als je de geruchten mag geloven. Na de 7800 (NV) is de 850 (ATI) reeks het snelst, dan de 6800 (NV)reeks...

De nieuwe ATI chipset is ook vrij goed, maar nog net niet zo snel en stabiel als de nForce4

VIA/SIS zijn op het moment no-go, als je toch een van de non-premium developers moet kiezen dan in deze volgorde: ULI - SIS - VIA

VIA bungelt al een hele tijd vanonder als het om performance-chipsets gaat, value chipsets gaat hun op het moment schijnbaar beter af. Helaas voor hun, is dit SIS-territory en zijn die er dus nog handiger (lees goedkoper) in...

Evil is done without effort, naturally, it is the working of fate; good is always the product of an art.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Oud topic + uitgekauwd +mythe is al duizenden zo niet miljoenen malen ontkracht = dicht.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.