Toon posts:

[2000] Verwijderen lokale instelling na uitloggen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb ongeveer 40 Windows 2000 machine's in mijn netwerk staan allemaal gekoppeld aan een Windows 2000 server.

Alle werkstations zijn goed dicht getimmerd doormiddel van scripts en policy's.
Het enige probleem wat ik blijf houden is dat alle instellingen die eventueel gedaan worden door een gebruiker op een pc (veranderen toolbars internet explorer bijvoobeeld) worden opgeslagen in het lokale profiel.
Wat ik niet wil is het invoeren van zwervende profielen, maar ik zie liever dat als de gebruiker uitlogt dat zijn/haar profiel van de pc wordt verwijderd.

Hoe kan ik dit centraal in een keer doorvoeren?

Alvast bedankt.

Verwijderd

MS heeft hier een Policy voor gemaakt :)

Computer Configuratie --> Beheerssjablonen--> Systeem --> Aanmelden --> Kopieen van zwervende profielen verwijderen uit cache

Deze policy over de juiste OU gooien. (maak er eventueel een loopback policy van) en je probleem is gefiksed.

Je kan ook nog kijken naar mandory profiles.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Verwijderd schreef op vrijdag 15 juli 2005 @ 13:28:
Wat ik niet wil is het invoeren van zwervende profielen,
Waarom niet? :)
maar ik zie liever dat als de gebruiker uitlogt dat zijn/haar profiel van de pc wordt verwijderd.
Hier is een GPO voor idd maar als je iets weggooit is het ook weg :) Je zou eens kunnen kijken naar FlexProfiles (geloof ik dat het heet) van Loginconsultants.nl wat voor TS omgevingen bedoeld is maar misschien voor jou ook een oplossing is :)