Toon posts:

Club-3D Radeon 9600 - Change Signal Timing?

Pagina: 1
Acties:
  • 487 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb twee vragen die ik zelf niet (ben al 2 dagen aan het zoeken) niet krijg opgelost...
Eerst heel wat informatie:

Momenteel heb ik 2 pc's aangesloten op een monitor - IIYAMA ProLite E431S (S1S) - met een KVM switch van Newstar (NS211-micro)

De specificaties van de 2 pc's zijn als volgt:
PC1 (geen problemen)
Leadtech - geforce 2MX
AMD 1,2ghz
512MB DDR
ASUS A7V266
Windows XP + Via drivers + Geforce / Nvidia drivers etc

PC2 (tja)
Club3D - ATI Radeon 9600PRO (128MB)
AMD Athlon 64 3000+
1,5GB DDR
Gigabyte - GA-K8NSC-939
Windows XP + nForce3 + ATi Catalyst (5-7_xp-2k_dd_ccc_wdm_enu_24085.exe)

De KVM switch heeft D-SUB kabels - 2 naar pc's, 1 naar monitor. De ATI kaart heeft 2 uitgangen, D-SUB en DVI, maar daar gebruik ik dus de D-SUB uitgang van. Dit terwijl de monitor 2 ingangen heeft een D-SUB en DVI.

De eerste vraag is of iemand ooit al heeft geprobeert 2 pc's direct op een IIYAMA monitor aan te sluiten - de ATI kaart op de DVI ingang - de Geforce2MX kaart op de DSUB ingang. Zodanig dat ik dus kan switchen met behulp van de INPUT/AUTO knop op de monitor?

===

Mijn tweede vraag is omdat ik een vreemde melding krijg. Dit gebeurd alleen bij de pc met de ATI 9600PRO kaart - de andere pc doet het gewoon goed.

Bij het opstarten van deze pc krijg ik de melding (in een blauw verspringend vak) "frequency out of range H:31.2 en V:50.0 - please change signal timing". Deze melding komt meteen aan het begin - over het scherm van de BIOS/Hardware detectie - en gaat door totdat het login scherm van XP komt.

Zodra het login scherm van XP komt is alles goed en draait de monitor op 1280x1024 met H:80 en V:75.

De specificaties van de monitor zeggen: H: 24-80 kHz en V: 55-75 Hz...dus dat zou betekenen dat de V uit range is...

Het Lijkt dat dit alleen gebeurd als ik de kabel (scart/video out) tussen de videokaart (radeon 9600PRO) en de tv aansluit. De eerste keer bleef het scherm helemaal zwart - vlak voordat ik het login scherm verwachtte. DIt terwijl de pc wel doorstarte - nog wat drivers laden of zo - er was activiteit op de hd led.

Het probleem doet zich voor nadat ik XP opnieuw geïnstalleerd heb - <Ik heb geen idee of het aan een van de drivers ligt - en wanneer het precies begon> 8)7

===
Windows XP - SP2 gestreamd opnieuw installeren
Drivers - MB IDE/NForce/LAN eerst - dan ATI Catalyst 5.7 - dan ProLite E431S driver.
Gegoogled - geen specifieke overeenkomsten gevonden
Hier in de formums gekeken - enkel veel problemen met de 9600 serie...
IIYAMA gemailt - wacht nog op antwoord.

SMARTGART instellingen:
AGP 8x
AGP Settings
Fast Write = OFF (op aanraden)
AGP Read/Write = ON
PCI Settings - PCI Read/Write = ON

3DMark 03 uitgevoerd - AGP: 4401 CPU : 688 <- zijn dit normale scores?
3DMark 05 uitgevoerd - AGP: 1897 CPU : 3322 <- zijn dit normale scores?

Sisoft Sandra 2005 SR1 meld iets over SMBIOS/DMI settings die niet noodzakelijk goed hoeven te staan?

Hmm - oh ja - ook al alles van ATI verwijderd (+ gecleand) en weer geïnstalleerd... 8)7
===

Aangezien ik dit bericht al krijg bij het Opstart/BIOS scherm lijkt het mij geen probleem van een driver (al heb ik alles geinstalleerd voor de videokaart) of heeft de videokaart een hardware-matige instelling die verkeerd staat?

Als er iemand is met eenzelfde probleem - of een oplossing - dan hoor ik het graag! _/-\o_

Patrick