Toon posts:

Sapphire Ati radeon 9800 pro 128 mb

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Het volgende:

Ik heb al een tijd lang deze video kaart(zie titel) en hij loopt nooit echt soepel. Nou speel ik niet echt zulke uber vette 3d spellen maar ik heb laatst battlefield 2 gespeeld en hij trekt het gewoon goed alleen ik heb het gevoel dat hij te warm wordt.

Want na 20 min spelen, denk ik ongeveer, valt me beeldscherm uit maar me comp blijft draaien. Dit is bij meerdere spellen zo geweest bijvoorbeeld farcry.
Nu heb ik niks kunnen vinden om de temperatuur te kunnen meten van me video kaart maar ik denk gewoon dat hij te warm is.

Wat kan ik het best doen een beter koeling erop zetten?
Een gewone fan erop richten op een of andere manier voor extra koeling?

graag advies.

btw. Is het beter je kast open of dicht te hebben ik denk persoonlijk dicht uiteraard:P

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Je zou eerst al eens een losse fan erop kunnen richten. Maar als ie te warm wordt, dan heb je denkl ik last van een te hoge casetemp.
Je krijgt of niet genoeg frisse lucht binnen, of het wordt niet goed afgevoerd.

• The Chemist470
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 26-07 21:04
Hier al twee keer gehad dat de fan van de sapphire 9800pro 128mb op een gegeven moment dienst weigerde. Na 1x RMA, de tweede keer een ATI silencer van arctic erop geplaatst.
pricewatch: Arctic Cooling ATI Silencer 1 ARC-ATI-1 (Rev. 2)

Deze werk fantastisch (veel stiller) en blaast tevens de warme lucht uit de behuizing.

[ Voor 10% gewijzigd door The Chemist470 op 15-07-2005 12:49 ]

Verwijderd

Topicstarter
KillerAce_NL schreef op vrijdag 15 juli 2005 @ 12:42:
Je zou eerst al eens een losse fan erop kunnen richten. Maar als ie te warm wordt, dan heb je denkl ik last van een te hoge casetemp.
Je krijgt of niet genoeg frisse lucht binnen, of het wordt niet goed afgevoerd.
Ik heb 2 systeem fans die lucht erin blazen met core center meet ik rond de 40 graden systeem temp.
The Chemist schreef op vrijdag 15 juli 2005 @ 12:47:
Hier al twee keer gehad dat de fan van de sapphire 9800pro 128mb op een gegeven moment dienst weigerde. Na 1x RMA, de tweede keer een ATI silencer van arctic erop geplaatst.
pricewatch: Arctic Cooling ATI Silencer 1 ARC-ATI-1 (Rev. 2)

Deze werk fantastisch (veel stiller) en blaast tevens de warme lucht uit de behuizing.
Ok hier zal ik eens naar kijken :D

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Verwijderd schreef op vrijdag 15 juli 2005 @ 12:51:
[...]

Ik heb 2 systeem fans die lucht erin blazen met core center meet ik rond de 40 graden systeem temp.

[...]

Ok hier zal ik eens naar kijken :D
Je moet natuurlijk ook air-output hebben. 40c vind ik hoog. Op warme dagen kom ik daar niet eens op uit.

Arctic Silencer heb ik zelf mixed feelings over. Mensen crushen hiermee snel hun GPU core, bovendien is de fan van Ver 1.Rev 3 niet goed, die slijt te snel bij mensen en gaat brommen (bij mij ook).
Ik weet niet hoe de 2e serie bevalt.

[ Voor 25% gewijzigd door KillerAce_NL op 15-07-2005 12:55 ]

Verwijderd

Topicstarter
KillerAce_NL schreef op vrijdag 15 juli 2005 @ 12:53:
[...]
Je moet natuurlijk ook air-output hebben. 40c vind ik hoog. Op warme dagen kom ik daar niet eens op uit.
Ok en hoe kan ik dit het best doen?

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Lees de FAQ ff door, staat alles in over cooling.

• lammert
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22-06 08:45
Het lijkt inderdaad op een warmteprobleem. Aangezien je de temperatuur van je videokaart niet af kan lezen is het misschien een idee om de temperatuur van je CPU / mobo te meten voordat je zware applicaties als FarCry/BF2 gaat draaien (in je BIOS of met motherboardmonitor of met ASUS PCprobe ofzoiets) en te kijken hoe warm die zijn als je videokaart vastloopt, dat geeft in ieder geval een beetje een indicatie van de temperatuur in je kast.

Ik heb die Artic Cooling VGA Silencer aangeschaft om te kunnen overklokken met mn Club3D 9800pro 128 MB. Hij koelde zo goed dat de kaart probleemloos 9800XT snelheden draaide, dus heb ik nu de 9800XT BIOS er maar ingeflasht, draait als een zonnetje 8)

Verwijderd

Topicstarter
KillerAce_NL schreef op vrijdag 15 juli 2005 @ 12:58:
Lees de FAQ ff door, staat alles in over cooling.
Zal ik doen.
Lammert schreef op vrijdag 15 juli 2005 @ 13:00:
Het lijkt inderdaad op een warmteprobleem. Aangezien je de temperatuur van je videokaart niet af kan lezen is het misschien een idee om de temperatuur van je CPU / mobo te meten voordat je zware applicaties als FarCry/BF2 gaat draaien (in je BIOS of met motherboardmonitor of met ASUS PCprobe ofzoiets) en te kijken hoe warm die zijn als je videokaart vastloopt, dat geeft in ieder geval een beetje een indicatie van de temperatuur in je kast.

Ik heb die Artic Cooling VGA Silencer aangeschaft om te kunnen overklokken met mn Club3D 9800pro 128 MB. Hij koelde zo goed dat de kaart probleemloos 9800XT snelheden draaide, dus heb ik nu de 9800XT BIOS er maar ingeflasht, draait als een zonnetje 8)
Ik ga vrijwel zeker een nieuwe koeiling kopen voor mijn vga kaart alleen weet iemand of de ATI silencer op de sapphire versie past.

Ik heb deze kaart:
Afbeeldingslocatie: http://images.gfx.no/8/8005/sapphire_9800.jpg

• Marck21
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 14-11-2011
Probeer ook eens een van je twee fans om te draaien om een betere airflow door je case te krijgen.

Heb zelf weer (na de eerste die RMA moest vanwege) een Sapphire 9800 @ XT met een Zalman VF700 AlCu. Lekker stil en koelt prima. Nooit problemen mee gehad. Twee 80 mm fans op 5V (1-in, 1-out) zorgen voor genoeg koeling in de kast.

Asus A7V880 | AthlonXP 2500+ | Sapphire 9800 PRO | 2x256MB Kingston HyperX & 2x512MB Twinmos SpeedPremium | 80 GB SATA | 160 + 80 GB IDE

• Pikkemans
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08:48
Waarom een ATI Silencer halen... Haal gewoon de VGA Silencer. Werkt prima hier> check mijn specs. en daarmee crush je niet je core aangezien bij de schroefjes rubbertjes zitten die dat tegen houden. en de Fan is zeer groot en doet het hier nog prima.

edit:
Verwijderd schreef op vrijdag 15 juli 2005 @ 13:07:
[...]

Zal ik doen.

[...]

Ik ga vrijwel zeker een nieuwe koeiling kopen voor mijn vga kaart alleen weet iemand of de ATI silencer op de sapphire versie past.

Ik heb deze kaart:
[afbeelding]
ati silencer past op ATI 9500 - 9700 (SE, Pro, XT, AIW) ATI 9800 (SE, Pro, AIW). Welk merk je kaart heeft maakt niks uit. Ik wil niet zeggen dat het uitmaakt maar ik haal met de Arctic VGA Silencer snelheden boven de XT uit.. 430/380 maar mijn kameraad haalt met zijn Arcitc ATI Silencer de zelfde snelheden

je kan hier zien welke Arctic VGA Silencers er zijn. en staat ook bij bij welke kaarten ze passen

[ Voor 81% gewijzigd door Pikkemans op 15-07-2005 13:28 ]

Verwijderd

ik denk dat het niets te maken heeft met warmte enzo...
kheb dezelfde kaart + de zelfde problemen gehad :)
oplossing
zet je agp op 4 x en fastwrites uit :)

• Emos
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20-07 13:39
Volgens mij is het beter om lucht uit je systeem te blazen dan lucht er in. De kast zal met lucht er uit zeker koeler zijn.

Emos

Verwijderd

Topicstarter
Emos schreef op vrijdag 15 juli 2005 @ 18:43:
Volgens mij is het beter om lucht uit je systeem te blazen dan lucht er in. De kast zal met lucht er uit zeker koeler zijn.
ik heb me fans omgedraaid omzo lucht eruit te halen maar temperatuur blijft rond de 40 zowel cpu als systeem
Verwijderd schreef op vrijdag 15 juli 2005 @ 18:38:
ik denk dat het niets te maken heeft met warmte enzo...
kheb dezelfde kaart + de zelfde problemen gehad :)
oplossing
zet je agp op 4 x en fastwrites uit :)
Hij staat bij mij idd nu op 8x en fast write uit ik zal hem op 4x proberen en testen.

• jealma
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

jealma

Jesus is Lord!

(overleden)
als je fans eerst lucht in je systeem zogen zaten ze waarschijnlijk vooraan onderin je kast bij de hdd's??? dan heeft het IMHO niet zo veel zin om ze om te draaien aangezien je de lucht aan de achterkant bovenin de kast eruit moet halen. Dan krijg je een airflow die door je kast trekt en dus indirect ook aan je vga kaart. Dat helpt best een paar graden.

Avalon, Fireflight, Gaither, Point of Grace, Third Day
C2D E6400 @ 3GHz - Zalman CNPS8000 - GA-P35-DS3 - Corsair 2GB ram - Asus 9400GT - OCZ Vertex 30GB
Archlinux 64-bit + Awesome

Verwijderd

Ik had ook eerst een probleem met de fan van mijn Sapphire Radeon 9800 pro. Wanneer ik FarCry speelde begonnen de textures de flippen en was het onspeelbaar. Ik heb toen mijn videokaart eruit gehaald en die was zo heet dat de blaren op me vingers zaten. Er kwam veel stof tussen de lagers te zitten waardoor mijn fan geblokkeerd was en niet meer draaide.
Ik heb toen een Zalman VF700 Cu VGA cooler bij Powerline gekocht. Nu wordt hij perfect gekoeld en kan ik hem zelfs overklokken naar een XT versie.
Ik heb gehoord dat er wel meer fans kapot gaan van Sapphire.
Pagina: 1