Waar let je op voor het organiseren van een lanparty?

Pagina: 1
Acties:
  • 221 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Redox
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 22-07 16:12

Redox

Motion Design / VFX

Topicstarter
Wat zijn de belangrijkste punten voor het organiseren van een Lanparty voor +- 40 mensen?? Dat wou ik graag ff weten! :)

thanx!

• -=Indigo=-
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:04
Dat je genoeg stroom kunt leveren.
Op ambience2k knalde de stroom er een paar keer gewoon uit, en dat is zwaar klote.

Verwijderd

Het netwerk natuurlijk! Server en zo.

En het voer voor de troepen!

• Gman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-03 20:42
Jah!...Hertog jan en een paar koelkasten!

Verwijderd

Genoeg ruimte voor iedereen :)
Extra zekeringen voor als de stroom eraf flikkert.
Een degelijk netwerk, zodat iedereen mee kan doen en dat er niet een paar worden buitengesloten >:)
Zet ff een paar regels op papier of een webpagina, zodat iedereen weet waar hij zich aan moet houden (bijvoorbeeld geen muziek draaien of koptelefoons verplicht)

• Jasper
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 16:43
Lees dit maar 'es door en vraag dan maar door: LAN Party Hosting Guide en... Hij is nog leuk ook! ;)

• Booster
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 27-08 22:11

Booster

Superuser

Genoeg stroom op verschillende groepen... en zat stekkerdozen...
Genoeg hubjes...
Genoeg kabel...
Genoeg netwerkkaartjes voor diegene die thuis geen netwerk hebben...
Genoeg diskspace voor alle warez...
Genoeg kabelmodems...
Genoem meeligheid...
Iedereen een koptelefoon mee.
naja... zoiets...

The cake is a lie | The Borealis awaits...

• admiral866
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 28-08 18:34

admiral866

The King Personality Disorder

ik bedenk net.
Hoe zit het eigenlijk als er meerderen zijn die een logitech cordless mouse mee nemen. Gaan ze elkaar dan storen enzo?

Ik weet het zelf niet want heb geen ervaring met cordless muizen bij elkaar in de buurt.

anders zou je daar misschien ook rekening mee moeten houden

Verwijderd

Bier/drank !! anders is het niet leuk

zorg wel voor tisshu's (of hoe je het ook schrijven mag)want je hele monitor komt onder de bier spetters

Verwijderd

http://www.lanparty.com

en dan op 'guides' klikken :)

• Tuinhark
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22-08 20:24

Tuinhark

Retro

Jolt! :)

Beschikbaarheid van IP-adressen.

• Redox
  • Laatst online: 22-07 16:12

Redox

Motion Design / VFX

Topicstarter
Okey dan! :)

Thanx allemaal voor de replies

• Uitvreter
  • Laatst online: 09:50

Uitvreter

Eet niet thuis vanavond

Redox: nog iets, genoeg tijd van te voren om alles up and running te krijgen. Gegarandeerd dat de heft het netwerk niet ziet, niet kan connecten, etc. Twee uur is niet lang voor zoiets.
Een grote bak met reserve onderdelen is in mijn ervaring ook erg nuttig! :)
Ohja, een kabelmodem of sneller met internet om drivers naar binnen te halen.
Inderdaad de stroom: veertig man plus wat extra pc's van jezelf, zeg 50 x 250 Watt, dus 12.5 kilowatt. Minimaal vier, liever nog meer 16 ampere gezekerde groepen (en een GROTE hoofdzekering (> 60A)).
Het grootste wat waaraan ik zelf meegedaan/meegeholpen heb was een 24 uurs flightsimulator race in het aviodome op schiphol. Ongeveer 150 computers, 's middags begonnen, 's nachts doorgevlogen, 's morgens kwam er iemand van het aviodome binnen die probeerde alle lichten tegelijk aan te doen. Toen was het dus in een keer donker! :o

May clinging breasts always come to your aid in the kitchen!

• The - DDD
  • Laatst online: 17-08 22:44
Security is ook belangrijk.

Je haalt voor duizenden guldens apparatuur binnen de deur die niet van jou is.

Als er iets gejat wordt zit jij wel met het gezeik... Weet dus wie je binnen de deur haalt: registeren met ID. <- klinkt misschien dictatoriaal maar het werkt vantastisch, en ook geen lui binnen laten die geen pc hebben, want die gaan vaak zitten zuipen en voor problemen zorgen.

Ook een verstandige regel is dit: Geen open cases zonder goedkeuring van de organisator.

Want uit mijn pc is ooit een keer een gloedje nieuwe viper 330 gejat. Ik was effe vreten halen. Maar tot op de dag van vandaag, als ik erachter kom wie me dit geflikt heeft: hij is dood, ik zweer het je.

Enne lees ook die guides op lanparty.com, die zijn echt heel nuttig, met checklists en al.

Verwijderd

Mooie vrouwen

Verwijderd

Er is nog iets wat je niet moet vergeten, verloren processortijd opvullen met een koetje :) !!!!!

• A3-D
  • Laatst online: 13:17
Ik heb ergens onlangs gelezen (ik weet alleen niet meer waar) dat er een bedrijfje in Nederland zit die gratis (ja, je leest het goed gratis de benodigde spullen levert voor het houden van een LAN-party (hubs e.d.). Het enige wat zij van de gebruiker verlangde was dat er reklame werd gemaakt op je/een homepage.

Weet iemand misschien een URL ofzo? Ik dacht dat ik het in de PC Zone had gelezen, maar ik weet het niet zeker... :(

EV Skoda Enyaq | cv Wallbox Pulsar Plus V6.7.36 | PV 4720WP Zuid | PIB 2 x Marstek Venus E 5.12 kWh V157.3 - CT003 V118 | Landis+Gyr E360 SMR5.0 | Tibber

Verwijderd

Telefoonnummer van Mario's pizza's

Snelle I-net verbinding, genoeg (werkende) kabels, genoeg prik op verschillende groepen, een echte shotgun :) en alleen bekenden binnenlaten anders wordt ALLES geript enzo, bordje op de deur verboden voor de BSA

• AcidBurn
  • Laatst online: 19:24
djees.. wat is dat allemaal een gedoe zeg
wij doen altijd veel makkelijker
volgend weekend weer een lanparty bij mij thuis (ivm met mijn verjaardag over anderhalve week).. vrijdags komt iedereen met de puters en alles.. iedereen neemt zelf een verlengsnoer e.d. mee, opvolger brengt zijn hub mee, Oezie Woezie ook (hoop ik.. moet ik hem nog vragen) ik heb namelijk zelf geen hub, bij mij zit het nog gewoon op coax (student he) en dan gewoon gezellig met z'n allen die handel aansluiten, en gamen/surfen/leechen maar :) smiddags en savonds gezamenlijk patat/chinees/pizza/whatever, en tussendoor cola/sinas/vruchtdranken of weet ik het wat iedereen wil hebben (vraag ik komende week) en chips enzo... ik heb maar een paar regels: bij mij thuis word er _GEEN_ alcohol gedronken, er word boven niet gerookt (dan gaan ze maar ff naar buiten) en wie drugs of iets dergelijks bij zich heeft, kan direct oprotten (explosive, red bull, red devil en die zooi mag wel, dat zijn gewoon energy drinks, met een overmatige hoeveelheid caffeïne :) )
tot nu toe is dat altijd heel goed gegaan, en ik neem aan dat het ook nu weer goed gaat :)

En ff om gezeik te voorkomen: NEE, je kan er niet meer bij komen, we doen dit gewoon met een vriendenkring.

Verwijderd

Kijk vriendenkring (zullen waarschijnlijk een stuk of 10 mensen ofzow zijn?)

hij wil het met 40 man doen das wel een verschil.........

• chaser
  • Laatst online: 09-08 22:39

chaser

om 40 man met computer in 1 huis te proppen heb je een groot huis nodig om maar niet te spreken over de stroomvoorziening

I don't say we all ought to misbehave, but we ought to look as if we could.

• StarLite
  • Laatst online: 17-08 23:21

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

A3-D: => http://www.gameparty.net /
We kunnen je LAN-party op de volgende manieren ondersteunen:
-We beschikken over diverse snelle dual CPU dedicated game servers en de mensen om ze te beheren, voor alle bekende multiplayer spellen.
-We kunnen je netwerk ondersteunen of zelfs helemaal opbouwen rondom een aantal 3com 100 en 10 mbit switches, 100mbit HUBs en een aantal 10mbit HUBs.

tyrips, tywreps, tiewreps, tiereps, tie raps, ripties, taiwraps, kabelbindbandjes » Tie Wraps
\o/

Pagina: 1