Toon posts:

iMac G5 problemen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik was gisteren een QuickTime trailer aan het kijken in iTunes en plots kreeg ik de mededeling dat ik mijn Mac opnieuw op moest starten. Vervolgens kreeg ik een finder icon met knipperend vraagtegen in beeld. Een Apple Extended Hardware Test gaf alles passed aan. Ik heb toen besloten om Mac OS X opnieuw te installeren. Hij wou mijn slice niet mounten waardoor ik geeneens een nieuwe installatie kon uitvoeren. Met Disk Utility was het tevens niet mogelijk om de beschadigde volume te repareren. Ik heb de hdd dus maar geformatteerd. Ik baal hier ontzettend van want ik had pas geleden een schone installatie gedaan. Ik vraag me af als ik dit in de toekomst weer mee ga maken. Unix bestandsystemen zijn nou eenmaal gevoeliger dan die van Windows en met Disk Utility was het niet te repareren. Ik zal nu ook nooit meer vergeten om een backup te maken.

Mijn 20" LCD display vertoond nu ook al eigennaardigheden. Vanaf de 1e dag had ik al een vastzittende pixel en ik weet dat dit niet onder de garantie valt. Gelukkig zit hij onderin de linker hoek. Nu heb ik onderaan het display een lichte witte vlam. Je ziet hem het best op donkere achtergronden ongeveer tot de helft van de dock. Zo heel erg is dit niet maar het irriteert me toch wel voor een product van 1690 euro en anderhalve maand oud. Ik woon in Emmen en ik heb hier geen Apple dealer/repair service gevonden. Misschien is het ook een beetje overdreven om hiervoor terug te gaan. Er moet dan waarschijnlijk een nieuw display er in. Ook wil ik niet weten hoe ze daar met mijn iMac om zullen gaan.

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-02 10:41

chem

Reist de wereld rond

Ik heb hetzelfde probleem met de lichte plek, op een 20" cinema display; en ik moet er al maanden mee terug (komt er maar niet van).

Ik zou contact opnemen met je dealer, en een reparatieprocedure ingaan :)

wbt het 'crashen' van je OS: erg vervelend, het lijkt ook wel dat je gedaan hebt wat er op dat moment kon. Een tweede HD kan bij dit soort problemen trouwens nog wel eens uitkomst bieden; bv een iPod of andere kleine hd kan genoeg zijn!

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

• dawuss
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-02 20:46

dawuss

gadgeteer

Ik weet trouwens uit ervaring dat Apple vrij coulant is wat betreft garantie.

Hier geldt dus: niet geschoten is altijd mis. Bel ze eens :)

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb trouwens met Camino ook een complete vastloper gehad. Het leek wel of de X server compleet vastliep. Ik zie boven in mijn scherm heel vaag lettertjes die niet meer verdwijnen. Ik ga Apple maar eens opbellen.

Verwijderd

Ik snap niet zo goed wat je bedoelt met:
Unix bestandsystemen zijn nou eenmaal gevoeliger dan die van Windows
Heb je Mac OS X op ufs, hfs+ of hfs+journaled draaien?

Het wordt over het algemeen afgeraden om op ufs te draaien, zeker als je er niet een specifieke reden voor hebt.