hoi
Ik heb een pagina waarop 2 listboxen staan die dynamisch worden gevuld. met 2 buttons kan ik items van de ene listbox naar de andere verplaatsen, althans dat is de bedoeling. Maar hij doet het niet echt goed. Volgens mij lukt het niet omdat telkens ik op de button druk de pagina opnieuw wordt uitgevoerd dus ook de sql van listbox, dus krijg ik steeds de originele lijst in de listbox. en dan moet ik nog de hele lijst kunnen ophalen uit de listbox...
hier zie je mijn code :
voor één van de buttons :
javascript :
Ik heb een pagina waarop 2 listboxen staan die dynamisch worden gevuld. met 2 buttons kan ik items van de ene listbox naar de andere verplaatsen, althans dat is de bedoeling. Maar hij doet het niet echt goed. Volgens mij lukt het niet omdat telkens ik op de button druk de pagina opnieuw wordt uitgevoerd dus ook de sql van listbox, dus krijg ik steeds de originele lijst in de listbox. en dan moet ik nog de hele lijst kunnen ophalen uit de listbox...
hier zie je mijn code :
voor één van de buttons :
HTML:
1
| <input name="Submit2" type="submit" class="button20" value=">>" onClick="moveOptions(this.form.lstKabel, this.form.lstKabelsTST);"> |
javascript :
Java:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
| <script language="JavaScript" type="text/javascript"> <!-- var NS4 = (navigator.appName == "Netscape" && parseInt(navigator.appVersion) < 5); function addOption(theSel, theText, theValue) { var newOpt = new Option(theText, theValue); var selLength = theSel.length; theSel.options[selLength] = newOpt; } function deleteOption(theSel, theIndex) { var selLength = theSel.length; if(selLength>0) { theSel.options[theIndex] = null; } } function moveOptions(theSelFrom, theSelTo) { var selLength = theSelFrom.length; var selectedText = new Array(); var selectedValues = new Array(); var selectedCount = 0; var i; for(i=selLength-1; i>=0; i--) { if(theSelFrom.options[i].selected) { selectedText[selectedCount] = theSelFrom.options[i].text; selectedValues[selectedCount] = theSelFrom.options[i].value; deleteOption(theSelFrom, i); selectedCount++; } } for(i=selectedCount-1; i>=0; i--) { addOption(theSelTo, selectedText[i], selectedValues[i]); } if(NS4) history.go(0); } //--> </script> |
[ Voor 6% gewijzigd door NMe op 15-07-2005 12:39 . Reden: Code tags toegevoegd, wil je dat volgende keer zelf doen? :) ]