Een vriend belde mij deze week dat hij steeds een BSOD kreeg met de melding dat er een fout was gegenereerd door trojan-spy.html.smitfraud.c
Na het draaien van Mcafee en antispam van MS (hij had via deze 2 progs veel verwijderd) wil de pc nu helemaal niet meer opstarten. Dat wil zeggen: hij stopt bij het opstarten van explorer.exe
Foutmelding:
The application failed to initialize properly (0xc0000005) Click on OK to terminate the application.
Oftwel: ik eindig met een achtergrondscherm, voor de rest helemaal niets.
Ik heb zijn pc mee naar huis genomen en zijn HD in mijn systeem gehangen. Daarna alles dubbel gescand met Mcafee, MS antispam en TDS-3 trojan hunter.
Mcafee vond eerst nog de puper trojan, TDS-3 vond (gebruikte ik als backup) nog 1 verdacht bestand (audacity-win-1.2.0.exe) en die heb ik ook gewist.
Na nog een extra check vonden alle programma's niets meer.
Als ik nu zijn pc opnieuw opstart, heb ik nog steeds dezelfde foutmelding. Explorer start dus niet.
Wat heb ik nu allemaal al geprobeerd:
-inloggen met verschillende users - helpt niet
-explorer.exe teruggezet van de cd - helpt niet
-system restore een keer 0f 8 teruggezet - helpt niet
-safe mode - helpt niet
-vga-mode - helpt niet
-met ctrl+alt+del task manager opstarten en dan opnieuw explorer starten:- helpt niet
wel kan ik met taskmanager andere processen starten, maar niets waar ik wat aan heb.
opstarten van Mcafee werkt bijvoorbeeld niet.
Ik heb geprobeerd een andere shell te starten, ik vond op GoT iets over winfile.exe, maar die kan ik nergens terug vinden?
Er is helaas geen ghostimage of id aanwezig voor deze pc..
Aangezien het niet mijn eigen pc is, heb ik liever geen format.
Suggesties?
Na het draaien van Mcafee en antispam van MS (hij had via deze 2 progs veel verwijderd) wil de pc nu helemaal niet meer opstarten. Dat wil zeggen: hij stopt bij het opstarten van explorer.exe
Foutmelding:
The application failed to initialize properly (0xc0000005) Click on OK to terminate the application.
Oftwel: ik eindig met een achtergrondscherm, voor de rest helemaal niets.
Ik heb zijn pc mee naar huis genomen en zijn HD in mijn systeem gehangen. Daarna alles dubbel gescand met Mcafee, MS antispam en TDS-3 trojan hunter.
Mcafee vond eerst nog de puper trojan, TDS-3 vond (gebruikte ik als backup) nog 1 verdacht bestand (audacity-win-1.2.0.exe) en die heb ik ook gewist.
Na nog een extra check vonden alle programma's niets meer.
Als ik nu zijn pc opnieuw opstart, heb ik nog steeds dezelfde foutmelding. Explorer start dus niet.
Wat heb ik nu allemaal al geprobeerd:
-inloggen met verschillende users - helpt niet
-explorer.exe teruggezet van de cd - helpt niet
-system restore een keer 0f 8 teruggezet - helpt niet
-safe mode - helpt niet
-vga-mode - helpt niet
-met ctrl+alt+del task manager opstarten en dan opnieuw explorer starten:- helpt niet
wel kan ik met taskmanager andere processen starten, maar niets waar ik wat aan heb.
opstarten van Mcafee werkt bijvoorbeeld niet.
Ik heb geprobeerd een andere shell te starten, ik vond op GoT iets over winfile.exe, maar die kan ik nergens terug vinden?
Er is helaas geen ghostimage of id aanwezig voor deze pc..
Aangezien het niet mijn eigen pc is, heb ik liever geen format.
Suggesties?