Ik heb de FAQ en de search doorgenomen maar niet echt een eenduidig antwoord gevonden op wat ik graag wil weten. Ik heb sinds 2 jaar een compie @ mijn hete zolder staan. Er zijn al wellis hitteproblemen geweest maar gister is mijn ATi Radeon 9000 Pro overleden, want ik kreeg overal artifacts ook in DOS. Ik heb er nu een ATi Radeon 9800 Pro ingehangen die het overigens prima doet.
Het probleem is gewoon dat mijn zolder erg warm is na een paar van deze hete zomerdagen. Ik heb een goedkope kast zonder casefans gekocht bij Gistron en ik denkt dat dat mijn systeem opbreekt.
Want 's avonds lees ik temps van 71 voor Mobo of Videokaart uit en 65 voor CPU.
Ik heb er al een tafelventilator opgezet en sidepanel open, maar dat scheelt ook niet echt veel. Wat is de beste oplossing? ATX kast met goedecasefans kopen? Goede voorgebouwde case zeg maar van Thermaltake of Antec of iets dergelijks?
Mijn config is:
AMD Athlon 2600 XP+
(Arctic Super Silent Pro - slechte cooler imo, heb er ook coolermaster op gehad)
A7N8X-X
ATi Radeon 9800 Pro
Infineon 512MB DDR PC2700
Maxtor 80GB HD
NEC 3500A
Liteon CD Speler
Dit is een plaatje van nu, nadat ik heb halfuurtje heb draaien (wat is de 51graden ?)

[Edit]
Na een uurtje schieten te temps omhoog, met alleen FireFox, WinAmp en Excel
Het probleem is gewoon dat mijn zolder erg warm is na een paar van deze hete zomerdagen. Ik heb een goedkope kast zonder casefans gekocht bij Gistron en ik denkt dat dat mijn systeem opbreekt.
Want 's avonds lees ik temps van 71 voor Mobo of Videokaart uit en 65 voor CPU.
Ik heb er al een tafelventilator opgezet en sidepanel open, maar dat scheelt ook niet echt veel. Wat is de beste oplossing? ATX kast met goedecasefans kopen? Goede voorgebouwde case zeg maar van Thermaltake of Antec of iets dergelijks?
Mijn config is:
AMD Athlon 2600 XP+
(Arctic Super Silent Pro - slechte cooler imo, heb er ook coolermaster op gehad)
A7N8X-X
ATi Radeon 9800 Pro
Infineon 512MB DDR PC2700
Maxtor 80GB HD
NEC 3500A
Liteon CD Speler
Dit is een plaatje van nu, nadat ik heb halfuurtje heb draaien (wat is de 51graden ?)

[Edit]
Na een uurtje schieten te temps omhoog, met alleen FireFox, WinAmp en Excel
[ Voor 6% gewijzigd door GandalfTheGrey op 15-07-2005 10:52 ]