Toon posts:

Kunnen wireless AP's elkaar storen ??

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik had al een tijdje een ASUS WL-300g access-point en dat werkt uitstekend.
Onlangs kreeg ik ADSL van de baas en een ZyXel Prestige 650H gateway. Die kun je wireless maken met een ZyAIR kaartje ... heb ik gedaan en sindsdien lijkt het alsof het signaal van de ASUS wordt 'weggeduwd'.
Ze zitten op verschillende kanalen - 6 & 11 - maar kunnen ze elkaar dan toch 'storen' ?! Ze staan wel redelijk dicht bij elkaar - op zolder met een metertje of 2 ertussen.

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 04-05 16:37

leuk_he

1. Controleer de kabel!

kanaal 6 & 11 zitten net ver genoeg uit elkaar. (zie http://www.wi-fiplanet.com/tutorials/article.php/972261) maar niets let je om ze op 1 & 13 te zetten?

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20:40

Haan

dotnetter

Maar waarom zou je ze allebei willen gebruiken? Je kan toch gewoon dat Asus accespoint in gebruik houden en aan de Zyxel modem hangen?

Kater? Eerst water, de rest komt later

Verwijderd

Topicstarter
waarom geen 1 wireless verbinding, maar 2 :
De PC's van de kinderen in ons LAN gaan via de ASUS accces-point en mijn server (en dan wired via de Zyxel) het Internet op - zo kan ik evt. dubieuze sites enzo blocken en ook de toegangstijden van MSN beperken met het proxy-programma dat ik gebruik ;-) Ook e-mail kan dan met de virus-checker centraal gecontroleerd worden.

Onze laptops connecten wel rechtstreeks naar de wireless ZyXel omdat we toch via VPN naar ons Intranet gaan - voor support en thuiswerken.

Verwijderd

Topicstarter
leuk_he schreef op vrijdag 15 juli 2005 @ 11:04:
maar niets let je om ze op 1 & 13 te zetten?
OK, daar zal ik 's naar kijken ... bedankt !